דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תצהיר הסתבכות בפשיטת רגל 

מאת    [ 12/10/2013 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 6370 פעמים ]

תצהיר חייב בפשיטת רגל

תצהיר חייב בפשיטת רגל הנו מסמך אשר מטרתו לתאר את דרך הסתבכותו ואופן הסתבכותו של החייב . אין צורה אחת אשר מחייבת את החייב לכתוב את תצהירו , ברם רצוי מאוד שהתצהיר יכלול מספר דברים אשר יהיה בהם כדי ללמד על דרך הסתבכותו של החייב , כמו גם על גודל החוב , בגינו מוגשת הבקשה לפשיטת רגל.

גודל החובות

רצוי מאוד שהחייב יציין בתצהירו את גודל חובותיו. לעניין גודל החובות חשוב ביותר שהחייב, המגיש בקשה לפשיטת רגל לא ישכח איזה שהוא חוב ממצבת חובותיו , ברמה של הסכום , שכן מקום בו פשיטת הרגל לא כוללת את כל מצבת חובותיו של החייב  , פושט הרגל לא יהיה מוגן מפני אותם חובות אשר לא צוינו בבקשה לפשיטת רגל.

דרך ההסתבכות

דרך ההסתבכות של החייב היא דבר חשוב מאין כמותו , אשר על החייב לציין בתצהיר ההסתבכות. במידה והחייב ניהל עסק , והעסק כשל , חשוב ביותר לציין מה הביא לכישלון לדוגמא מחנק אשראי, לדוגמא עוקץ , או כל בעיה אחרת אשר הייתה בניהול העסק , ואשר סביר ויכול והביא לכישלון העסק.

נכסים

בדרך כלל חייב בפשיטת רגל מגיש בקשה לפשיטת רגל מקום בו אין לו נכסים , ברם חשוב ביותר שהחייב יציין בתצהירו את העובדה שהוא שאין לו נכסים, ואם קיימים לו נכסים באיזה  מקום הם קיימים ומה חלקו בהם ,והאם קיימים לגבי אותם נכסים הוראות שעיבוד של גורמים כאלה ואחרים . חשוב להבין כי במידה וקיימים לחייב נכסים הם יועברו לקופת הכינוס , ויחלוקו בין נושיו .

אמינות התצהיר

היות ותצהיר הוא ההסתבכות הוא תצהיר מאוד חשוב , חשוב מאוד שהתצהיר יכלול רק פרטים שהם נכונים ואמינים , שכן החייב עתיד להיחקר על תצהירו , ובמידה ויתגלו בו פרטים שהם לא אמינים הדבר עשוי להיות לו לרועץ  , ואף במקרים מסוימים עשוי התצהיר להביא למצב בו תבוטל בקשת החייב לפשיטת רגל.

נושים מיוחדים

חשוב מאוד לציין בתצהיר נושים  מיוחדים לדוגמא בנקים , וכן מוסדות ממשלתיים כגון עריות , חובות למס הכנסה חובות למע"מ , וחובות אחרים לרשויות. ציון החובות לנושים המיוחדים יהיה בהם כדי לסייע בניהול הליך פשיטת הרגל  . במידה וקיימים נושים מובטחים נושים בזכות קדימה , יש מקום לציין נושים אלה גם בתצהיר.

תום ליבו של החייב

מקום בו הסתבכותו של החייב נוצרה בתום לב , לאמור שלא מרצונו ,ועקב גורמים שהם לא בשליטתו יש מקום לציין זאת בתצהיר ההסתבכות וזאת מאחר ויש בעובדה זו כדי לעזור לחייב , בהמשך כאשר יגיש בקשה להפטר מחובותיו כפושט רגל.

לסיכום

תצהיר ההסתבכות הוא מסמך חשוב ביותר ואין להקל בו ראש, רצוי מאוד לציין בו את גודל חובותיו של החייב כמו גם את הנושים של החייב , ובמידה וקיימים נושים מיוחדים רצוי מאוד לציין מי הם ומה הופך אותם לנושים מיוחדים . במידה ולחייב קיימים נכסים חשוב מאוד לציין מה הם הנכסים ומה חלקו של החייב בהם. יחד עם זאת במידה והסתבכותו של החייב נוצרה בתום לב חשוב מאוד לציין עובדה זו בתצהיר מאשר ויש בה כדי לסייע לחייב , ככל שעסקינן בשאלה של הפטר , דבר אשר עתיד להתברר במשך הטיפול בבקשה לפשיטת רגל. לדעת הכותב הדבר החשוב ביותר הוא אמינות התצהיר, שכן מקום בו התצהיר לוקה בחוסר אמינות הדבר עלול להיות לרועץ , כמו גם יכול להביא לביטול בקשתו של החייב לפשיטת הרגל.

אם נקלעת לחובות אני כאן לרשותך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב