דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פשיטת רגל 

מאת    [ 11/10/2013 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3626 פעמים ]

פשיטת רגל

פשיטת רגל הנה דרך סטאטוטורית בה יכול חייב להתמודד עם החובות אשר רובצים לפתחו , וזאת מקום בו החייב מתקשה לשלם את חובותיו בין מפאת העדר יכולת כלכלית ובין מפאת כל סיבה אחרת לדוגמא סיבה רפואית על פיה אין בידי החייב את האפשרות לשלם עבור חובותיו.

פשיטת הרגל היא למעשה הגנה אשר ניתנת לחייב ,לאמור מקום הו החייב לא יכול לעמוד בחובותיו יש באפשרותו להגיש בקשה לפשיטת רגל דבר אשר עשוי להביא כמעט במיידי את החייב למצב בו הוא יהיה מוגן מנושיו וזאת על ידי מתן צו כללי לעיכוב הליכים  ו/או על ידי מתן צו לעיכוב הליכים לפי סעיף 77 א' לחוק ההוצאה לפועל.

ראשית הדרך

חייב אשר מעוניין להגיש בקשה לפשיטת רגל עליו למלא בקשה לפשיטת רגל ולכלול בה דין וחשבון על כל נכסיו חובותיו ונושיו. מקום בו לחייב יש חובות אשר לא נמצאים בהוצאה לפועל , יש באפשרותו גם לכלול אותם בבקשה לפשיטת רגל , דבר אשר לא ניתן לעשות במצב של איחוד תיקים.

לאחר הגשת הבקשה בדרך כלל נהוג להגיש במקביל בקשה לעיכוב הליכים לראש ההוצאה לפועל , אשר יעכב כמעט את כל ההליכים נגד החייב, חשוב מאוד לומר כי לבקשה יש לצרף תצהיר ורצוי גם העתק מהבקשה לפשיטת רגל כמו גם את מספר התיק של פושט הרגל בבית המשפט המחוזי.

לאחר שהוגשה בקשה לפשיטת רגל ניתן לחייב אישור לפתוח תיק בבית המשפט המחוזי , ומרגע זה ואילך עליו להמתין לצו כינוס נכסים הוא השלב הראשון לאחר הגשת הבקשה לפשיטת רגל.

צו כינוס נכסים

לאחר שהוגשה בקשה לפשיטת רגל על ידי החייב , ניתן צו כינוס נכסים , כמו גם צו עיכוב הליכים כללי.צו זה אשר ניתן לחייב למעשה עשה שתי פעולות האחת מכנס את נכסיו של החייב . השני מעכב כל הליך במסגרת ההוצאה לפועל נגד החייב.

לאחר שהחייב קיבל  צו כינוס , הלכה למעשה אין אפשרות לפעול נגד במסגרת לשכת ההוצאה לפועל ו/או פקודת המיסים גביה , ולמעשה החייב מרגע קבלת צו הכינוס נכנס לתקופה של שקט , ברם הוא חייב להתחיל למלות את חובותיו כפושט רגל , ראשית להגיש דוחות וכן לשלם כספים לקופת הכינוס וזאת עד להכרזת החייב כפושט רגל, יאמר כי מקום בו החייב לא ממלא את חובותיו במסגרת צו הכינוס הדבר עשוי להיות לרועץ על החייב.

הכרזת החייב כפושט רגל

מקום בו החייב מילא את כל חובותיו, לאמור הגיש דוחות לכנ"ר ולמנהל המיוחד  כמו כן שילם את הכספים אותם הוא חייב לקופת הכינוס , החייב למעשה מוכרז על ידי בית המשפט המחוזי כפושט רגל.

לאחר שהחייב הוכרז כפושט רגל הוא נהנה מהגנת פשיטת הרגל ברם הוא צריך עדין לעמוד בחובותיו לאמור להגיש דוחות למנהל המיוחד , מקום שזה מונה לו או לכנ"ר , וכן להמשיך לשלם את הכספים לקופת הכינוס.

מקום בו החייב עומד בכל חובותיו הוא יכול ויש באפשרותו להגיש בקשה לקבלת צו הפטר מחובותיו ובכך למעשה ישתחרר מחובותיו אשר רובצים לפיתוח , ויהיה בידו לצאת לדרך חדשה.

לסיכום

הליך פשיטת הרגל הוא הליך אשר נועד להגן על חייב אשר נקלע למצוקה כלכלית שלא מרצונו . ההליך מופעל לטובת כל חייב וחייב , לפי בקשתו  ויש גם מקרים בהם הנושים מגישים כנגד חייב בקשה לפשיטת רגל.

אם נקלעת לקשיים יש באפשרותך להיחלץ מהם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב