דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופציות מעוף צעד ראשון 

מאת    [ 28/02/2008 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 16715 פעמים ]

אופציות מעו"ף - צעד ראשון.
שוק אופציות המעו"ף נתפס בעיני רבים כשוק מלא מסתורין ומרוחק, בעוד שניתן להסתכל עליו במונחים המוכרים לכולנו. בעוד שבשוק המניות ניתן להרוויח מעליות (בד"כ רק משקיעים מתוחכמים יכולים להרוויח גם מירידות),בשוק אופציות המעוף ניתן להרוויח מכל תרחיש אפשרי עבור מדד ת"א 25 בעתיד, כגון : עליות, ירידות, תנודתיות ,אי- תנודתיות ,מהירות השינוי של מדד ת"א 25 , מעבר הזמן הבלתי נמנע, הימצאות מדד ת"א 25 בטווח מסוים בעתיד ועוד.
בכך הופך שוק אופציות המעו"ף לזירה דינאמית עם סיכויים וסיכונים רבים,גבוהים ומהירים. זו גם הסיבה שידע, ניסיון ומיומנות אישית הם תנאי הכרחי להצליח באופן עקבי בשוק כה מאתגר.
על מנת להמחיש את עולם האופציות, נתחיל ונדון בשוק הביטוחים, בחיי היום יום אנו קונים ביטוחים מסוגים שונים-ביטוח דירה, ביטוח רכב וכן הלאה.
כשאנו קונים ביטוח רכב, סוכן הביטוח שואל אותנו מספר שאלות על מנת לתמחר את הביטוח: 1) למשך כמה זמן אנו מבטחים את הרכב. 2) מה שווי הרכב.(שווי נכס הבסיס) 3) מה הריבית במשק.(לצורך חישובים פיננסים) 4) מה גודל ההשתתפות העצמית.(החל מאיזה נזק נקבל פיצוי) 5) מהו הסיכוי לתאונה.(ההסתברות)
לאחר בירור פרמטרים אלו יכול סוכן הביטוח לקבוע את מחירו של הביטוח (הפרמיה). בשוק אופציות המעו"ף חלים אותם כללים בדיוק: 1) מהו משך חיי האופציה ( בין 0-3 חודשים) 2) מהו מדד ת"א 25 (מחיר הנכס) 3) מהי הריבית במשק ( ריבית חסרת סיכון) 4) מהו מחיר המימוש ( החל מאיזה מדד ת"א 25 נקבל פיצוי במקרה של "תאונה") 5) מהי סטיית תקן ( מה ההסתברות לתרחיש מסוים במדד ת"א 25) לאחר קביעת חמשת הפרמטרים ניתן לחשב את מחיר האופציה (הפרמיה) על-פי מודל בלאק&שולטס (זוכי פרס נובל).
כעת ניכנס לעובי הקורה כדי להכיר טוב יותר את סוגי הביטוחים (האופציות). קיימות שתי סוגי אופציות : CALL,PUT . CALL : הינו למעשה ביטוח לעליות (מתאים למשקיעים שמעוניינים להשקיע במדד ת"א 25 מבלי לקנות את המניות עצמן, ע"י רכישת ביטוח עם השתתפות עצמית). PUT : הינו למעשה ביטוח לירידות - נקבל פיצוי כספי במידה ותתרחש תאונה (בניקוי השתתפות עצמית)- במקרה זה תאונה היא ירידות. כמובן ששכחנו את חברות הביטוח שמוכרות לנו את הביטוחים ,הן לוקחות את הסיכון לתאונות, תמורת סיכון זה הן דורשות פרמיות .
מי הן חברות הביטוח כשמדובר בשוק אופציות המעו"ף? למעשה כל משקיע יכול להיות חברת ביטוח- אמנם הבורסה דורשת בטוחות כספיות במקרה של תאונה, אבל לאחר מגבלה זו כל אחד יכול להיות חברת ביטוח.
בשוק אופציות המעו"ף אפשר לקנות ולמכור ביטוחים ,ניתן " ללבוש " שני כובעים : 1) רוכשי ביטוחים. 2) מוכרי (כותבי) ביטוחים. ביטוח נוסף שנזכיר, המורכב משני סוגי האופציות (CALL,PUT) , הוא ביטוח תנודתיות , ניתן לרכושלמכור בשוק אופציות המעו"ף ביטוח שנשלםנקבל פיצוי אם מדד ת"א 25 ינוע לאחד הכיוונים (עליות,ירידות) במהירות מסוימת או לחילופין שלא ינוע (יישאר יציב). בשבוע הבא נדבר על פקיעת אופציות המעוף.

(*) האמור בטור זה מתבסס על נתונים אשר נכונים למועד כתיבת הטור. נתונים אלו מטבע הדברים עשויים להשתנות באופן דרמתי ממועד כתיבת הטור ועד פרסומו ועל-כן יש לקבל את הדברים כנכונים למועד כתיבתם בלבד. שוק המעו"ף הינו שוק תנודתי מחד ומקצועי מאידך, פעילות בשוק זה אינה מומלצת למי שאין בידיו הידע והכלים לפעול בשוק זה. אין באמור בטור זה כדי להוות המלצה לפעולה בשוק המעו"ף או בשוק ההון, וכל המבצע פעולות מבצע זאת על אחריותו בלבד.
הראל Trade - מסחר עצמאי בדרך שלך.

http://www.harel-finance.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב