דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ לבניה מתקדמת 

מאת    [ 02/10/2013 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 3442 פעמים ]

רוצה לבנות בשיטה לא קונבנציונאלית, בניה קלה, בניה מתקדמת, בניה מודולרית או כל שם שקיים בשוק? אתה צריך ייעוץ.

בשיטות הבניה המקובלות האדם הראשון שאתה פונה אליו הוא אדריכל, האדריכל הוא הגורם המקצועי שילווה אותך לאורך הדרך בהתאם להגדרת המשימה שתטיל עליו. מהגדרת הקונספט ועד לפיקוח על הבניה, יש אדריכלים שיסתפקו בתכנון ויש אדריכלים שמספקים שרות פיקוח עליון ויבקרו באתר הבניה תוך כדי התקדמות הפרויקט. משרות תכנון בסיסי ועד לאדריכלות מתוחכמת זוכת פרסים, האדריכל הוא השותף המקצועי הראשון שלך.  אבל, לצערנו בבתי הספר לאדריכלות בארץ, עדיין לומדים מעט מאד על שיטות בניה מתקדמות שאינן מקובלות בארץ.

איפה זה חשוב ולמה זה בכלל משנה? הלא האדריכל מתחיל לגבש רעיון יחד אתך הלקוח, קונספט שיממש את הדרישות הייחודיות שלך ויביא לידי ביטוי את היצירתיות והידע של האדריכל. רק לאחר גיבוש הפתרון תעברו למימושו, את הבקשה להיתר תבצעו על בסיס תכנון זה. כאן בעצם מתחילה הבעיה. את הבקשה להיתר יש להגיש עם תכנון הנדסי וזה כולל את הגדרת שיטת הבניה. מאחר וברוב המקרים מדובר בשיטה קונבנציונלית, התכנית תוגש עם תכנית הנדסית רגילה. אם הלקוח יחליט במהלך בחירת הקבלן המבצע על אפשרות לבנות בשיטה מתקדמת, אז תוגש תכנית שינויים בהתאם.

חשוב להבין כי לכל שיטת בניה יש מאפיינים ייחודיים. בניה בעץ לא דומה לבניה בפלדה ובניה בשטח לא דומה לבניה במפעל. חתך של קורת פלדה קטן בהרבה מחתך של קורת בטון או מזה של קורת עץ, חתכי הקיר בבניה מתקדמת מגוונים בהרבה מהמקובל בבנייה קונבנציונאלית. אפשרויות הבידוד המתקדמות מאפשרות לבנות קירות כפולים בעובי קטן יותר מבניה בבלוקים ובאיכות בידוד גבוה יותר. בניה בפלדה מסיבית מאפשרת עיצוב אדריכלי שלא קיים בבניה מפלדה דקת דופן, ולבניה בעץ יש מאפיינים שלא קיימים בכל שיטה אחרת.

גם שיקולי תקציב נכנסים לתמונה. כל אדריכל טוב יודע לייעץ ללקוח על המשמעויות הכספיות של התכנון שלו. כמה יעלה חלון צר וארוך שמתחיל בבסיס קומת הקרקע ועולה עד התקרה בקומה שמעל? אבל יתכן שבשיטת בניה בעץ בכלל לא ניתן לבצע חלון כזה ואם כן, החלון ייקר בצורה משמעותית את הפרויקט כולו. בניה שבה חלק מסוים בולט ללא תמיכה, תהיה יקרה בבניה רגילה ומגיעה ללא תוספת תשלום בבניה מודולרית. דוגמאות יש הרבה ולכולם מכנה משותף אחד, יש צורך בהכרות מעמיקה של שיטות הבניה כדי להבין מה אפשרי, מה טבעי ומה ייקר את הבניה.

בקיצור, כל עוד אדריכלים לא חשופים למידע על בניה מתקדמת, אתה צריך ייעוץ מתמחה בתחום, שיעבוד מול האדריכל, כדי לקבל החלטות על משמעות הבניה בשיטות מתקדמות.

יהודה וידר מנהל השיווק בטר הומס www.betterhomes.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב