דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסנתר חשמלי VS פסנתר אקוסטי - מה עדיף ? 

מאת    [ 29/09/2013 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 4014 פעמים ]

בשעה טובה התחלתם ללמוד לנגן על פסנתר, וכעת הינכם מתלבטים בין רכישת פסנתר אקוסטי ובין פסנתר חשמלי. על מנת לדעת איזה כלי נגינה הוא הנכון עבורכם, חשוב להכיר את תכונותיו של כל כלי על יתרונותיו וחסרונותיו השונים.

בשעה טובה התחלתם ללמוד לנגן על פסנתר, וכעת הינכם מתלבטים בין רכישת פסנתר אקוסטי ובין פסנתר חשמלי. על מנת לדעת איזה כלי נגינה הוא הנכון עבורכם, חשוב להכיר את תכונותיו של כל כלי על יתרונותיו וחסרונותיו השונים.

 

מה זה פסנתר אקוסטי

פסנתרים אקוסטיים הינם כלי נגינה קלאסיים ואיכותיים בעלי מנגנון מכאני, המשמשים נגנים מקצועיים ומתחילים כאחד. פסנתרים אלו מגיעים במספר סוגים, דגמים וגדלים הכוללים 88 קלידים ושניים או שלוש פדלים. על הסוגים העיקריים של פסנתרים אקוסטיים נמנים פסנתר הכנף גדול המימדים והפסנתר העומד שהינו קטן יותר וגם זול יחסית לפסנתר הכנף. בנוסף לכך, כיום ניתן לרכוש גם פסנתר סיילנט שהינו פסנתר אקוסטי בעל חיבור למנגנון אלקטרוני, המאפשר לנגן במצב שקט עם אוזניות ולערוך ולהקליט את המוסיקה דרך המחשב.

 

מה זה פסנתר חשמלי

פסנתר חשמלי הינו כלי נגינה אלקטרוני הדומה בחזותו לפסנתר רגיל ויודע להפיק צלילים דומים לו, אותו ניתן לרכוש בגרסא קטנה וניידת או כפסנתר רהיט נייח המגיע עם פדלים. לפסנתרים חשמליים חיבור לאוזניות עבור נגינה במצב שקט, וכן שלל פונקציות לעריכה והקלטה במחשב. יש לציין כי הם אינם מומלצים לתלמידים מתחילים, ולמעשה משמשים בעיקר מוסיקאים מקצועיים הנדרשים לכלי עבודה נייד לצרכי הופעות, הקלטות וחזרות באולפנים.

 

פסנתר אקוסטי - יתרונות וחסרונות

פסנתר אקוסטי ניחן ביתרונות מרובים על פני פסנתר חשמלי. ראשית, איכות צליליו ותחושת הנגינה עליו אינן ניתנות להשוואה לפסנתר החשמלי, ומדובר בחוויה מלמדת ומכוננת עבור כל נגן מתחיל או מתקדם. בנוסף, פסנתר אקוסטי הינו פריט יוקרתי המוסיף הדר ותחכום לכל בית, דבר המתבטא גם במחירו היקר, אף שבהחלט ניתן להוזיל את עלויותיו על ידי השכרתו או רכישת פסנתר יד שניה. מעבר לכך, פסנתרים אקוסטיים הינם השקעה מצוינת לטווח הארוך, מאחר והם מסופקים עם אחריות מלאה לעשר עד חמש עשרה שנים. לכן, בעת מכירתם הם מחזירים את ההשקעה הראשונית, וזאת בתנאי שבעליהם דאגו לשמור עליהם ולתחזקם כראוי.

 

פסנתר חשמלי - יתרונות וחסרונות

פסנתר חשמלי הינו כלי נגינה זול יחסית המוצע בדגמים קלי משקל שניתן לניידם לכל מקום, ומספק שלל אפשרויות עריכה והקלטה דיגיטאליות. מכשיר זה אינו דורש תחזוקה שוטפת כמו הפסנתר האקוסטי, אך ככל מוצר חשמלי הוא נוטה להתקלקל עד מהרה, בעוד האחריות עליו מסופקת לשנה אחת בלבד. בזכות החיבור לאוזניות ניתן לנגן על פסנתר חשמלי בכל שעה משעות היום מבלי להפריע לשכנים ולדיירי הבית, אם כי אפשרות זו קיימת גם בפסנתרי סיילנט אקוסטיים. מעבר לכך, חשוב להבין כי לא מדובר בפסנתר אמיתי, ושכלי זה אינו מספק את איכות הצלילים וחוויית הנגינה של פסנתרים אקוסטיים. במילים אחרות, למי שרוצה לחוות נגינה אמיתית מומלץ שלא לרכוש פסנתר חשמלי, אלא להשקיע בפסנתר אקוסטי טוב. 

פטר גרויסמן, הבעלים של חברת "פסנתרי הצפון". בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים, דור שני למכווני פסנתרים. בעל נסיון של כ-30 שנה בכיוון פסנתרים.בקרו באתרי פסנתרי הצפון - חנות פסנתרים, כלי נגינה והגברה ביקנעם עלית. אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה בטלפון: 054-9988948




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב