דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות יין בישראל - חלק ב' 

מאת    [ 28/09/2013 ]

מילים במאמר: 775   [ נצפה 1705 פעמים ]

סדנאות יין בישראל חלק ב'

מאמר זה מפרט את כל סוגי סדנאות היין בישראל. המאמר מפרט מי קהל היעד לסדנאות אלו ובאילו אירועים ניתן לשלבן.

סדנת יין הינה אטרקציה נהדרת לגיבוש. הסדנא משלבת ידע בתחום היין, חווית חושים והנאה.

בסדנא מגרים את כל החושים: ראיה, הרחה, טעימה ומישוש. הסדנא מתאימה לימי הולדת, גיבוש עובדים, מסיבת רווקים, מסיבת רווקות , הרמת כוסית או כל אירוע אחר.

סדנת היין יכולה להיערך במשרדי החברה, בבית הלקוח או במסעדה, בה משלבים את היין עם מנות המסעדה.

סדנת יין לגיבוש עובדים ? הפעם החלטתם להפתיע את העובדים ולשלב סדנת יין בערב הגיבוש? העובדים יחוו אטרקציה שלא ישכחו לעולם הסדנא אינה מיועדת רק למביני דבר, אלא גם לאנשים מהישוב, שאין להם זיקה ליין ונחשפים אליו לראשונה.

סדנת היין משלבת היסטוריה בתחום, מעט אודות תהליך ייצור, התאמת יין לאוכל, איכסון יין ומזיגה. לא מעט העברתי סדנת יין במסעדות עם חדר פרטי. עובדי החברה התיישבו סביב שולחן ארוך ונהנו ממספר מנות אוכל איכותיות. בסדנת יין במסעדה, אני נותן דגש על יינות איכות שיתאימו למנות האוכל.

בתחילה אני מוזג יין אפרטיף, משמע יין שמתאים למנות הפתיחה, כמו יין לבן יבש או רוזה קליל ופירותי. יינות אלה משתלבים מצויין עם מנות פתיחה כמו סלטים, אנטיפסטי ומנות אחרות. המטרה היא להראות למשתתפים שלא כל יין מתאים לכל מנת אוכל ויש להתחשב באופי היין ואופי המנה. לדוגמא: יין קליל כמו רוזה או לבן, לא יתאים למנת אנטריקוט, כיוון שהבשר מאוד דומיננטי ויאפיל על טעם היינות. במקרה כזה יש לבחור יין יותר "אגרסיבי" ומומלץ אדום, כמו למשל: קברנה סוביניון או פינוטז' בעלי גוף עשיר.
יינות אלו יתמודדו עם מנת האנטריקוט ויעשירו את טעמיו.

בתחילת סדנת היין אני בדר"כ פותח בהיסטורית היין בארץ ובעולם ונותן סקירה על יקבים ישראלים באיזורי הארץ. לאחר טעימת יינות האפרטיף, מוגשות מנות ביניים להן אני מתאים יין אדום בעל גוף בינוני ואינו כבד במיוחד. הסבר קצר ניתן על ההבדלים בין יין אדום ללבן ולרוזה ועל תהליך הייצור וההתיישנות. סדנת היין נותנת טיפים מצויינים: היכן כדאי לרכוש יין? איך בוחרים יין? כמה זמן אפשר להחזיק יין? מהי הטמפ' הנכונה להגשת יין כזה או אחר? היכן כדאי לאחסן את היין? יינות נוספים מותאמים עם המנות העיקריות  ביניהם יינות יקבי בוטיק ישראלים, יינות שעברו תהליך התיישנות בחביות עץ אלון ומסוגלים להתמודד עם מנות בשרים.

לסיום, אני מגיש יין קינוח כמו גוורטרימינר או מבעבע איכותי, יינות עם מתיקות המתאימים כיינות דג'סטיף למנות הקינוח המתוקות. סדנא כזאת יכול להיערך בין שעתיים עד שלוש שעות כאשר מדובר בחוויה קולינרית וייננית. העובדים יוצאים מבושמים מיין עם חיוך מרוח על הפנים - "נכנס יין יצא סוד" ומומלץ לא לנהוג לאחר מכן.

לסיכום סדנת יין היא סדנא מגבשת ומשחררת. ביין יש חומר הנקרא קטחין. חומר זה משחרר עכבות וגורם למצב רוח טוב. לכן, בפעם הבאה שבא לכם לפנק את העובדים באירוע איכותי, ביחרו בסדנאות יין.

סדנת יין ליום הולדת ? התארחתי לא מעט בבתי לקוחות על מנת להעביר סדנת יין חווייתית. בדר"כ, אותו אדם אשר חגג יום הולדת נתגלה כחובב יין ובן המשפחה או החברים החליטו להביא אותי כאטרקציה ליום הולדתו. ברוב המקרים מדובר במסיבת הפתעה. אני מגיע עם יינות איכות וכוסות יין מקצועיות ומעביר ערב כייפי ולא שיגרתי, המשלב ידע והנאה. סדנת יין מתאימה לכל קהל יעד, אם מדובר בבני 20, 40 או 60. מומלץ שהערב ילווה במנות אוכל מגוונות, על מנת שהמשתתפים לא ישתו על קיבה ריקה ועל מנת שמנות האוכל ישתלבו עם סוגי היין. סדנת יין ליום ההולדת הינו חוג בית שכדאי לחוות. המידע שתקבלו בסדנא יסייע לכם בטיפים על יין, איזה יין לבחור במסעדה? היכן לאכסן את היין בבית? איך קוראים תווית יין? ובאיזה טמפ' מגישים כל יין. בסדנת היין אני מתאים בין ארבעה לחמישה סוגי יין שונים, כך שהטועמים מקבלים בסיס על ההבדלים בין יין ליין. משתתפי סדנת היין לא יצאו אדישים ובעיקר עם חיוך רחב.

סדנת יין למסיבת רווקות ? ניסיתם כבר הכל: קוראת בקלפים, חשפן וסקסולוגית ובא לכן להפתיע את הכלה לעתיד? הגיע הזמן לסדנת יין מנצחת! נשים אוהבת יין. יין משתלב עם אוכל - 2 דברים שנשים אוהבות. מהיכרותי עם נשים, אחד המקומות המועדפים עליהם כמקום בילוי היא המסעדה. במסעדה הנשים נהנות מחוויה קולינרית של אוכל ומשלבות איתו יין. במקרים רבים, נשים רבות לא יודעות איזה יין לשלב עם האוכל ומסתמכות על המלצת המלצר. בסדנת היין תקבלו טיפים נהדרים לגבי שילוב יין עם אוכל, המלצות על בחירת יין מנצח מתפריט יינות המסעדה, איזה יין לשלב עם מנת פתיחה? איזה יין לשלב עם מנה עיקרית וקינוח? בנוסף, תדעו איזה יין כדאי להביא לאורחים שהזמינו אתכם אליהם ולא נעים לכן לבוא בידיים ריקות. הסדנא משולבת עם הומור ופיקנטריה על עולם היין.

במקום לחפש מסעדה חדשה אשמח להגיע אליכן! היין עלי, אוכל עליכן. סדנת יין למסיבת רווקות היא אטרקציה שונה ומיוחדת - קצת השכלה בתחום היין, קצת טיפים והרבה סיפורים והומור.

מוטי קלמוביץ

http://www.motikal.co.il


מוטי קלמוביץ - מומחה ליין ואלכוהול




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב