דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרגול יוגה יומי 

מאת    [ 24/09/2013 ]

מילים במאמר: 991   [ נצפה 4057 פעמים ]

חשוב לדאוג ולטפל היטב בגוף. תרגלו באופן קבוע על מנת לשמור אותו חזק, גמיש וחופשי ממתח מיותר. הזכירו לעצמכם שאתם צריכים להיות בעלי בריאות טובה על מנת לשמור את היציבות המושלמת הנדרשת לשם חווית המדיטציה. אם המפרקים שלכם נוקשים, אם השרירים שלכם כואבים או חלשים, או מתוחים, אם אתם סובלים ממחלה, אתם תמצאו שזה בלתי אפשרי לשמור את הגוף שקט בזמן הישיבה. אם אינכם מרגישים בטוב, המנעו עד כמה שניתן מלקיחת תרופות וסמי הרגעה, והשתמשו בתחליפים טבעיים לריפוי. אך עם זאת יש לזכור שיש להשתמש בהיגיון בריא במקום שבו תרופות נחוצות, יש ליטול אותן. טוב הרבה יותר לקחת תרופות למשך מספר ימים מאשר לאפשר לבעיה פיזיולוגית להפוך לכרונית. זכרו שאפילו אם אתם חולים, עדיין ניתן לתרגל מדיטציה באופן עדין. התרגול של המדיטציה הינו התרופה הטובה ביותר לכל מחלה, מכיוון שהוא טוען באנרגיה ומטהר כל תא, כל רקמה וכל איבר בגוף.

 

חצי שעה בכל יום של תרגול קבוע, כמו הליכה מהירה, שחייה, רכיבה על אופניים או ריצה קלה, ישמרו את הגוף חסון ואיתן וחצי שעה או אם אפשר אפילו שעה של אסאנות יאפשרו לשמור אותו שליו, חזק ומלא אנרגיה. תרגול האסאנות הינו ההכנה הטובה ביותר למדיטציה. הכתבים הקלאסיים על האת'ה יוגה טוענים בבירור שתרגול האסאנות נועד במקורו לשמור את תנוחת הישיבה של המדיטציה יציבה לאורך פרקי זמן ממושכים. היתרונות של תרגול האסאנות על הבריאות של הגוף ושל ההכרה הן רבות וכוללות הגברת החיוניות,  הגמישות ופעמים רבות אף מעניקות גירוי חיוני לאיברים פנימיים, לבלוטות ולמערכת העצבים. בגוף האסטראלי תתרחש זרימה משופרת של אנרגיה וטיהור של אפיקי הזרימה שלה. ברמה המנטלית מתרחשת הגברת ריכוז, איזון הריגושים והרגשות, יצירת חוויה של סיפוק, שלווה וחוויה של התייצבות וקרקוע. ברמה עמוקה עוד יותר, האסאנות מאפשרות את התרחבות התודעה והמודעות לחיבור עם היקום כולו. סוואמי וישנו דיבננדה ממליץ על תרגול של 12 האסאנות הבסיסיות, תמיד בסדר קבוע. סיישן התרגול צריך להיפתח עם הרפיה התחלתית שאחריה עוקבים שישה מחזורים של תרגול הברכה לשמש, 12 האסאנות ובסופו של דבר הרפיה סופית.

 

תרגול חשוב נוסף הינו פרניאמה. בגלל הקשר העמוק והאינטימי של ההכרה והנשימה, פרניאמה הינה הכנה מעולה למדיטציה. כאשר אנו הופכים את הנשימה לריתמית ועמוקה, הגלים של הפרנה מהם נובעים ועולים גלי המחשבה, הופכים לאדוות שקטות ורגועות. פרניאמה מטהרת וממלאת באנרגיה את הגוף כולו, תוך כדי שהיא מנקה את מערכת הנשימה ומגרה את מחזור הדם. היא מעסה את האיברים הפנימיים ומשפרת את התפקוד והמנוחה של מערכת העצבים. היא עוזרת לנטרל דיכאון ומייצבת את המערכת הרגשית. פרניאמה מטהרת גם את הנאדים או את מערכת העצבים הפסייכית, דרכה הפרנה זורמת ותנועה מחזורית משופרת זו של הפרנה טוענת את הגוף כולו והופכת את ההכרה לצלולה.

 

אנו ממליצים שהפרניאמה תתורגל בכל יום למשך עד כ-30 דקות לפני או אחרי תרגול האסאנות. התרגולים הבסיסיים של הפרניאמה הינם קפהלבתי ואנלומה וילומה. תרגול יומי ממוצע כולל 3 מחזורים של קפהלבטי ו-10 מחזורים של אנלומה וילומה. אם נמצא שיש לנו פנאי נוסף, מומלץ לתרגל עוד מס' מחזורים של אנלומה וילומה לפני הפרישה למיטה על מנת להרגיע את מערכת העצבים ולהעניק לנו שינה עמוקה. במהלך היום נשמור על מודעות לתרגול נשימה סרעפתית אשר תעניק כמויות גבוהות של פרנה למערכת ובעיקר למוח וכך תעזור לנו לשמור את הכרתנו שלווה וצלולה בתוך תהפוכות היום.

 

הכנת הגוף וההכרה – קימה מוקדמת בבוקר תאפשר לנו להקדיש זמן יקר מפז של שעות הבוקר המקודמות למדיטציה. זהו אספקט מאוד חשוב של התרגול. היום שלנו צריך להפתח עם טון חיובי ומדיטציה הינה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. אחרי שנת הלילה הגוף צבר טמאס בצורה של הפרשות ותחושה כללית של עייפות. על כן חשוב לנקות אותו על מנת לחדש ולעורר את חווית הסאטווה. השלב הראשון יהיה רחצה, אשר מעבר לחוויה של הניקיון הפיזי תחולל רעננות והתרוממות רוח. באיורוודה ממליצים לנו לעסות מיד לאחר מכן את הגוף בשמנים אשר יטענו את הגוף באנרגיה וייצרו שכבת מגן בפני אנרגיות חיצוניות. הגוף צריך להרגיש נקי וקל עד כמה שניתן. אם אתם מודטים בערב, השתדלו להתקלח לפני התרגול. אם זה בלתי ניתן לביצוע, לפחות שטפו את כפות הידיים, כפות הרגליים והפנים. אם אתם מודטים מיד לאחר ארוחה אתם תמצאו שהריכוז אינו בא בקלות מכיוון שרוב האנרגיה מופנית לעבר תהליך העיכול.

 

הבגדים אותם אנו לובשים למדיטציה הינם גם בעלי משמעות וחשיבות וצריכים להיות נקיים, חופשיים, נוחים ועשויים מחומרים טבעיים. אל תלבשו את בגדי המדיטציה שלכם לשם פעילות אחרת. האנרגיות העדינות המיוצרות על ידי המחשבות והרגשות שלכם חודרות לכל דבר שאתם באים איתו  במגע. הבגדים שאתם לובשים בזמן המדיטציה ייטענו בוויברציות של המחשבות החיוביות שחוללתם בזמן התרגול. מומלץ לעטות על הגוף של מדיטציה העשוי מכותנה או צמר. ההכרה תיצור הקשר לוגי בין עטיית השל לבין המצב המדיטטיבי והגברת הסאטווה. הדבר גם ימנע מדליפת אנרגיה וישמור אותה בזרימה בתוך המערכת. שמרו את בגדי המדיטציה שלכם נקיים, מופרדים והתייחסו אליהם בכבוד.

 

מכיוון שההכרה מושפעת כל כך בקלות מרשמים חושיים, חשוב להזין אותה עד כמה שניתן עם חוויות חיוביות, מרגיעות ובעיקר לפני הישיבה למדיטציה. המנעו מגירויים בעלי טבע טמאסי או רג'אסי. על מנת להמנע מגירוי הרג'אס, תרגלו מאונה או שתיקה לפני הישיבה למדיטציה. תרגול המאונה יאפשר תחילתו של תהליך בו הפרנה מופנית פנימה. בצורה מודעת כוונו את מבטכם לעבר אובייקטים חיוביים ומרוממים כמו פרחים, עצים או כל דבר המקרין חיוניות ורוגע. ניתן גם להסתכל בתמונה של צדיק, של יישות אלוהית או לייצב את המבט על להבה של מנורת שמן או נר. בתרגול זה, הנקרא טראטאק, אפקט מאוד בריא וחיובי על ההכרה.

 

המצב המנטלי קשור באופן מאוד עמוק לזרימת האנרגיה בתוך הגוף. מסיבה זו מומלץ לתרגל מספר רגעים של פרניאמה לפני תחילת התרגול. אנו ממליצים על 2-3 מחזורים של קפהלבתי שיעזרו לנקות את מעברי הנשימה מעודפים מיותרים של ליחה, ויעזרו לעורר את מקלעת השמש שתתמוך בזרימה חופשית של פראנה בגוף. כמו כן מספר מחזורים של אנלומה וילומה יעזרו לנו באיזון אותה הפרנה. תרגול של עמידת הראש למשך דקה או שתיים יעזור בהספקת דם עשיר בחמצן וחומרי מזון לעבר המוח ויהווה כלי עזר רב השפעה לתרגול ריכוז ההכרה. אם אתם מרגישים כבדות בגוף, ניתן לתרגל אף מספר מחזורים של ברכה לשמש כדי להזיז את הפרנה. לפני ואחרי התרגול חשוב להרפות בתנוחת הגוויה. הדבר עוזר לגוף לנוח ולהטען בצורה מושלמת לפרק זמן קצר.

 

 

"בריאות היא עושר, שלווה בהכרה היא אושר היוגה מראה את הדרך." בלב תל אביב, מרכז שיבננדה יוגה הוא אי של שפיות ושלווה. המרכז מעניק שיעורי יוגה, סדנאות יוגה וקורסי מדיטציה וחשיבה חיובית, תת מודע ודמיון מודרך, תזונה נכונה והרפיית מתח. אנו פועלים כעמותה ללא כוונת רווח ברוח הקרמה יוגה , שירות בלתי אנוכי. כולנו - המנהלים, המורים, אנשי קבלת הקהל, התחזוקה - משרתים אתכם בהתנדבות כדי לחלוק את המתנה הנקראת "יוגה". בישראל מרכזים נוספים בירושלים ובאילת ולמעלה מ-800 מורי יוגה שיבננדה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב