דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גולות הכותרת האמיתיות של טיול מאורגן לדרום אמריקה 

מאת    [ 23/09/2013 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 2206 פעמים ]

טיול מאורגן לדרום אמריקה - סקירת מסלולים

לפני שנסקור את גולות הכותרת של טיול מאורגן לדרום אמריקה, כדאי לעשות קצת סדר במסלולים האפשריים. רוב החברות מציעות פחות או יותר את אותו היצע טיולים:


    • הטיולים הקלסיים לדרום אמריקה - ארגנטינה, צ'ילה וברזיל

אלה טיולים שאורכים לרוב בין 18 ל-21 יום. אלו נחשבים לטיולים קלסיים מכיוון שהם כוללים את ה"מאסט סי" בדרום אמריקה, ארגנטינה צ'ילה וברזיל, שנחשבות למדינות היפות והמעניינות ביותר. הטיולים הקלסיים יכולים לכלול את מצעד המנצחות או את פסטיבל הימנז'ה בברזיל.


    • טיולים מאורגנים הכוללים גם את פרו ו/או בוליביה

פרו ובוליביה נחשבות למדינות המושפעות יותר מרכס האנדים והתרבויות שהתפתחו בו - ובעיקר תרבות האינקה. ישנם טיולים הכוללים את ארגנטינה, צ'ילה, ברזיל ופרו - אורכם כ-23 ימים או מעט יותר. אם מוסיפים גם את בוליביה, מדובר לרוב במסלול המקיף שאורך כ-32 יום.


    • טיולים בדגש דרום היבשת, פטגוניה

אלה טיולים מאורגנים "למתקדמים". מדובר במסלולים שכוללים לרוב רק את ארגנטינה וצ'ילה ומתמקדים באזורים הדרומיים ביותר - פטגוניה הארגנטינאית, ארץ האש, פארק הקרחונים ועוד. מדובר בטיול מאורגן בדרום אמריקה שלוקח את המטיילים לעומק, ולא לרוחב. טיולים אלה אורכים לרוב 26-28 ימים, כאשר רוב הדרך נעשית בנסיעה עם מיעוט טיסות.

 

גולות הכותרת של טיול מאורגן לדרום אמריקה


לכל אחד מסוגי המסלולים לדרום אמריקה יש ייחוד משלו - נופים, תרבות, אתרים וכולי. אם נדע מהן הנקודות החזקות של כל מסלול, זה יכול לסייע לנו בבחירת טיול מאורגן לדרום אמריקה מבין ההיצע האדיר שמציף את הרשת. נדע גם מאילו הבטחות להיזהר.


    • הטיולים הקלסיים - ארגנטינה, צ'ילה וברזיל:

1. אירועים מיוחדים - מצעד המנצחות בריו או פסטיבל הימנז'ה בסלבדור שבברזיל. למרות שמדובר במפגן מרהיב של תלבושות ססגונות, מוזיקה ושמחה ברחובות - האירועים האלה לא מתאימים לכל אחד ויש לזכור שהם מאוד המוניים, בעיקר מצעד המנצחות.

2. נופים - הנופים המרהיבים של דרום אמריקה הם מגולות הכותרת בכל אחד מסוגי הטיולים המאורגנים. גם בטיול זה, חשוב לוודא שמגיעים לנקודות היפות ביותר: ברילוצ'ה והר הטרונדור, חציית האגמים, פארק הקרחונים, טורס דל פיינה, פריטו מורנו, מפלי איגואסו והג'ונגל האמזוני. כאן חשוב מאוד - לא ליפול לפרסומים שמציינים מפגש עם "שבטי אינדיאנים אותנטיים" - מדובר בתצוגה לתיירים בלבד. כמו כן, הלינה בסירה בג'ונגל אינה מומלצת, למרות שיש חברות המתגאות בה, מכיוון שמדובר בסירות לא נוחות במיוחד, בעיקר לא לאנשים שהותירו את גיל 21 הרחק מאחוריהם.

3. ערים - לא לוותר על בואנוס איירס וריו דה ז'נירו. בואנוס איירס היא מטרופולין מרהיב, עמוס, מרתק - חובה להקדיש לעיר לפחות יום מלא אחד ועוד חצי יום. גם ריו על חופיה המפורסמים היא יעד שאסור לפספס. יש חברות שיוצאות מהעיר לסיור בעיירות נידחות, וכך יש פספוס אדיר של אתרים ואווירה שאפשר לראות ולספוג רק בריו.יש לוודא לפחות יום מלא אחד בריו ועוד כשני חצאי ימים לסיור מלא ומעמיק.

 


    • טיולים הכוללים את פרו ו/או בוליביה:


1. תרבות - הדבר המייחד ביותר את פרו ובוליביה היא תרבות האינקה המפוארת. אחד מהדברים המאפיינים ביותר את דרום אמריקה, ומפתח להבנתה, היא תרבות אדירה זו שהותירה את חותמה בדרכים רבות - שפה (קצ'ואה), מבנים, מנהגים ועוד. מי שרוצה לשלב בטיול לדרום אמריקה גם את הפן ההיסטורי/תרבותי, חייב לבחור בטיול הכולל את פרו לפחות, ומומלץ גם בוליביה. לבקר בקוסקו, בעמק הקדוש, במאצ'ו פיצ'ו, ובאזור אגם טיטיקקה.

2. נופים - גם בטיולים אלה הנופים שנזכרו לעיל, ובנוסף הנופים המייחדים את פרו ובוליביה. באזור מאצ'ו פיצ'ו, יערות עבותים, הרים וגבעות, ושדות מעובדים מנקדים את הנוף. אגם הטיטיקקה, האגם הגבוה בעולם בו ניתן לשוט, הוא אזור יפהפה. גם כאן, סיור בג'ונגלים האמזוניים (לא להתפשר על לינה בלודג' אקולוגי!) חושפים את המטיילים לעולם החי העשיר והיער הסבוך.

3. אוכל - רבות כבר נכתב על האוכל בארגנטינה - בעיקר על הבשרים, אך גם חובבי האוכל האיטלקי ימצאו כאן גן עדן. בואנוס איירס היא עיר אליה הגיעו המוני מהגרים מאיטליה, והדבר ניכר בגלידריות, בפיצות המצוינות ובשלל המסעדות האיטלקיות שניתן למצוא בעיר. בפרו ובוליביה אפשר להתנסות במאכלי רחוב מסורתיים, שלעתים מוגשים בתוך עלה בננה - חוויה!

 


    • טיולים בדגש דרום היבשת ופטגוניה


נופים, נופים ונופים, וגם בעלי חיים - אלו גולות הכותרת העיקריות בטיולים מיוחדים מסוג זה. הנסיעה לאורך הקרטרה אוסטרל, כביש ארוך המתפתל לדרומה של צ'ילה, היא חוויה של התחברות לטבע ולנוף בצורה הטובה ביותר - לאט. עוברים בעיירות הקטנות, ישנים במלונות קטנים ומקומיים ומרגישים ממש כמו התרמליאים, רק בצורה משודרגת, בנוחות ובהדרכה.

 

 

 

 

 

 


טיולי דרכים - טיולים מאורגנים ברחבי העולם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב