דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכזיות לעסקים 

מאת    [ 22/09/2013 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 3004 פעמים ]

מרכזיות לעסקים – פתח דבר

בעולם התקשורת והטלקומוניקציה של היום ,ניתן להבחין במגמה ברורה ועקבית של שילוב, לא רק בין ה- Data לבין ה- Voice, אלא גם בין רשת מקומית (ה- LAN ) לבין רשת מרחבית ( ה- (WAN. רשתות Ethernet מקומיות, שמחוברות לרשתות Metro-Ethernet ורשתות מרחביות אחרות, הן תשתית ראויה לחיבור סניפים ויחידות סמך ברשת שטוחה, שבה הסניף המקומי או הסניף המרוחק ,הם בעלי מעמד זהה ושייכים לרשת כוללת אחת . כל המשתמשים יהיו חלק מאותו VLAN, שיהיה שקוף למיקום הפיזי של המחשבים ויחידות הקצה ההיקפיות (כגון מדפסות, IPT, מצלמות רשת, רשתות אלחוט וכיו"ב). מנתונים מעודכנים ,לגבי מגמות וכיוונים בעולם התקשורת  עולה , כי שהיישום הנפוץ ביותר בחיבורי IP-VPN בארה"ב הוא VoIP . כמו כן עולה ,כי והמניע העיקרי במעבר לשימוש בטכנולוגיה זו ,הוא  הצורך לקבל שירותי QoS/CoS ברשתות LAN . מדובר בשינוי מגמה ברור וחשוב בשוק העסקי. מאפיין חשוב שעולה מהסקר הוא השינוי בתצורת החיבור. אם בשנה החולפת, היו החיבורים לרשתות MPLS ,תערובת של סוגי חיבור, ובעיקר חיבורי נל"נ (T1E1PRI), הרי שעתה למעלה ממחצית הנשאלים ציינו, שהם מחוברים או עתידים להתחבר  לרשת המרחבית  ב-Ethernet .

  

מרכזיות לעסקים – היתרונות במעבר לחיבור לרשת Ethernet 

במשך שנים רבות, התבסס  החיבור של ארגון בישראל אל סניפיו או לרשת ה- Internet  על טכנולוגיות מסורתיות כמו נל"נ, Frame Relay, ATM ו- PRI (לקישור מרכזיות לרשת לטלפוניה). כל טכנולוגיות החיבור הללו קושרו אל מרכז הרשת הציבורית  שהתבססו על  טבעות SDH (  SONET- ברשת האמריקנית) ובתמסורת מסוג TDM. בשנים האחרונות החל תהליך של הגירה של חיבורים מסורתיים אלה לעבר חיבורי IP-MPLS, שהם חלק מטכנולוגיית ה- VPN.

טכנולוגיית החיבור של גופים עסקיים ב- IP-MPLS בנקודות הקצה היא מגוונת ובתוכה ניתן למנות חיבורי סיבים לסוגיהם, מודמי DSL, מודמי כבלים, חיבורי Ethernet, חיבורי אלחוט (WiMAX) וחיבורי סלולר רחב פס.

בצפון אמריקה, כ- 70% מן מהארגונים ושליש מהעסקים הקטנים יותר (SME, SMB) כבר עברו ל- IP-MPLS.

 

המעבר לחיבורי Ethernet (ובעיקר דרך רשתות Metro-Ethernet ), מכיל מספר  יתרונות ברורים למרכזיות לעסקים:

א. במרכזיות לעסקים אין צורך בציוד קצה מיוחד כדי לחבר את רשת ה- LAN לרשת ה  - WAN . מדובר בחיסכון ממשי וברור ב- TCO(העלות הכוללת של הבעלות) . לכל ציוד קצה בארגון, החל ממחשב אישי, דרך כל שרת, וכלה בנתב, טלפון IP, מצלמת IP, מדפסת, וכיו"ב, יש כיום חיבור Ethernet לרשת. יוצא מכך, שחיבור ה- Ethernet  הפשוט, הזול והמוכר, משמש כפרוטוקול ותצורת החיבור מ- "קצה לקצה" (end to end).

ב. טופולוגית הרשת פשוטה יותר בחיבור לרשת Ethernet . בגישות חיבור אחרות יש צורך בנתבי גישה חזקים בשיטת ה- (BGP (Border Gateway Protocol, כדי לתרגם מספרי IP של הרשת הפנימית למספרי IP של הרשת החיצונית ולנתב את התעבורה ברחבי הרשתות השונות והסניפים של הארגון.

לעומת זאת, בחיבורי Ethernet , ניתן לשמר את טופולוגית הרשת (MPLS Layer 3 Routing) ללא צורך בתרגומים וניתובים מורכבים ברשת הארגון, כאשר מחוץ לארגון – רק ספק התקשורת משתמש ב- BGP.

ג. חיבור מרכזיות לעסקים באמצעות חיבורי Ethernet מועדפים  על מנהלי הרשתות בארגונים, כי ניתן ליישם בהם בקלות יחסית ( VLAN( Virtual LAN, כדרך לבצע הפרדה מוחלטת בין תת רשתות, קבוצות עבודה ויישומים שונים. לדוגמא אפשר לציין את שירותי ה- VoIP והווידיאו שמופרדים ב- VLAN לחיבורים נפרדים, מאחר ששירותים אלה  דורשים התייחסות שונה והגנה ייעודית  ברשת, בשונה משאר היישומים של בארגון. ברשתות IP-MPLS שינויי הגדרות הם עניין של מה בכך ואורכים דקות ספורות בלבד. לעובדה זו יש חשיבות מיוחדת בתקופה של שינויים במבנה ובפריסה של הארגון.

ד. בחיבורי Ethetnet לרשת LAN יש יכולת לעשות שימוש ב- VPLS -Virtual Private LAN Services, טכנולוגיה מתקדמת שהיא התפתחות של  ה- MPLS. זו טכנולוגיה שפשוט למדי להפעילה על גבי רשתות Ethernet  קטנות או בינוניות, אך לא ברשתות גדולות מדי.

למעשה, כל הרשת, המקומית או המרחבית, הופכת בשימוש בטכנולוגיית  ה- VPLS לרשת מקומית אחת . מדובר בשירותי VPN ב- Layer 2 (בניגוד ל- MPLS, שהוא שירות VPN ב- Layer 3).

בעובדה זו טמונים  יתרונות בולטים ומובהקים עבור מרכזי מידע בינוניים , גדולים ואף גדולים מאוד, במיוחד לצרכי BCP/DRP, ליישומי קצה עתירי כוח מחשוב , לקבוצות עבודה מבוזרות, לסנכרון בסיסי נתונים גדולים ולקישור שקוף  של סניפים, שאותם ניתן לחבר ברשת LAN  וירטואלית , על גבי טבעות של Metro-Ethernet

ה. ניתן לחסוך כ-30% מהוצאות התקשורת וניהול הרשתות ע"י התנתקות מן החיבורים המסורתיים והמרת הקישור ל- IP-MPLS. החזר ההשקעה (ה- ROI ) הוא מובהק וקצר.

גם בישראל, ספקיות התקשורת הגדולות (בזק, HOT, סלקום, פרטנר), הן בעלות תשתית ויכולת להציע ללקוחות עסקיים פתרונות VPLS.

כורש אברהמי  ::  מנכ"ל   ::  וויזקום תקשורת בע"מ  ::  http://www.wisecom.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב