דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין רשלנות רפואית - זיהוי הניואנסים ובניית התיק 

מאת    [ 17/09/2013 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 2800 פעמים ]

עורך דין המטפל ברשלנות רפואית ראוי שיתמחה בתחום דיני נזיקין, בו נכללת סוגיית רשלנות כזו . ניתן לתבוע בגין עניין זה איש צוות רפואי באופן אישי, או את המוסד הרפואי בו אירע המקרה, בשל אחריותו, או אף את שניהם במקביל.

שני תרחישים עיקריים יהוו עילות ראויות להגשת תביעה, ושומה על עורך דין הרשלנות הרפואית  לבדוק קיומם של התנאים והעילה. האחד נוגע לטיפול רשלני של רופא או של המוסד הרפואי, איבחון מאוחר של בעיה רפואית, או שגיאה באיבחון כזה. אם כתוצאה מאלה נגרם נזק גופני, הרי שניתן עקרונית לתבוע. אולם לא באופן אוטומטי, שכן הדברים נבחנים על פי אמות מידה של התנהלות סבירה. כלומר, לא די להוכיח אבחון שגוי או איחור באבחון. העניין המהותי הוא להוכיח שאלה קרו כתוצאה ממחדל, מסטייה מההתנהלות המקובלת והמצופה.

התרחיש השני הוא אי הקפדה על "הסכמה מדעת". מונח ההסכמה מדעת מתייחס למסירת האינפורמציה המלאה למטופל לגבי הסיכונים הקיימים בטיפול שיוצע לו. אי מתן הסבר הכולל את כלל הסיכונים, עלול למנוע מהמטופל לקבל החלטה נכונה. לשם דוגמה נתייחס לסצנריו בו ניתנה לחולה האפשרות לבחור באם לקבל טיפול מסוים, אך לא היתה לו תמונת מצב מלאה של הסיכויים מול הסיכונים, והוא החליט לקבל את הטיפול המוצע. אם בסופו של דבר נפגע כתוצאה מהטיפול, ואפילו ההחלטה לתת את הטיפול היתה סבירה לנוכח הנסיבות, – יוכל המטופל להאשים את האחראים במחדל ובסטייה מההתנהלות המצופה מהם. וזהו, למעשה, מקרה של רשלנות רפואית. עורך דין מיומן ידע לשקול היטב אם הדברים הם בגדר התנהלות סבירה או מחדל.

בהקשר הזה – אפילו החתמת המטופל על טופס הסכמה לא תסיר אחריות מהצוות הרפואי, שכן, לא בהכרח די בקריאת הכתוב כדי להבין באופן מלא את כלל המידע הרלבנטי. מעבר להחתמתו, יש להבהיר לו בעל פה את הדברים, תוך הדגשה של הנקודות הקריטיות ההכרחיות להבנה מלאה ולקבלת החלטה מושכלת.

בהגשת תביעה, על עורך דין המטפל ברשלנות רפואית להעריך את שוויו הכספי של הנזק. יש דברים שניתן לכמתם בקלות יחסית, כמו הוצאות שנגרמו ישירות מהפגיעה, ואף כאלה שנגרמו באופן עקיף, אם ניתן להוכיח קשר נסיבתי בין הדברים. ויש גורמים שנהוג לפצות בגינן אף שאי אפשר למדוד אותם בצורה מדויקת, כמו פיצויים על כאבים וסבל.

עורך הדין מוטי ארד בוגר אוניברסיטת תל אביב, ניסיון של למעלה מ- 15 שנים בייצוג בפני ערכאות וטריבונלים משפטיים ואף נזקפו לזכותו תקדימים חשובים בתחום הנזיקין והביטוח. מיום הקמת המשרד, בשנת 1997, מטרת מוטי ארד לפתח ולקדם את ענף הטיפול בתביעות נזיקין וביטוח, לרבות נזקי גוף עקב רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעות ביטוח לסוגיה הן כתובעים והן כנתבעים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב