דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק בנישה בדרך למודל הצלחה כלכלי 

מאת    [ 16/09/2013 ]

מילים במאמר: 827   [ נצפה 2212 פעמים ]

למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים לשוק נקודתי בצורה מאוד ממוקדת, זה יכול להיות שוק רווי בכסף שארגונים גדולים יותר לא מתחרים בו והאוקיינוס שם פשוט כחול יותר וריק מכרישים.

אלו הם שווקים שפשוט מתעלמים מהם וזה חבל מכיוון שעם כול הכלים השיווקים שיש לנו כיום ובמיוחד במכירה דרך הרשת ובכול מיני חנויות עודפים זה קהל מבוזבז שאנחנו יכולים לספק לו את המוצרים אותם הוא רוצה. 

תהליך המיקוד הזיהוי וההגעה לקהל היעד מעולם לא היה קל יותר לעסקים קטנים. השאלה היא האם אתה מוכן להיות דג גדול באגם קטן ? האם התשוקה שלך ייחודית מספיק על מנת לייצר רווח ? אנחנו מציגים תהליך בן חמישה שלבים על מנת שתוכל להפוך את העסק שלך להצלחה היסטרית למרות הנישה המוגבלת שלך.

 1.    צור שרות פשוט

שרות פשוט הוא הצעה אחת ייחודית שמתמקדת בצורך מסוים של קהל יעד צר. לא משנה אם אתה רוצה לייצור עסק אזוטרי של של צלבים לחסידים ישועים או שמיכות למכוניות, ישנם שאלות קריטיות שאתה חייב לתת להם תשובה; מי צריך את השרות שלך ?, מה מיוחד בשרות או המוצר ?מה עושה את המוצר שלך טוב מהמתחרה ?

אתה חייב לשים לב לכל הפרטים הקטנים לבדוק ששם המותג שלך מתאים למה שאתה רוצה לשווק וכל שאר אמצעי השיווק מסונכרנים, האתר שלך, אסטרטגית השיווק שלך נועדו להדגיש את הייחודיות ואת השרות המסוים אותו אתה משווק והוא טוב מכולם, זכור המילה החשובה פה היא פוקוס, פוקוס ועוד פעם פוקוס.

הנה דוגמה אמתית:

ב-2004 הייתה חברה בשם SIZZLE IT שייצרה סרטוני וידיאו של "עשה זאת בעצמך" בכול תחום אפשרי. לאחר שנים של חוסר הצלחה היזמים הפכו את החברה לכזאת שמתמחה בתחום אחד בניגוד לכול שאר החברות שהמשיכו לשווק לקהל יעד גדול ולא ממוקד, וזה הצליח להם הם בעצם חצבו תחום נישה שלא היה קיים קודם כחברה היחידה שייצרה סרטוני וידיאו מעוצבים למוצרים של בין 3 ל-5 דקות שמקצוענים נהגו להשתמש בהם והתוצאה החברה נהפכה למובילת התחום ונהנתה משיוך של מילת המפתח בכול מנועי החיפוש המהותיים.

2.    ייצר את נישת השוק שלך:

המפתח להצלחה הפשוטה של העסק שלך הוא לנצל את נישת השוק שאתה מרגיש שאנשים מתעלמים ממנה. נישת שוק היא בדרך שוק קטן, ממוקד עם ייחודיות מסוימות כסגמנט קטן בתוך שוק מסחרי גדול.

ברגע שאתה מזהה את השוק אליו אתה רוצה להיכנס, עצור לרגע וחשוב על השאלות הבאות; מי האנשים בנישה הזו ? , מדוע עד עכשיו התעלמו מהם ? , איך אתה יכול לשרת אותם טוב יותר ? , איך אתה יכול לאחד אותם ? , בקיצור מדוע השרות הפשוט והיעיל שלך הוא התשובה לבעיה שלהם ?.

עבד את כול המידע שקיבלת על מנת לייצר פרופיל מדויק של קהל היעד שלך. השלב הבא הוא להתייעץ הוא האנשים שמעורים ומחוברים לשוק הזה דרך הרשתות החברתיות, מישהו שנמצא בסוד העניינים.

דוגמה מצוינת:

ישנם אלפי חנויות של טי שירט בעולם אם זה באינטרנט או בחנויות אבל מעט מאוד חברות באמת ייצרו נישה מיוחדת לשוק שלהם. חברה ייחודית כזאת בשם THE GAME הייתה מייצרת חולצות לפי עיצוב של לקוחות ועורכת תחרויות עיצוב והעיצוב הזוכה בתחרות היא מופיע על החולצות בליין שלהם,  כך החברה בעצם יצרה קהילה משותפת, האמן שזכה קיבל הכרה והחברה בעצם איחדה היפסטרים, אמנים ואנשים שאוהבים עיצובים מיוחדים והתוצאה הייתה מדהימה , החברה מוכרת מעל למיליון חולצות כול שנה.

 3.    תוביל את הנישה

כיוצר של השרות הייחודי שלך אתה מציע לשוק שלך תובנות ועצות מצוינות אבל זה שאתה מציג את הייחודיות שלך בלבד לא יביא אותך לשום מקום. גם שיווק המוצר שלך בצורה שקופה יוביל למבוי סתום.  אתה חייב להבין שאותנטיות בונה אמינות, התייחס לקהל שלך בכבוד, ספר מה עמד מאחורי הקמת השירות הפשוט והמיוחד שלך, באיזה בעיות נתקלת ? איך פתרת אותן ? ברגע שהמסר שלך מנוסח בצורה מושלמת הפץ אותו בכול המקומות האפשריים, בלוגים, פורמים, מסיבות עיתונאים, כנסים, ניוזלטרים, סרטוני וידיאו בYOUTUBE ופודקאסטים, זכור אף אחת לא מכיר את השוק טוב יותר ממך.

 4.    תהיה ספציפי ייחודי ורלוונטי.

נצל כל הזדמנות על מנת להסביר מדוע המוצר שלך טוב יותר מכל מוצר אחר בנישה שלך. התבונן היטב בכול המרכיבים שהופכים את המוצר הפשוט שלך לנגיש משלב הקונספט ועד לייצור ולהפצה והשיווק. מה גורם למוצר שלך להוביל את השוק ?, מה אתה מציע שהמתחרים אינם מציעים ? מדוע אתה הכי רלוונטי בנישה שלך ?. תשתמש בתשובות שקיבלת כתחמושת כנגד המתחרים שלך. בזמן שהמתחרים שלך מתגאים בחנויות שמוכרות הכול הנישה שלך מעדיפה דברים מיוחדים. יכול להיות שהמתחרה שלך עובד על כמות ומחיר נמוך אבל הנישה שלך מושכת קהל יעד עם ממון רב יותר שאין לו בעיה להשקיע כסף רב יותר במוצר שמשדר יוקרה.

 5.    תעתיק, תעביר ותחזור על כל מה שאתה עושה.

 

אל תפסיק לשנן את המסר שלך, נצל את גל ההצלחה, מצא דרכים חדשניות ויצירתיות להגדיל את השוק שלך, מצא תחומים חדשים וקהל חדש לפרזנטציה של המוצר החדש שלך על מנת לייצר יתרון תחרותי לאורך זמן. אתה יודע בדיוק מה עובד ומה לא עכשיו זה הזמן להגדיל את החשיפה.

 

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:     http://vision-ltd.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב