דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבנה הג'קוזי 

מאת    [ 16/09/2013 ]

מילים במאמר: 1321   [ נצפה 4379 פעמים ]

אין אחד שלא מכיר את הג'קוזי וכמעט אחד שלא זכה להכנס לתוכו. מעטים רבים חשבו על הג'קוזי וחלקיו, ממה באמת הוא בנוי, מה זה הכלי הגדול והמלא במים שאנו כה אוהבים להכנס לתוכו? הג'קוזי הוא חתיכה מתוחכמת של מכונה עם עשרות חלקים חיוניים עם זאת מגוון אינסופי של אפשרויות זמינים. על מנת לעזור לכם לרכוש אחד, פיתחנו עבורכם תרשים המפרט את החלקים המרכזיים של הג'קוזי אליהם יש לשים לב בנוסף תימצתנו ותרגמנו עבורכם את השפה הטכנית המקובלת בתחום הזה כדי לעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה טרם קנייתכם וזאת על ידי הבנה מינימאלית בתחום.

מעטפת - שילדה

השילדה של הג'קוזי היא כמו קונכיה על חוף הים – יפה ולעיתים קרובות בצבע פני השטח שעוצבה, תוכננה ונבנתה כדי להגן על יושבי הג'קוזי מפני כוחות חיצוניים המאפשרים לכמות רבה של מים לזרום בתוכם. פנים הקונכיה נוצר על ידי הטבע ואילו שילדת הג'קוזי נוצרה באמצעות שילוב רגיש ומדויק מאוד של מכונות וכוח אדם.

לדברי יצרני מערכות ספא רבים שילדת הג'קוזי היא המרכיב החשוב ביותר שיש לבדוק בעת רכישה של ג'קוזי. אם שילדת הג'קוזי מועדת לפתח סדק, בועה, דליפה זה יכול להיות קשה מאוד (עד בלתי אפשרי) לתקנה ויהיה צורך החלפה של כל השילדה/מעטפת שהוא תהליך יקר ודורש זמן שלעצמו. לכן חשוב להבין את החומרים והתהליכים המשמשים ליצירת המעטפת למערכות ספא.

שלדים רבים של מערכות ספא יכולים להיות מיוצרים באמצעות חומרים מרוכבים אריחים,עץ או שילוב של אלומיניום אך הרוב מתוכם מיוצרים באקריליק משלושה סיבות עיקריות: ראשית אקריליק קל לניקוי, בעל חוזק וקושי, מונע צבירה של לכלוך, לא סופג כתמים ניתן לניקוי עם חומרי חיטוי כימי כלשהו. שנית, אקריליק זמין במגוון רחב של צבעים וסגנונות כולל דמוי גרניט ושיש בעל גימור מבריק במיוחד. שלישית, הייחודיות של אקריליק הוא לאפשר חימום שלאחר מכן ניתן ליצור צורות שונים של מקומות ישיבה בג'קוזי.

שלדים רבים מכילים גם מיקרובאן שהוא תוסף באקריליק שתפקידו לעכב צמיחתם של חיידקים שגורמים לריח וכתמים.

ישיבה

הנוחות בג'קוזי היא חשובה מאוד וחובה אך מה שנעים ונוח לאדם אחד אינו בהכרח נעים לאחר. לכן מומלץ מאוד כי תישבו למבחן רטוב בדגמי הג'קוזי שאתם בודקים לפני שתחליטו, במיוחד משום שהמעטפת מרגישה שונה בהרבה במים מאשר בלי.

תעשיינים מציעים מספר אפשרויות ישיבה – ממושבים נוחים כמו כיסאות קפטן שיתאימו לצורה שבה אתם רוצים לשבת בג'קוזי, אם אתם כבדי משקל או גבוהים או נמוכים קחו את הזמן לשקול בקפידה מושב. בוודאי תירצו מושב שימקם את ראשכם בנוחות מעל פני המים והכתפיים יהיו תחת המים. תצורות ישיבה חשובות משום שהם מספקים אפשרויות רבות לצורה בה תשתמשו בג'קוזי כמו גם בקביעת כמה אנשים יוכלו להשתמש בו זמנית.

מערכת סילונים

הסילונים אשר יוצרים את פעולת העיסוי על ידי אוויר המוזרם לתוך המים לעיתים קרובות הם הסיבה המרכזית והראשית לרכישת ג'קוזי. למרות שאתם עלולים להתפטות לדגמי ג'קוזי עם מספר גבוה של סילונים, יש לזכור כי מיקומם, סוג והכיוונון של הסילונים צריכים להיות שיקול בהחלטתכם לרכוש.

עליכם להחליט היכן בעיקר אתם צריכים את העיסוי, אם יש לכם כאבי צוואר וודאו כי מספר הסילונים ימוקמו במיקום אסטרטגי כדי שתוכלו למקמם לכיוון צווארכם. כמוכן יש לשקול איזה סוג של סילונים אתם מעדיפים. מספר סילונים מוציאים זרם סילון מדוייק על האזורים הנגועים ממש כמו קרן לייזר בעוד פולסים נוספים מוזרמים על פני שטח גדול הרבה יותר. אם לכם ולמשתמש נוסף ישנם כאבים באזורים שונים בגוף וודאו שכל סילון יחיד יוכל להכבות בקלות. בדרך זו (אם אתם רוכשים ג'קוזי עם משאבות רבות) תוכלו להתאים את הסילונים כאשר אתם משתמשים במושב ייחודי.

מעטפת

מעטפת הג'קוזי היא "קופסא" חיצונית השומרת על שילדת הג'קוזי מסביב ויתר חלקיו. המעטפת זמינה בעץ בדרך כלל עץ ארז או טיק או כל חומר עץ מדומה אחר. רוב הצרכנים בוחרים היום מעטפות עץ מדומה כדי לשמור על המראה הבתולי אוטנתי ובנוסף כי אינם דורשים שיוף וצביעה ותחזוקה שנתית כמו עץ אמיתי.

בידוד

אין ספק, כמו בבתים שלכם גם ג'קוזי צריך להיות מבודד היטב. מעבר לשמירה על טמפרטורת המים בג'קוזי, בידוד נכון יכול להפחית משמעותית את חשבון החשמל החודשי ולשמש כמבודד רעשים מחלקיו הפנימיים של הג'קוזי. ישנם שלושה סוגים עיקריים של בידוד: קצף מלא, שכבתי ואוויר.

קצף מלא

קצף בידוד מלא ממלא את החלל (שבין השילדה למעטפת) עם שיכבה עבה של קצף שמתקשה. קצף מלא מבודד מצויין ותומך מצויין (מעצם התקשותו) בשילדת הג'קוזי. אם יש צורך בתיקונים יהיה צורך להסיר חלק מהבידוד כדי להגיע לחלקים הפנימיים של הג'קוזי.

בידוד שכבתי

בידוד שכבתי הוא תהליך של התקנת שכבות של קצף פוליאוריטן בין שילדת הספא למעטפת התוחמת. בידוד שכבתי איכותי מתבצע במספר שכבות של חומרים עם ערכי בידוד גבוהים. עם בידוד רב שכבתי ניתן לגשת לחלקי הג'קוזי על ידי הסרת מספר שכבות בלבד.

בידוד אוויר

שיטת אוויר לכוד מסתמכת על אותו רעיון המשמש לייצור חלון תרמי. המתחם מבודד על ידי אוויר לכוד בחלל שבין השילדה למעטפת מערכת הספא.

בקרה ושליטה

לוח הבקרה הוא המוח של הג'קוזי ועם לחיצת כפתור אחת כל פקודה שתרצו תתבצע. בעוד בלוח בקרה שגרתי יש כיוונון טמפרטורה והפעלה לסירוגין של הסילונים, לאחרים יש שלט רחוק דיגיטלי עמיד למים שניתן לפיקוד והפעלה של אור, טמפרטורה, סילונים ועוד כל מיני חידושים והמצאות ברוח הגאדג'טיות.

הקפידו לבחור בלוח בקרה על ג'קוזי שהוא מואר היטב והוא גם נגיש וקל לקריאה מהמרחק של הג'קוזי. כמוכן חפשו פאנל שמציע כמה בקרות אוטומטיות כגון ניתוק אוטומטי אשר תצמצם ואף תבטלנה את חשבונות החשמל היקרים במידה ונשכחו בפעולה סילוני הג'קוזי.

משאבות

הלב של הג'קוזי, המשאבות מניעות את המים לסינון ובתוך כך גם לפתחי הסילון. עליכם לשקול את סוג המשאבה מכיוון שניתן להפעיל מערכות ספא באמצעות שילוב של כמה משאבות. אם לג'קוזי שלכם יש מהירות אחת תצטרכו בנוסף משאבה מחזורית קטנה. בעוד המשאבה הראשית מספקת את לחץ המים לסילונים משאבה  24 שעות מחזור ביממה פועלת בשקט מזרימה מים ויוצרת חום שנפלט חזרה לג'קוזי. משאבה בעלת שתי מהירויות לעומת זאת מטפלת בשניהם במחזוריות ובלחץ של המים דרך הסילונים. היא ממחזרת את המים במהירות נמוכה ומשפרת את ההידרותרפיה במהירות גבוהה.

ללא קשר למהירות, משאבה שנייה יכולה להועיל אם אתם תופסים את כל המקומות ישיבה בג'קוזי. אם ישנה משאבה אחת בלבד ראשית רק מספר סילונים יוכלו לפעול בו זמנית, תלוי במספר הסילונים בג'קוזי. ייתכן שתרצו משאבה נוספת לביצועים מוגברים ותפעול הסילונים ביחד בו בזמן.

כוחות הסוס של המשאבה מדורגת באחת משתי האפשרויות: כוחות סוס הבלימה/עצירה או כוחות סוס ההזנק/התחלה הם הכוחות הנחוצים להתחלתה של המשאבה. רצף כוחות הסוס הם הזרימה של לחץ שמחזיק וממשיך את פעולתה של המשאבה. נדרשת הרבה פחות אנרגיה לפעולתה השגרתית של המשאבה מאשר ההנעה הראשונית שלה.

המטרה בבחירת משאבה נכונה היא לקבל מערכת מאוזנת, כך שהגודל והסוג של המשאבה יפעל יחד עם מספר הסילונים ויתר מרכיבי האינסטלציה. עליכם לוודא כי למשאבות יש כוחות סוס מומלצים ומותאמים לגודל הג'קוזי שבחרתם ולמספר הסילונים. זיכרו כי גדול הוא לא תמיד טוב יותר, משאבה גדולה לג'קוזי בינוני יכול לגרום ללחץ על מערכת האינסטלציה ולעלויות תפעול גבוהות.

מערכת סינון

מערכת הסינון, אשר מסירה לכלוך ופסולת מן המים הוא מרכיב מפתח לשמירה על מי הג'קוזי בריאים ונקיים. רוב האמבטיות משתמשים במסנני מחסנית אחת או כמה שמצריך ניקוי אחת לכמה שבועות. יחד עם סינון נכון, חייבת להישמר גם הסטריליזציה של המים כדי לשמור על מים נקיים מחיידקים ושאר מזהמים.

מחמם

מאחר והדוד שולט על הטמפרטורה בג'קוזי שללכם, הוא הכרחי להנאה היומית שלכם. מכיוון שחלקים מסויימים באים במגע עם מים, המחמם יכול להינזק לאורך זמן. כדי להגן עליו הבטיחו שמי הג'קוזי יהיו מאוזנים ומסוננים כראוי. מחממים מסויימים משתמשים בצינורות פלדה אל חלד או טיטניום כדי לשמור על גופי החימום מלבוא במגע עם מים. תנורים אלה מחזיקים מעמד לאורך זמן בדרך כלל אך הם יותר יקרים ומייקרים את עלויות התיפעול.

כיסוי

כיסוי ג'קוזי יכול לחסוך לכם יותר מכסף. כיסוי הג'קוזי מונע מחום לברוח (ובכך מקטין את חשבונות האנרגיה שלכם), מרתיע זיהומים מלהכנס למים ומונע מילדים ובעלי חיים קטנים לגשת למים ללא השגחה. התכונות החשובות ביותר שיש לחפש בכיסוי לג'קוזי הוא צפיפות קצף גבוהה לחוזק מבני, ערך – R  גבוה לבידוד מספיק ואורך כיסוי ארוך יותר כדי להבטיח שהחום לא יברח. בנוסף וודאו כי לכיסוי שלכם יש מנגנון נעילה ותו תקן, אישורים אלה מראים שזה נבדק ואושר לעמוד במאות קילוגרמים ושזה נחשב ככיסוי בטיחות.

   מקדם ומשווק אתרי אינטרנט להיות במקומות ראשונים במנועי החיפוש השונים עם ידע וניסיון רב בשיווק. כי לקדם עסקים צריכים להבין, ידע הוא כוח וכוח הוא עוצמה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב