דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג' 

מאת    [ 16/09/2013 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 4043 פעמים ]

ביטוח צד ג' לרכב הוא אחד הנפוצים ביותר כיום. הוא נועד להיכנס לתמונה במקרים של תאונות דרכים, חלילה, ולהעניק למבוטח כיסוי מהותי בפני תביעות שיוגשו כנגדו. מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו?

מהותו של הטיפול המשפטי

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא כי תחת המונח טיפול משפטי ניתן למנות שורה ארוכה של פעולות, כל פעולה נקבעת בהתאם למדיניות של חברת הביטוח. התכלית שלהן, עם זאת, היא אחת: להעניק למבוטח את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, וזאת למטרת הצלחתו במקרה המשפטי, שעלול להיות מורכב.

על פי סעיף זה, פעילותו של עורך הדין במסגרת תביעות ביטוח צד ג' תכלול בתוכה מספר היבטים עיקריים. ראשית, כמובן, ההתנהלות אל מול הצד השני, או חברת הביטוח שלו, וזאת במטרה למצוא פשרות שונות, שימנעו את העימות המשפטי. כאשר הדבר לא אפשרי, ייקח על עצמו עורך הדין את ייצוג המבוטח בערכאה הרלוונטית, כולל הכנת כתב התביעה או ההגנה. ואגב, תפקיד נרחב בכל זה מקבלים השלבים הנדרשים לצורך פתיחת התיק עצמו.

הסיוע של עורך הדין יכול לכלול בתוכו גם היבטים אחרים הנוגעים לתהליך, דוגמת הנפקת מסמכים חיוניים, ייעוץ בסיסי ואפילו השגת עדויות. כל זאת במסגרת התנאים המפורטים בהסכם, ונסיבות המקרה המשפטי הנתון.

השרות אינו מובן מאליו

חשוב לתת את הדעת על כך שאין זה הכרח שכל פוליסת ביטוח צד ג' תכלול בתוכה הגנה משפטית, ממש לא. במקרים רבים, חברת הביטוח תכסה את ההוצאות אשר יידרשו במסגרת הפיצוי לצד הנפגע, ותו לא. זוהי המהות של הביטוח – הטיפול המשפטי הוא תוספת, לגיטימית אמנם, שנדרש לוודא כי היא אכן קיימת.

ההבדל בין חברות הביטוח השונות בא לידי ביטוי, בין השאר, בנקודה הזו בדיוק. בעוד שחלק מהחברות יכללו את הטיפול המשפטי המלא כחלק אינטגרלי בפוליסה, אחרות ידרשו תוספת תשלום על כך. לכן, מומלץ מאד לבדוק היטב את ההתייחסות לסעיף זה מוקדם ככל האפשר, אפילו בעת חתימת החוזה, ולא לחכות ל"רגע האמת".

כך זה מתבצע

מבוטח המעוניין לנצל את שרותי ההגנה המשפטית הכלולים בהסכם הפוליסה שלו צריך להקפיד על מספר שלבים עיקריים בתהליך. הצעד המרכזי הבסיסי הוא להודיע לגורם המבטח על המקרה, כמו גם למלא את טופס התביעה. רצוי שאלה ייעשו מוקדם ככל האפשר.

בנוסף על כך, נדרש המבוטח להנפיק לגורם המשפטי שיטפל בהליך את כל המסמכים הרלוונטיים אשר נמצאים ברשותו. ייצוג משפטי הולם יהיה זה אשר מבוסס על יחסי פתיחות מלאים בין שני הצדדים: על עורך הדין לייצג את האינטרס של המבוטח באופן מלא, תוך שהוא בקיא בכל פרטי המקרה ברמה המקסימלית.

המפתח: בחירה נכונה

מכל הרשום מעלה, ניתן להסיק כי שרותי הטיפול המשפטי במסגרת ביטוח רכב יכולים להיות יעילים בהחלט, ולחסוך לא מעט כספים ומאמצים למבוטחים. לכן, עיקר הדגש צריך להיות על בחירת הפוליסה המשתלמת ביותר עבורו, כלומר, כזו שתציע עבורו את הכיסוי הרחב ביותר – במחיר האטרקטיבי ביותר.

איך ניתן להשיג זאת? המלצה ברורה היא לא לרכוש ביטוח רכב, ובכלל זה ביטוח צד ג', ללא בדיקה של מספר הצעות לפחות. כיום, ישנם אתרי השוואת מחירים, שמאפשרים לראות את מה שמציעות החברות השונות בתחום. תוך מספר דקות, ניתן לדעת את הפרטים של כל הצעה והצעה, ואפילו לבצע את ההזמנה ישירות.

הצעד הבא, כמובן, הוא לקוות כי הטיפול המשפטי, כמו גם מימושו של ביטוח צד ג', לא יידרשו כלל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב