דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורי שיאצו - מה באמת קורה בחדר הטיפולים (מה שמותר לספר ) 

מאת    [ 15/09/2013 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 1819 פעמים ]

שיאצו ,שיטת טיפול במגע המתבצעת בביגוד מלא וללא עירום ועירוב של אלמנטים מיניים ,המבוססת על תורת הרפואה הסינית שאומרת שגוף האדם מורכב מאיברים שאחראים על תפקוד הגוף וגורמים לגוף להיות בתנועה .איברי הגוף גורמים להרגיש את הלב דופק ,כמו כן כדי שיגיע מזון חמצן ואנרגייה לאיברי הגוף לכל איבר בגוף יש את צינור האנרגייה שלו (מרידיאן ) שדרכו עוברת האנרגייה ,המזון והאויר לאיברים השונים בגוף .

ללא תנועה אין חיים והעיקרון מספר אחד של גוף האדם והטיפול בשיאצו הוא : כל הזמן להיות בתנועה וכל הזמן להיות במגע כדי שנוכל להרגיש את הגוף להיות מחוברים לגוף להקשיב למה שהלב רוצה כדי נוכל להרגיש את הלב דופק ולחיות את החיים בחיוניות מקסימלית .

מה גורם לתנועה להיעצר ? מה גורם לחסימה באנרגייה ? התשובה היא פשוטה . במירוץ המטורף של העולם המערבי וגם בהשרדות הבלתי נגמרת של העולם המזרחי נמצא גוף האדם בשינויים בלתי פוסקים של מזג אויר , שינויי מצב רוח , שינויי תנועה שגורמים לגוף להיכנס למצבי מתח ודחק שגורמים לו להיות מכווץ , אותו כיווץ גורם לחסימה של התנועה במרידיאנים של גוף האדם שגורם לכך שמזון וחמצן ודם ובעיקר אנרגייה לא יגיעו לאיברים של גוף האדם .

הטיפול בשיאצו בא לפתור את הבעיה ולחדש את הזרימה בגוף האדם במגוון טכניקות שמשתמשים בהם במהלך הטיפול :

1. כל הזמן מגע כל הזמן תנועה - העיקרון הראשון של טיפול שיאצו היא להיות כל הזמן בקשר של מגע עם הגוף . בזמן טיפול שיאצו המטפל משתמש בשתי ידיו באופן הבא : יד אחת היא יד האם מונחת על חלק אחד של הגוף ,בתחילת הטיפול זה על הגב התחתון ומשמשת בתור יד אם ,יד האם לא זזה ונשארת יציבה לכל אורך הטיפול ונותנת בטחון למטופל וחיבור המטופל לקרקע לאמא אדמה .חיבור זה משמעותי ביותר ליצירת אמון של המטופל (או בן הזוג ) שיכול להרפות מהשליטה ולהתמסר למגע . היד השנייה היא היד שאחראית על יצירת התנועה והיא מונחת ומטיילת לאורך הגוף תוך שהיא נשענת ומפעילה את משקל גופו של המטפל על המטופל השענות ותנועה זו יוצרים תחושה של  שייט על הים שהגלים של הים מניעים את הגוף בעדינות ובהקשבה .מטרת היד השנייה לגרום למטופל להיות בתנועה ולהעיר את המרידיאנים שלו לפעולה לפתוח את הגוף לשינוי ולעלות את רמת החיוניות שלו .

2. למתוח את הגוף ולהפוך אותו מקשיח לזורם - העיקרון השני בשיאצו להפוך את הגוף מקשיח לזורם . גוף האדם נמצא במהלך היום במתח עצום מה שגורם לו להיות דרוך כמו קפיץ להתרחשות הבאה אך גם גורם לשרירים להיות מכווצים להתעייף ולמרידיאנים להכנס למצב סטרס מרידיאן קצר ומכווץ לא יכול לבצע את עבודתו והאיבר שצריך לקבל מזון אנרגייה ומים לא מקבל אותו . כדי לטפל בבעיה בטיפול שיאצו אנחנו מותחים את המרידיאנים של הגוף  במגוון רחב של מתיחות כדי לגרום לגוף להיות בתנועה להיות פתוח לקבלה ולהכין אותו לחלק הבא של הטיפול . כל הזמן תנועה כל הזמן מגע להרגיש את הלב דופק .

3. להיפטר מהכאב בלחיצה אחת רכה - העיקרון השלישי של השיאצו ,לאחר שיצרנו את האמון הדרוש עם המטופל (יד האם ) ,וגרמנו לתנועה שהמטופל ירגיש שהוא כמו בשייט תענוגות נע ברגיעה מוחלטת בין הגלים (היד השנייה ) ,וגרמנו למטופל להיות משוחרר אלסטי וזורם ,הכנו את המטופל לשלב הבא טיפול ממוקד שמטרתו פתירת התעלומה מה גורם למרידיאנים להיות בחסימה .כדי לדעת איזה מרידיאן נמצא בחוסר אויר ואיליו לא מגיע חמצן אנחנו משתמשים בדרכי איבחון (בבטן או בגב ) שבו הגוף של המטופל משדר לנו איפה הוא זקוק למגע לתמיכה (אפשרות זו אפשרית רק כאשר אנחנו עוברים את שלושת השלבים הראשונים שגורמים לגוף להיפתח הגוף נותן בנו אמון לדבר איתו ) בעזרת האגודל אנחנו מניחים את האגודל שלנו על הנקודה על גבי המרידיאן שזקוקה לאותה תמיכה ואז קורה משהו מיוחד במינו . ללא כאב ,ללא פעולה אחרת אגרסיבית או מהירה המטופל מרגיש את היד שמונחת על אותו איזור ומרפה את השליטה וממלא את עצמו באנרגייה ,אנחנו מרגישים בשינויים בנשימה (הנשימה נעשית יותר עמוקה ,הגוף נהיה יותר רפוי ) ישנה התעוררות מחודשת של הגוף לחיוניות יותר טובה .

4. להרגיש את הלב דופק - מטרת הטיפול בשיאצו זה לגרום לשינוי בתחושת הגוף .המטופל היגיע לטיפול עייף ויוצא מהטיפול עירני ,המטופל היגיע לטיפול מכווץ ויצא מהטיפול רפוי ומלא אנרגייה ,המטופל נכנס לטיפול מרוחק וקר ויוצא מהטיפול חם וידידותי , המטופל נכנס לטיפול מדוכא וחסר תשוקה ויוצא מהטיפול מעורר ורוצה לכבוש את העולם . 

 

לסיכום : טיפול שיאצו היא דרך מקורית ידידותית ומיוחדת במינה , המאפשרת למטופל להתחבר לגופו ,להרגיש את הגוף , ללמוד את אפשרויות התנועה שהגוף שלו מסוגל לבצע ולא ללכת מעבר להן כדי לגרום נזק ,להקשיב למה שהלב רוצה ולפתח רגישות ואמפטיה כלפי הגוף של המטופל ,לייצר תקשורת ברורה לגבי הרצונות ,התשוקות והצרכים של הגוף במטרה להפוך את היממה לחווייה מיוחדת במיה להיות עירני אנרגטי להרגיש את הלב דופק כל דקה .

שיאצו זוגות -להרגיש את הלב דופק


שי איל -מטפל בשיאצו ושיאצו זוגות


0772100347


0523646805


href="mailto:fillyourheart@gmail.comfillyourheart@gmail.com">">fillyourheart@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב