דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משאבות חלב המדריך לקנייה נכונה 

מאת    [ 11/09/2013 ]

מילים במאמר: 1221   [ נצפה 2305 פעמים ]

מציאת פתרונות למגוון רחב של אתגרי הנקה לרבות כאב פטמה, אספקת חלב נמוכה ועוד. בין אם אתן מתכננות לחזור לעבודה או שאתן רק רוצות לנוח קצת או לבלות תוך שימוש במשאבת חלב אומר שהמרוויח הגדול מכך הוא התינוק שלך שיפיק את המירב ויהנה מהאפשרות לאכול חלב אם גם שאתם מחוץ לבית.

ישנם מספר רב כל כך של סוגים שונים של משאבות חלב בשוק כאשר בחירה במכשיר הנכון יעזור לך לשמור על החלב שלך זורם ללא צינוריות סתומות או זיהום כלשהו. בכל משאבה אשר תבחרו לבסוף לנכון יהיה זה חכם להכין אותה היטב לפעולה לפני חזרתכם לעבודה או בהשארתכם את התינוק תחת השגחה אחרת.

עדיף להתחיל לשאוב לבקבוק ברגע שפעולת ההנקה התייצבה קצת לאורך זמן, כאשר התינוק בן 3-4 שבועות. תינוקות רבים יסרבו לקחת בקבוק אם זה קורה בשלב מאוחר יחסית. כדי לוודא שהתינוק שלך יהיה מוכן לקחת את הבקבוק מצוע להביא לו כאשר בפנים מעט חלב אם ישירות מהחזה אחת לשלושה ארבעה ימים.

סוגים של משאבות חלב

קייים הרבה סוגים ודגמים של משאבות חלב שד אך הם מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: * חשמליות * סוללות וידניות (שבו מפעילים באמצעות היד). בעוד שישנן נשים המשתמשות בשניהם ? אחד עבור שאיבה מרכזית ועיקרית ברוב הזמן, האחרת משמשת לטיולים קצרים. רוב האמהות מעדיפות אחת משניהם בחום רב. כדי להבין איזה מהם מתאים לך ביותר לרשותך מספר אפשרויות להצגה:

לאמהות עם בעיות הנקה: משאבות חלב חשמליות כמו של בתי חולים

אם את נתקלת בבעיות הנקה במהלך השבועות הראשונים לאחר הלידה או שתינוקך לא מסוגל עדיין לינוק מספיק ישירות מהשד את עשוייה לקבל המלצה להשתמש במשאבה מסוג שכזה. משאבה זו ככל הנראה משתמשים גם בפגייה בבתי חולים או אם את במצב רפואי שמשפיע עלייך לייצר כמות חלב בהתאם.

מודל נפוץ של משאבה עם קיט כפול ומחזור שאיבה ושיחרור מהיר (ביחס לזמן מחזוריות) של חלב מהשדיים שלך בערך באותו קצב כמו ניקה של תינוק. ערכה כפולה הכוונה ליכולת שלך לשאוב בו בזמן את שני שדייך מה שיכול לקצר את זמן השאיבה בחצי ולנקז את שני השדיים בצורה יעילה יותר.

לאמהות שצריכות לשאוב יותר מפעם אחת ביום: משאבות חשמל לשימוש אישי

שילוב בין היעילות של משאבות חלב כמו של בתי החולים לבין הנוחות של דגמים ניידים יותר, משאבות חשמליות הן בסופו של דבר הבחירה הפופולארית לאמהות שחוזרות לעבודה במשרה מלאה או בתדירות כזו שמחייבת אותן להשאיר חלב בבקבוקים לתינוק ונבצר מהן להניק באופן סדיר.

משאבות אלה הן אוטומטיות לחלוטין, עם זמני מחזור עבודה מהירים, רמת יניקה נשלטת (כדי לעזור לך למנוע אי נוחות וכאב בפטמות) ויכולת שאיבה כפולה. הם בדר"כ מיועדים לנשים שיש להן אספקת חלב מבוססת וסדירה היטב.

חלק מהדגמים נועדו לחקות דפוסי יניקה של תינוק: הם מתחילים בדפוס פעילות של פעימות שאיבה קצרות ומהירות כדי לעורר את זרימת החלב בשד ולעבור לאחר מכן לדפוס שאיבה איטי, עמוק יותר. תכונה זו יכולה לגרום לשאיבה נוחה יותר אך לא בהכרח לטובה יותר בייצור כמות חלב. באופן כללי משאבות במשקל 5 ק"ג או פחות באים עם כיסויים אטרקטיביים ולעיתים קרובות כוללות איבזור כמו שקיות איחסון, מדבקות, קליפים, בקבוקים ומשחה לפטמות.

רוב המשאבות הללו יכולות לפעול באמצעות פתח המצת ברכב עם מתאם מיוחד שנמכר בנפרד. רבים מגיעים עם סוללה מובנית עם שתי אפשרויות שימושיות שאיבה אם אתם נמצאים בדרכים או בתוך מקום סגור בלי מקור חשמל.

לאמהות ששואבות פעם ביום או אף פחות: מדריך למשאבות חלב חשמליות המופעלות באמצעות טעינה ו/או באמצעות סוללות

משאבות אלו הן הטובות ביותר עבור היפרדות לטווח קצר, למשל אמא שרוצה לעזוב את תינוקה עם שמרטפית מדי פעם ואינה רוצה להשאיר אבקת אוכל לתינוקות במקום חלב אם. משאבות אלו ניידות יותר (רובן שוקלות פחות מ 2 ק"ג) ומחירם סבירים מאשר דגמי החשמל. חיסרונם שהם בדרך כלל לוקחים קצת יותר זמן לשימוש ודורשים קצת יותר מאמץ מאשר משאבות חשמליות.

משאבות חשמליות או נטענות בטווח מחירים בינוני

בדרך כלל מאפשרות לך לשאוב רק שד אחד בכל פעם וזמן השאיבה מתארך כפליים. אמנם יש כמה משאבות חשמליות כפולות בקטגוריה זו אך מנועיהם לא יחזיקו מעמד לאורך זמן כמו במשאבות בדגמים יקרים יותר. אם המשאבה מופעלת באמצעות סוללות סביר להניח שיהיה צורך להחליפם (אלא אם כן אלו סוללות נטענות).

מודלים חצי אוטומטיים נוטים למחזורי עבודה ארוכים (חלקם מייצר רק 12 שאיבות לדקה! לעומת 50 ? 60 לדקה משאבות חלב כמו בבתי חולים). היניקה לעיתים קרובות יכולה להיות חזקה מדי או חלשה מדי למרות שלחלקם ישנה אופצייה לכיוונון.

משאבות ידניות זולות

דורשות ממך ללחוץ על פומפה (בלון) ולסחוט באופן ידני כדי להוציא חלב משדייך. משאבות אלה פועלות על שד אחד בכל פעם ועשויות לדרוש שתי ידיות תפעול אם כי מעטות מהמשאבות מיועדות לשימוש ביד אחת בלבד. בעוד שרוב האמהות צריכות לשאוב באופן קבוע הבחירה צריכה להיעשות למודל חשמלי יותר, חלק מהנשים נלהבות מהפשטות והקלות שבתפעול והגודל הנוח ומתאים. רבות אומרות שחלק מהמשאבות הידניות מרגישים יותר טבעי ומחקות קרוב ככל שניתן לשאיבה של תינוק וכי הם היו רוצות לשלוט ביכולת היניקה בעצמן.

משאבות יד הן בדרך כלל זולות יותר, קטנות יותר, קלות ושקטות יותר ממשאבות חשמליות. ואם את רוצה לשאוב עוד חלב בזמן שתינוקך על היד השניה שלך סביר להניח שזו תיהיה המשאבה המתאימה ביותר לעשות זאת בדרך השקטה ביותר. בעוד ישנן אמהות המוצאות משאבות אלה כהמצאה גאונית ישנן כאלה שמוצאות כי משאבות אלה איטיים לידי טירוף (כמובן שזה תלוי במידת היכולת לסחוט מהר את ידית המשאבה ? וזה יכול להיות מעייף).

ישנן אמהות שיש להן בעיה להוציא חלב מהשדיים באמצעות משאבת יד ואחרות אומרות כי משאבות ידניות כלל לא מרוקנות את השדיים שלהן אשר יכול להוביל לירידה באספקת החלב. הערה ? התרחקו מדגמי משאבות המכילות כדורי גומי הדבר יכול להוות חממה לחיידקים מזיקים!

הערות בטיחות חשובות!

* למרות שזה עשוי להיות מפתה לשתף או לשאול משאבת חלב מחברה או לקנות אחת יד 2 שהייתה בשימוש, מומחי ה ? FDA ממליצים שלא לעשות כן ובואפן כללי מזהירים מפניו. חלב אם יכול לשאת חיידקים ווירוסים ? כולל צהבת, איידס וציטומגלווירוס ? שיכול לזהם משאבות אלה ולהעביר זיהום לך ולתינוק שלך!

* בגלל שטיפות חלב אם יכולות להכנס לחלקים פנימיים של משאבות אלה תוך שימוש, שימוש בערכה נפרדת חדשה משלך לא בהכרח הופך אותם בטוחים לשימוש!

* משאבות המיועדות למספר רב של משתמשים, כמו משאבות להשכרה ומשאבות בבתי חולים בטוחות לשימוש מכיוון שהן בנויות מלכתחילה למנוע מחלב אם להכנס לחלקי המשאבה. אז כל עוד את משתמשת באחת כזו עם ערכה משלך, הם בטוחים לשימוש!

* כמו כן, משאבות חשמליות לא בהכרח יעילות מכיוון שמנועי המשאבה מאבדים את כוחם לאורך זמן של שימוש ואת אטימותם, שתי בעיות שעלולות להוביל לאובדן יניקה.

* כדי לברר בכל זאת אם משאבה יד שנייה בטוחה לשימוש בידקו את האריזה או התקשרו ליצרן. אם זה מוגדר כמשאבה "משתמשת יחידה", רק אדם אחד צריך להשתמש במשאבה.

* כשמתמשים רק בצד אחד של משאבה כפולה תוודאו לאטום את הצד שלא בשימוש. הימנעות מכך היא טעות כה נפוצה המקטינה את היניקה של המשאבה מה שעלול להוביל לירידה בשאיבת החלב.

* ביחרו רפידות הנקה בגודל הנכון כדי שבשאיבה הפטמות לא ישתפשפו ויפגע בחזה שלכן.

* אם אינך מתכוונת לשאוב שוב תוך כמה שעות, דאגי לנקות את חלקי המשאבה עם סבון עדין ומים חמים. קחו את השאבה בנפרד לגמריי (כלומר את החלקים הנגישים) ושיטפו גם אותם, מומלץ באמצעות מברשת בקבוקים זה עובד נהדר! ישנן משאבות מסויימות המגיעות עם מברשת לניקוי.

* אם את רואה שאריות חלב בצינורות דאגי לנקות על פי הוראות היצרן. רוב הזמן תוכלי להשתמש במים חמים עם חומר ניקוי עדין כדי לנקות. רק וודאו כי הצינורות ייבשים לחלוטין טרם התחלה של שימוש חוזר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב