דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קול ששון וקול שמחה 

מאת    [ 20/08/2013 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3176 פעמים ]

לנישואי בתי עם ב"ל נתי, שבע ברכות, אלו תשע"ג

נישואים הינם כניסה אל הקודש, בהיכנס האדם אל הקודש, יש ויוכל להתעלות ולהגיע אל קודש הקודשים.

נישואים, הינם חיבור וחזרה אל המציאות שקדמה לחטא אדם הראשון, חזרה אל מציאות מהות וראשוניות הבריאה.אדם נברא פנים ואחור, היינו גבר ואשה המחוברים יחדיו.בראות הקב"ה, שלא-טוב היות האדם לבדו, האדם במהות בריאתו, בהיותו מחובר אין מצב זה טוב להיות האדם בעולם גשמי, עולם חומר זה.על כן; אעשה-לו עזר, כנגדו.היות האדם לבדו, בשלמותו, איננה תואמת את מטרת האדם בעולמו, עבודת ה' והשאיפה לחזרה ולחיות מושלמת.

 

אומרת התורה, בזאת יבא אהרן, אל-הקדש.במזמור שיר ליום השבת נאמר וכסיל, לא-יבין את-זאת.מהי ה"זאת" אשר בה יבוא אהרון אל הקודש, מהי הזאת אשר כסיל לא יבין?

בתפילת ימים נוראים, בכל נדרי נאמר ותשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה.ידועים הדברים (כך אף מופיעה במחזורים) למשמעות ג' דברים אלו המעבירין את רוע הגזירה.

תשובה-צום, תפלה-קול, צדקה-ממון.ג' דברים אלו הן המעבירין רוע הגזירה.

רוע הגזירה הינה ההרחקה מקרבת ה', קרבה לאל חי.לאחר חטא העגל, אומר הקב"ה הנה מלאכי, ילך לפניך.לאחר החטא אינכם ראויים להנהגה ישירה של הקב"ה על כן מלאכי, ילך לפניך

הרחקה זו מעל הקב"ה, ההנהגה ע"י מלאך היא, היא רע הגזירה.ביטול רוע הגזירה הינה ע"י ג' הדברים צום קול וממון.החיבור המחודש הקרבה המחודשת, אל הקודש הינה ע"י ג' דברים אלו.

בזאת יבא אהרן, אל-הקדש.

(ידועים הדברים, גימטריא  של צום, קול ממון הינו כמנין זאת).

חתן וכלה, המביאים עצמם למציאות הראשונית של הבריאה למצב של אדם, אדם הינו החיבור השלם והנכון בין גבר ואשה, חיבור זה הינו חזרה למציאות של קודם לא-טוב היות האדם לבדו.

מציאות של אדם הינה המציאות של טוב אלוקי, המציאות של חיבור רק אל בורא עולם היא היא המציאות הנכונה היא הקודש אליו באים חתן וכלה.

מציאות של חיבור איש ואשה נשען על ג' דברים אלו.איש ואשה, עניין חיבורם הינו חיבור אישי לבניית השלם לבחינת מקום קדוש המכיל קדושה.

 

תשובה,צום ענינו ההכנה אל הקודש כדברי אסתר למרדכי וצומו עלי ואל-תאכלו ואל-תשתו שלשת ימים לילה ויום--גם-אני ונערתי, אצום כן; ובכן אבוא אל-המלך, אשר לא-כדת.הביאה אל המלך, הביאה אל הקודש למרות שביאה זו אינה כדת.לביאה זו איני ראוי, ע"י ואל-תאכלו ואל-תשתו כך אוכל, ובכן אבוא אל-המלך.

תפילה, קול ענינו בחינת  לא ברוח יהוה.. לא ברעש יהוה... לא באש יהוה...קול דממה דקה.דממה דקה היא קולה של קדושה, דממה דקה היא קולו של הקב"ה היא כוחו.קול אמיתי הינו דממה דקה.קול דומם הינו קול פנימי.

צדקה, ממון ענינו נתינה כפה, פרשה לעני;    וידיה, שלחה לאביון.מהותה של הקדושה, פנימיות המקרינה חוץ.קדושה הינה פנימיות מקרינה חוץ.הנתינה הינה נתינה מהפנים אל החוץ, משלי לאחר.

שורשי הבית היהודי הינם חיבור האיש והאשה, חיבור המביא לקדושה ע"י הכנה, דממה ונתינה.

מקדושה זו נוכל לבוא לקדש הקדשים.

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב