דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מקלפים רימון ופורטים גרגרים 

מאת    [ 16/08/2013 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 4358 פעמים ]

שיטות לקילוף רימון והוצאת הגרגרים

 

מזה מספר שנים מתנהל לו בארץ ובעולם שוק מוצרים של פירות וירקות קלופים ,חתוכים וטריים , אין המדובר במוצרי החברות שנמכרים בסופר ורשתות השיווק כגון : אפונה,גזר וכד..אלא במוצרי נוחות כגון : סלט מוכן מראש , גרגרי רימון פרוטים ,פלחי פרי הדר קלוף וכיו...אלו נמכרים בחנויות בוטיק ,מעדניות ,חנויות נוחות או ישירות אצל היצרן מאחר והם מצריכים טיפול ועיבוד מיוחדים.

 

מוצרים אלו נכללים בקטגוריה ששמה המקצועי הינו : fresh cut כלומר חתוך טרי .

 

על מנת לייצר מוצרים אלו יש להעבירם תהליך עיבוד מיוחד החל מהיותם פרי  על העץ ועד לקבלת מוצר מוגמר למשל : קילוף הרימון והוצאת הגרגירים מתוכו נקרא פריטת רימונים והמוצר הסופי כאמור נקרא גרגרי רימון פרוטים.

 

שיטות לקילוף הרימון , פריטת רימונים וקבלת גרגרי רימון פרוטים:

מאחר ולקלף רימון או במונח המקצועי לפרוט רימון על מנת לקבל גרגרי רימון דורשים ידע רב,מקצועיות וסובלנות נוצר ביקוש על ידי מגדלי רימון  ובעלי מסעדות,בתי קפה ,קייטרינג למוצר מוגמר של גרגרי רימון פרוטים , בשל ביקוש זה הולך ומתפתח שוק מכונות לקילוף ופריטת רימון.

 

פריטת רימונים על ידי מכונות : בשיטה זאת חוצים או מפלחים את הרימון ומכונה מיוחדת מוציאה את הגרגרים מהרימון ,בשיטה זאת אין אפשרות למיין את גודל הגרגרים ואין שליטה על איכותם ושלמותם , בד"כ במכונה לפריטת רימון וקילוף רימון משתמשים כאשר רוצים להשתמש בגרגרי הרימון להכנת : מיץ רימונים ,יין רימונים,ליקר רימונים או רטבים וריבות , במוצרים אלו שלמות גרגרי הרימון הפרוטים אינה חשובים.

 

פריטת רימונים בצורה ידנית : בשיטה זאת ממיינים את הרימון ,בודקים את שלמותו ואיכותו (אם לא רקוב מבפנים למשל) , הרימון עובר שטיפה ולאחר מכן מפלחים אותו ואז מוצאים ידנית את הגרגרים מהרימון החוצה ,בשיטה זאת ניתן לשלוט על שלמות הגרגירים,אי פציעתם ואף למיין את הגרגרים על פי צבע,גודל וכד...

מוצר זה מלבד שימוש להכנת יין רימונים או ליקר רימונים ,מיץ רימונים ,רטבים וריבות הכי מתאים לשימוש כמוצר נוחות של גרגרי רימון פרוטים שכן כפי שציינתי גרגרי רימון פרוטים בשיטה ידנית מגיעים שלמים,לא פצועים ועל כן בעלי כושר השתמרות כמוצר טרי ארוך יותר.

 

כל הליך הפריטה בין שאם במכונה או בקילוף ידני חייב להיות בחדר מיוחד מקורר,נקי ומחוטא הנקרא clean room

 

אצל מי ניתן להשיג,למצוא לרכוש גרגרי רימון פרוטים:

מאחר והמוצר טרי ועונתי לא ניתן להשיגו כל השנה (אצל חלק מן המגדלים והיצרנים ניתן לקבל גרגרי רימון קפואים לאורך כל השנה) ,חשוב מאוד לרכוש אותו בסמוך להליך הפריטה בחנויות שניתן להשיגו או לרכוש ישירות אצל היצרן.

 

רכישה אצל יצרן שהוא גם מגדל את הרימון עדיפה כפליים מאחר וניתן לבחור (בהמלצת המגדל) את סוג הרימון ממנו רוצים גרגרי רימון פרוטים מאחר ויש גרגרי רימון אדומים ויש ורודים, חלק מהם חמוצים וחלק מתוקים,יש גרגרי רימון שהחרצן הלבן הוא קשה ויש כאלו שהוא רך ועל כן מומלץ להתייעץ עם מגדל שהוא  גם מיצר גרגרי רימון , מגדל שהוא גם יצרן יוכל גם לספק לכם את גרגרי הרימון טריים יותר בסמוך למועד הצורך שלכם במוצר.

צחי ליבוביץ האיכרים href="mailto:haikarimz@gmail.comhaikarimz@gmail.com">">haikarimz@gmail.com www.haikarim.co.il  אנו מגדלים רימונים ומתמחים בייצור מוצרים מרימונים , ניתן להשיג אצלנו גרגרי רימון פרוטים לאורך כל השנה , אנו ערוכים לבצע פריטת רימונים ולתת גרגרי רימון מתוקים או חמוצים ,בעלי חרצן רך או קשה , גרגרי הרימון שלנו מגיעים במארזים מיוחדים לשמירה על הטריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב