דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי הקולנוע בישראל - מהפכה של ממש 

מאת    [ 14/08/2013 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 4024 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה של ממש בכל הקשור לחווית הצפייה בסרטי קולנוע על המסך הגדול. במקום מתחמי קולנוע עם 1-7 אולמות צפופים, לעתים בפינה רחוקה של קניון נידח, מוקמים להם בזה אחר זה מתחמי קולנוע (מגה פלקס) עם עשרות אולמות, שלא היו מביישים כל עיר אמריקאית.

תחילת המהפכה

זה החל בשנת 2002, עם הקמת מתחם הסינמה סיטי בצומת גלילות - מתחם שבו הקולנוע הוא במרכז, אך מכיל גם מסעדות וחנויות רבות, המאפשרות בילוי בו שעות רבות מעבר לצפייה בסרט. בהמשך קמו מתחמים רבים נוספים דוגמת יס פלנט איילון הנמצא בקניון איילון ברמת גן, סינמה סיטי ראשון לציון, ולאחרונה גם מתחם יס פלאנט חדש בראשון לציון.

מה נשתנה?

מעבר לגידול המשמעותי במספר האולמות בכל מתחם, גם אולמות הקולנוע עצמם עברו שינויים משמעותיים מאוד בשנים האחרונות. במקום אולמות קטנים וצפופים, בהם ילדים מתחת לגובה מסויים התקשו מאוד לראות מעבר למושב שלפניהם, ומקום לרגליים מספיק בקושי, קמו להם אולמות ברמת נוחות גבוהה הרבה יותר, בהם הכסא ממול מגיע בקושי לגובה הברכיים, ויש הרבה יותר מקום. חווית הצפייה והסאונד השתפרה גם היא בזכות טכנולוגיות חדשות כגון סרטים בהפרדה גבוהה (HD), איכות שמע משופרת, סרטי תלת מימד, אולמות VIP ועוד.

גם מבחר סוגי ההקרנות גדל מאוד. אולמות ה-VIP מספקים חווית צפיה בסרט הקרובה יותר לצפייה באולם פרטי, עם ארוחה לפני הסרט ופינוקים מפנקים לפני ההקרנה ובמהלכה. אולמות ה-4DX מציעים חוויה לכל החושים עם כסאות נעים, רוח, גשם ועוד. אולמות הביזנס והאקספרס מציעים כורסאות נוחות יותר במחיר סביר.

למה זה קרה?

אז מדוע בעצם חל השינוי? הדעות חלוקות - ישנם שאומרים שהתחרות בין האולמות היא ככדור שלג - כל מתחם קולנוע נבנה להיות טוב יותר מקודמיו. יש האומרים שהגורם הוא העלייה בדרישות הצרכנים, שמצביעים ברגליים ובוחרים את בית הקולנוע לא רק לפי מיקומו, אלא בעיקר לפי חווית הצפייה והבילוי במקום. ואולי הגורם הוא שילוב של שניהם.

הזמנת כרטיסי קולנוע באינטרנט

התחום בו השינוי הוא אולי הגדול ביותר, הוא בתחום הזמנת הכרטיסים. אם עד לפני מספר שנים הדרך הטובה ביותר להזמין כרטיסים הייתה לדבר עם מענה קולי טלפוני, ולהתפלל שהמקומות שנקבל הם מספיק טובים, הרי שהיום הזמנת הכרטיסים מתבצעת בצורה מהירה וקלה מהבית. לדוגמה האתר allmovies.co.il מספק ממשק אחיד עבור כל בתי הקולנוע בארץ, ומאפשר לראות מידע נוסף על הסרטים כגון טריילר וציון IMDB. בעת הזמנת הכרטיסים בוחרים את המיקום המדוייק במפת האולם, וכמובן שהמקומות הטובים ביותר נתפסים זמן רב לפני הקרנת הסרט. מספר בתי קולנוע מאפשרים אפילו להזמין מראש שוברים לפופקורן ושתיה במחיר מוזל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב