דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריקוד האפריקאי כסגולה להעצמת נשים 

מאת    [ 13/08/2013 ]

מילים במאמר: 1067   [ נצפה 3442 פעמים ]

 מה זה ריקוד אפריקאי ?

כמנהלת להקת הבלט האפריקאי בישראל נשאלתי פעמים רבות אם אוכל לספר על הריקוד האפריקאי,

אני מיד נזכרת בסרט "גבעת חלפון אינה עונה" שם באחת הסצנות צולמה אחת השחקניות עושה צעדים כבדים בקו מעגלי וצועקת בקול נמוך ומאיים "בולה בולה" ,  אני רוצה לספר לעולם ואשתו (במיוחד לאשתו) שזו אינה דוגמא לריקוד אפריקאי,

אם הסרט היה נעשה היום אני בטוחה שהיה תחקיר מעמיק יותר, ביוטיוב יש מליוני קליפים של ריקוד אפריקאי, מרטיט ומרתק, מלא עוצמה,

למעשה יש שני עמודי תווך להתפתחות המחול בעולם,

 האחד- בלט קלאסי והשני ריקוד אפריקאי, כל יתר הסגנונות הם שילוב של השניים והתפתחות של השילובים , כמו הבלט המודרני, הג'אז, היפ הופ, ברייק דאנס, טרייבל פיוז'ן ואפילו ריקוד הבטן  כל אלה הושפעו רבות מהריקוד האפריקאי,

מבחינת ההסטוריה הריקוד האפריקאי התפתח בתחילת שנות התשעים במערב אפריקה , בשנים של השחרור מהקולוניאליזם נעשה המעבר מריקוד שבטי סגור ליצירות מחול המוצגות על הבמות הגדולות בעולם, זכור לטוב המופע הבינלאומי "איפי טומבי" שהיה ללהיט והגיע לישראל כבר  ב-1970 , מחזה שהיה תוצר של למעלה מ- 50 שנות יצירה ואימונים מפרכים במערב אפריקה.

צעדי הריקוד האפריקאי משמשים כיום השראה לזמרות בולטות כמו שאקירה, ביונסה, ליידי גאגא ודומותיהן, רקדנים ומתופפים רבים מגיעים כיום באופן תדיר למערב אפריקה ללמוד את התרבות האפריקאית הממלאת אותם בהשראה, חוזרים לארצותיהם ומיישמים אותה על במות וחדרי חזרות בכל רחבי העולם.

אז מה הקשר בין הריקוד האפריקאי להעצמת נשים ?

כאן עלי להקדים ולספר כמה אני אוהבת לראות נשים מבוגרות ובשלות לאחר כמה וכמה לידות, פותחות את הגוף והנשמה ומבצעות את התנועות היפות, ואיך הרוח הגדולה מאירה עליהן.

בריקוד האפריקאי-  בגרות האישה מטיבה את המחול שלה, לא כמו יתר סוגי המחול בהם "אישה (בלרינה) צריכה לדעת מתי לרדת מהבמה"  .

כל אישה זקוקה להיות נאהבת ומוערצת על ידי סביבתה ובן זוגה ,

עור חלק

 

אנו מבזבזות לעיתים את כל כספינו על תמרוקים שמבטיחים הצערת העור והחלקת הקמטים, ככל שהמוצר מבטיח יותר הוא גם עולה יותר, ומה עם כל הבוטוקס וניתוחי השדיים? טיפולים פוגעניים וחודרניים שכל מטרתם היא לנצל את חוסר הביטחון של הנשים ולהפוך אותן לשפחות נרצעות של מסעות הפרסום.

לעומת זאת- פעילות גופנית עקבית ונמרצת מאיטה את כל היבטי הזדקנות העור ומסוגלת אף לחדש נעורי עור בלוי ולא בריא, התהליך הנורמאלי של התפרקות והתחדשות התאים מזורז ורקמות החיבור מתחזקות והופכות עמידות יותר לנזקי הזמן,

כשאני נמצאת בחדר ההלבשה עם רקדניות הלהקה אני נהנית לראות את עורן החלק, הוא מכיל יותר קולאגן, הוא עבה יותר, עמיד יותר, כאשר חום הגוף עולה כתוצאה מהריקוד האנרגטי מואץ תהליך ייצור תאי הקולאגן  והעור הופך עבה ופחות מקומט.

לכן בנות- בבואכן לרקוד אפריקאי – וותרו על המזגן, כדי לחוש ממש כמו באפריקה החמה.

אגן בריא וגב חזק

בואו נרד קצת לערכי האגן, העמידה הבסיסית בריקוד האפריקאי היא בכיפוף ברכיים עם גוו נוטה קדימה כמו חץ שלוח ליקום, בטן משוחררת, לא תפוסה ומוחזקת שמא מישהו יראה שיש לנו כרס,  האגן קרוב לאדמה, יציב אך משוחרר, גב חזק אך מלא תנועה וגמישות במפרקים.
האגן מכיל את האברים החשובים של מערכת העיכול, השתן, המין והפריון, תומך בשלד, ביציבה ובתנועה ומאפשר לנו לעמוד זקוף ולהתנועע בחופשיות.

מעצב את האיברים הפנימיים ואת הגפיים. תומך את השחלות והרחם ומאפשר לנשים לשמור על פוריות ואפשרות הכניסה להיריון, לתמיכה במהלכו וכמובן ללידה קלה ובטוחה.

תפקידו של האגן הבריא לאחר לידה בשמירה על קרקעית חזקה וגמישה כדי לתמוך באיברים הפנימיים ולאפשר את בריאות הסוגרים, לבריאות נשית ומינית.


הריקוד האפריקאי נותן את המענה לאגן שלנו ושומר עליו למען בריאותינו,

בשיעור ריקוד אפריקאי אנו מבלות יותר מחצי שעה בהפעלת האגן בתנועות מכל כיוון, הרעדה, מעגלים, שמיניות,

אנו מחזקות את האזור החשוב לנו ביותר כנשים,

אני נוהגת להחדיר לתלמידותי את המשפט "מה שזז- בריא ומה שתקוע-חולה"

חושניות

ואם נעבור למימד החושני , נושא אהוב וגם כאוב בגילאים מסוימים הרי שגם כאן תמצאנה את הסגולה המיוחדת של הריקוד האפריקאי :

תלמידה וחברה טובה שלי שנמצאת באמצע שנות החמישים שלה אמרה לי שאין לה חשק כלל לקיים יותר יחסי מין, היא משוחררת מזה מעכשיו ולתמיד, חשבתי לעצמי על כל אותם רגעי איכות נהדרים שמתפספסים כאן, ועל כמה גופינו זקוק לאורגזמה טובה מידי פעם, 

"מהות הנשיות " נמצא בהורמון שנקרא- אסטרוגן , הוא זה שגורם לאישה לחוש חושנית, הוא משפיע על  ברק העור, לחות העיניים, מלאות החזה ובהירות המחשבה. הוא שומר על  לחות הנרתיק . הוא מרומם ומייצב את מצב הרוח. הוא משפיע על המוח ועל העצמות."

בנוסף הוא גם מפחית כולסטרול ,מקטין את הסיכויים לחלות באלצהיימר, משפר את הזיכרון ,מטפל  בתסמיני גיל הבלות: כאבי ראש, שינויים במצב הרוח, נפיחות, גלי חום, עייפות, ירידה בחשק המיני. גורם לצמיחת תאים . מדכא את פעולת בלוטת התריס.    

האסטרוגן דרוש לתפקוד נכון של מערכות רבות בגוף, שילוב מאוזן של האסטרוגן והפרוגסטרון יפעלו יחדיו ביעילות. רמות הפרוגסטרון נוטות לצנוח מוקדם יותר ובצורה חדה יותר עם הגיל, לעומת רמות האסטרוגן. גורמים אלו עלולים להוביל לרמה גבוהה מדיי של אסטרוגן באופן יחסי לרמת הפרוגסטרון בגוף.

חוסר איזון זה בין האסטרוגן לפרוגסטרון מהווה גורם נפוץ להופעת התסמינים המופיעים בגיל הבלות ובגיל הביניים. אלו עשויים להופיע גם לאחר לידה או במהלך תקופות של מתח נפשי מוגבר בהן האישה עוברת שינויים הורמונאליים מהותיים. שליטה של האסטרוגן עשויה להיות קשורה לתופעות כגון בעיות בבלוטת התריס, מחלות שד, מחזור מוגבר או בלתי סדיר, רכות בשד, צבירת מים, מצבי רוח, השמנה, קשיי שינה ועוד.

פרוגסטרון הוא הורמון נשי , המאזן הגדול.הוא מסייע לאישה להיכנס להריון ולהימנע מהפלה,הפרוגסטרון מאזן את ההשפעות השליליות של עודף האסטרוגן ,מגן מפני סרטן הרחם ,מסייע לשמירה על ערכי סוכר תקינים ,מסייע בתיקון מצב של הידלדלות העצם על ידי בניית תאי עצם ,מסייע לפעילות הורמון בלוטת התריס ,משמש כנוגד-דיכאון טבעי ,מגן כנגד עצבנות , מגן כנגד מתח ואי שקט.

על ידי הריקוד האפריקאי אנו יכולות להגביר את פעילות ההורמונים האלה בתוכנו,

כאשר בשיעורים ובאימונים אנו נושמות את קצב התופים ונותנות לגוף לחוש את הפעימה , לקפוץ ולשקשק, לבצע תנועות ולהעצים אותן , הרעד של הריקוד מטלטל אותנו בסערה ומגביר את היווצרות זרמי האסטרוגן והפרוגסטרון,

אנו מתאחדות עם האם הגדולה שתמיד בתוכנו אך לעיתים אנו מאבדות איתה את המגע, באיחוד הזה אנו יכולות לחוש את החושניות ודופק החיים.

אנו חוזרות משיעור ריקוד אפריקאי ישר לזרועות בן הזוג מלאות ברצון והשראה ליחסי מין בריאים ומיטיבים, בסופו של דבר אנו זוכות בשקט הפנימי, בידע העמוק של הטבע האנושי- שהכל מתחדש, הבלות היא רק אשליה , למעשה זוהי התפתחות והבשלה, אנו הופכות להיות נצחיות בנשיותינו מלאת העוצמה.

זוהי הסגולה הנפלאה שמעניק לנו הריקוד האפריקאי, אשמח להעביר לכל אחת את הסודות האלה, עלי הם השפיעו וגם עליכן.

רחל בנגורה, אמנית רב תחומית, מנהלת להקת הבלט האפריקאי בישראל- בנגורה, מורה לריקוד ותיפוף אפריקאי, יוצרת , מעצבת, כוריאוגרפית, כותבת , מנהלת את בית בנגורה- החוויה האפריקאית , רח' המושב 36 פרדס חנה- כרכור , 


04-6373966


 


054-5715489


http://www.bangoura.co.il


bangoura@netvision.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב