דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפעל חייו של סוואמי וישנו-דבננדה 

מאת    [ 06/08/2013 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 3814 פעמים ]

מדיטציה עומדת בלב ליבו של תירגול היוגה. היא בו זמנית הכלי העיקרי של היוגה וגם היעד האולטימטיבי. הגישה קלאסית לשביל היוגי של מדיטציה נקראת ראג'ה יוגה. ידע זה מקורו בזמנים קדומים מאוד והועבר מדור לדור באמצעות שרשרת של מורים ותלמידים. מטרת המאמר היא לעורר את עניינו של הקורא בתרגול חסר הזמן של מדיטציה ולחבר אותו למסורת רוחנית שנבחנה עם הזמן, כנראה העתיקה ביותר בעולם.

מדע הראג'ה יוגה הוא נרחב ומורכב. ידע זה מבוסס על המסורת הקלאסית של ראג'ה יוגה המוצגת לאורו של ניסיון בלתי אמצעי של אחד מהמאסטרים הגדולים של היוגה של הזמנים המודרניים, סוואמי שיבננדה, ושל אחד מתלמידיו הקרובים, סוואמי וישנו-דבננדה. שני מורים אלה הקדישו את חייהם להפיכתה של היוגה לנגישה לכל. הם מייצגים את המדע המורכב של היוגה במילים פשוטות, מחיים אותו (מקימים אותו לתחייה) באמצעות דוגמאות, סיפורים ואנקדוטות הלקוחים מחיי היומיום. הם הופכים אותו לבהיר, פשוט, קל ומעשי באופן נמרץ. באותו הזמן, הם מעולם לא הרשו ללימוד להיות לא טהור (מדולל).

סוואמי וישנו-דבננדה, שנשלח ע"י המאסטר שלו בשנות החמישים המאוחרות להפיץ את היוגה במערב, לחם כל חייו לשמר את הטוהר והעומק של הידע היוגי אותו קיבל ממורהו בהימאליה. צירוף של פשטות ואותנטיות הינו הגאוניות של אותם שני מורים גדולים והמסביר את הצלחתם העצומה של ההוראה שלהם גם במערב וגם במזרח.

 

המאמר מנסה משקף את של מפעל חייו של סוואמי וישנו-דבננדה ולהעביר את הלך הרוח בו לקח על עצמו את המשימה שניתנה לו ע"י מורהו.  בשנת 1957 סוואמי שיבננדה הורה לו:

" לך למערב. אנשים שם מחכים." עם הנחיה יחידה זו, שטר של 10 רופי בכיסו, ללא תמיכה אחרת מלבד האמונה העצומה במורו וכוח רצון ללא חת, סוואמי וישנו-דבננדה עזב את האשראם של סוואמי שיבננדה ברישיקש, בצפון הודו, והחל במסע ארוך שלקח אותו לסרי לנקה, אינדונזיה, יפן, הונג קונג, ובסופו של דבר למערב. בכל מקום הוא הפיץ את ידע היוגה, נוגע באנשים רבים באמצעות ההתלהבות והאנרגיה ללא גבול שהיו לו.

 

הוא הגיע לסן-פרנסיסקו בסתיו 1957 והסביר לקצין הגירה חשדן שהוא הגיע לארצות הברית כדי ללמד יוגה. הפקיד בסופו של דבר הכניס אותו לאחר שהיוגי הצעיר ביצע הדגמה מרשימה של הארבה המלא, תנוחה יוגית מתקדמת, על שולחנו. זו הייתה ההתחלה של סיפור שנמשך 35 שנה, במהלכן סוואמי וישנו-דבננדה ייסד את ארגון שיבננדה ליוגה ודנטה, אחד מארגוני היוגה הגדולים בעולם, עם למעלה מ-40 מרכזים ואשרמים של יוגה ברחבי העולם. ב-1959 הוא כתב את ספר היוגה השלם שנמכר ביותר ממיליון עותקים ונותר עדיין קלאסיקה כיום. ב-1969 הוא ייסד את סדר עולמי האמיתי, ארגון בינלאומי שמטרתו לקדם שלום עולמי והבנה הדדית בין אומות (מדינות), דתות ותרבויות. סוואמי וישנו-דבננדה למד איך לטוס במטוס קטן, ויצא למסעות שלום אינספור, טס מעל אזורי עימות בעולם תוך סיכון חייו, מפזר פרחים ועלונים לשלום מעל אזורי מלחמה וגבולות במחלוקת. טיסות השלום שלו לקחו אותו לבלפסט, סואץ ומערב פקיסטן ב-1971, וב-1983 הוא טס מעל חומת ברלין ממערב למזרח.

 

ב-1969 סוואמי וישנו-דבננדה פתח את קורס הכשרת המורים ליוגה הראשון שנלמד מעולם במערב. מאז, הוכשרו אלפי מורים. ב-1979 הוא כתב את ספרו השני: "מדיטציה ומנטרות", שמטרתו "לסלק את הבלבול שצמח סביב נושא המדיטציה". בספר זה הוא הכניס את כל הידע שלו אודות המדע העתיק של מדיטציה, מנטרות וארבעת השבילים הקלאסיים של היוגה: ניאנה (jnana) יוגה (יוגת החכמה), בהקטי יוגה (יוגה של הדבקות), ראג'ה יוגה (היוגה של שליטה עצמית ומדיטציה), וקארמה יוגה (היוגה של פעולה בלתי אנוכית).

 

סוואמי וישנו-דבננדה עזב את גופו בשנת 1993 בהודו, אחרי חיים יוצאי דופן, אותם חי למען שירות מוחלט של משימתו: להפיץ את הידע של היוגה במערב ולעוררו לתחייה בארצו שלו. מרכזי שיבננדה ליוגה וודנטה הבינלאומיים ברחבי העולם ממשיכים את עבודתו ומקדישים עצמם להוראת יוגה באותה הרוח של טוהר ופשטות.

 

מרכזי שיבננדה ליוגה וודנטה מלמדים מדיטציה למתחילים ולמתקדמים כבר מעל 35 שנה. הם בעלי ניסיון מאין כמוהו בלימוד מדע מורכב זה לקהל בעל עניין כן ואמיתי במדיטציה אך עם ידע מוגבל של שיטות מסורתיות. עם עליית הפופולריות של היוגה, עלה וצמח הצורך לספר ברור ופשוט המתמקד באופן ספציפי במדע המדיטציה.

"בריאות היא עושר, שלווה בהכרה היא אושר היוגה מראה את הדרך." בלב תל אביב, מרכז שיבננדה יוגה הוא אי של שפיות ושלווה. המרכז מעניק שיעורי יוגה, סדנאות יוגה וקורסי מדיטציה וחשיבה חיובית, תת מודע ודמיון מודרך, תזונה נכונה והרפיית מתח. אנו פועלים כעמותה ללא כוונת רווח ברוח הקרמה יוגה , שירות בלתי אנוכי. כולנו - המנהלים, המורים, אנשי קבלת הקהל, התחזוקה - משרתים אתכם בהתנדבות כדי לחלוק את המתנה הנקראת "יוגה". בישראל מרכזים נוספים בירושלים ובאילת ולמעלה מ-800 מורי יוגה שיבננדה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב