דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי דלקת פרקים ? תוספי מזון שיעזרו לכם 

מאת    [ 05/08/2013 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 4958 פעמים ]

מהי דלקת פרקים???

דלקת מפרקים שגרונית היא מצב דלקתי שגורם כאב ונפיחות במפרקים, במיוחד במפרקים הקטנים של כפות הידיים והרגליים. זה בדרך כלל משפיע על שני  צידי  הגוף בו זמנית.

תסמינים הנוצרים כתוצאה מדלקת מפרקים שגרונית הם:

כאב או נוקשות של המפרקים, במיוחד לאחר שינה או מנוחה

אובדן התנועה של המפרקים הפגועים

חום-לא גבוה מאוד

החלשות  השרירים המחוברים למפרקים הפגועים

עייפות

עיוות במפרקים הנוצר עם  הזמן

גושים קטנים, המכונים גושים שגרונים, הנוצרים מתחת לעור

דלקת מפרקים שגרונית היא ככל הנראה מחלה אוטואימונית, וכתוצאה מכך המערכת החיסונית תוקפת  את רקמות המפרקים ..

 תרופות טבעיות שמקלות את כאבי  דלקת מפרקים

אין ריפוי ידוע על דלקת מפרקים שגרונית. כל מה שאני יכולה הוא להמליץ לכם  לנסות ולהעזר  בטיפולים טבעיים. טיפולים אלטרנטיביים הפכו  לפופולריים בקרב אנשים עם דלקת מפרקים שגרונית, עם זאת, יש להדגיש כי הטיפולים האלטרנטיביים משלימים לטיפולים הקונבנציונליים, ולא במקום-מומלץ להתייעץ עם מטפל מוסמך לגבי הטיפול המתאים לכם אישית

. להלן מספר תוספים טבעיים המומלצים ללקיחה  בדלקת מפרקים שגרונית.

1) חומצות שומן אומגה -3

חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן סוג של שומן. שגופנו אינו  מייצר, ולכן אנחנו חייבים להשיג אומגה 3 דרך התזונה שלנו. ואו תוספי תזונה

יש ראיות חזקות למדי, כי חומצות שומן אומגה -3 יכולה לעזור לאנשים עם דלקת מפרקים שגרונית , להקל על הכאב,ולהפחית נפיחות .מחקרים שכללו -500 מתנדבים הראו כי חומצות שומן מסוג אומגה -3 עשויים לשפר את הסימפטומים של דלקת המפרקים. וזה נעשה על ידי הפחתת הייצור של כימיקלים דלקתיים.למרות שחומצות אומגה 3  מפחיתות את הסימפטומים של דלקת המיפרקים,היא איננה יכולה לעצור את התקדמות המחלה.

דגי מים קרים כמו סלמון, סרדינים ואנשובי הם מקור המזון העשיר ביותר של אומגה 3 חומצות שומן. אבל במקום לאכול יותר דגים המכילים כספית, PCBs, וכימיקלים אחרים, עדיף להשתמש בכמוסות שמן דגים  הנחשבים מקור נקי של אומגה 3. חברות רבות מסננות את שמן הדגים שלהם כדי שהכימיקלים יוסרו.

והלהיט האחרון לאומגה 3 הינו שמן פשתן , ואו זרעי צ'יה . את שניהם יש לקחת מידי יום .שמן הפשתן כף או שניים ליום ואת זרעי הצ'יה מפזרים מעל דייסות כף ואו מעל סלט , אורז או כל מאכל שרוצים  כף שתיים ליום

כמוסות שמן דגים ניתן להשיג בחנויות מזון בריאות, ,בתי מרקחת וכן באינטרנט. את רוב המותגים יש לאחסן במקרר כדי למנוע את עיפוש השמן- כמוסות שמן דגים בלקיחה  עם מדללי דם  , כגון קומדין  ואספירין. אסורה   לחלוטין !!! תופעות הלוואי במקרה של לקיחה עם תרופות עשויות לכלול בעיות עיכול ודימום. שמן דגים אסור  לקחת שבועיים לפני או אחרי   ניתוח. שמן דגים יכולה לגרום גם טעם לוואי  של דגים. כדי למנוע זאת, שמן דגים נלקח בדרך כלל לפני הארוחות.

והלהיט האחרון לאומגה 3 הינו שמן פשתן , ואו זרעי צ'יה . את שניהם יש לקחת מידי יום .שמן הפשתן כף או שניים ליום ואת זרעי הצ'יה מפזרים מעל דייסות כף ואו מעל סלט , אורז או כל מאכל שרוצים  כף שתיים ליום

2) חומצה גמא לינולאית

למרות  שיש יותר ראיות שחומצות שומן מסוג אומגה 3 עשויות  לשפר את הסימפטומים של דלקת מפרקים שיגרונית, חוקרים אחרים מראים כי גם חומצה גמא לינולאית, עוד סוג של חומצת שומן חיונית  עשויה לעזור. חומצת השומן  מצויה בשמן בורא'ז, שמן זרעי דומדמניות שחורות, וגם בשמן נר הלילה.

3) ציפורני השטן (Devil's claw )

– צמח מרפא אפריקאי מסורתי הצמח היה ועודו מקובל מאד ברפואה המסורתית של אנשי שבט הקלהארי (שמושבם במדבר קלהארי אשר במזרח אפריקה. הם השתמשו בצמח לטיפול בכאבים ,חום, מחלות עור ובהפרעות עיכול. שמו ניתן לו בשל פריו הדומה לציפורניים. מחקרים מצביעים כי צמח זה עשוי להועיל לאנשים הסובלים מדלקת פרקים שגרונית ומכאבים בגב התחתון.

4) ברומלין

להקל על כאבי מפרקים באופן טבעי, תוסף מזון המכיל ברומלין  עשוי להציע הקלה מסוימת .האנזים זמין במיץ אננס ומופק מן הגבעול של אננס. ברומלין שייך לקבוצה של אנזימים מפרידי חלבון המופקים מצמחים, וכוללת גם את אנזים הפפאין שלו שימושים רבים. במחקרים במבחנה והן בבעלי חיים הופגנה היכולת של הברומלין למנוע היווצרות בצקות והפחתת בצקות קיימות.

 דלקת פרקים שיגרונית ידועה בבצקות שהיא גורמת .

כמובן שניתן למצוא עוד ועוד נוגדי דלקת לטיפול בדלקת פרקים שיגרונית-בכל מקרה מומלץ וצריך להעזר בבעל מקצוע להתאמת הטיפול המתאים לכל אדם.

 

דבי גז מנכ"ל מוריה צמחים


מומחית לפתרונות טבעיים לכאב


SOS טיבעי שלא כואב


n-painsolution.com


077-5100571




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב