דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיולים קולינריים לגאורגיה 

מאת    [ 02/08/2013 ]

מילים במאמר: 310   [ נצפה 3132 פעמים ]

 הישראלי החדש לא מעוניין יותר בעוד מסעדה מפוארת, הרבה מאיתנו מחפשים דווקא את האותנטיות שבמטבח. עשינו ניסוי קטן והקלדנו את צמד המילים טיולים קולינריים בגוגל. התוצאות שקיבלנו כיסו אולי את כל המדינות בעולם והציעו שלל שלם של נופים וקולינריה לאזרח הישראלי. אחת המדינות ששמנו אליהן דגש רב יותר היא גאורגיה. כאשר התחלנו לחפש עוד יותר בדקדוק הבנו מה בדיוק חבל הארץ המרהיב הזה יכול להציע.

שי, אחד השפים היותר מוכרים של אזור המרכז, סיפר לנו מה קרה לגאורגיה בשנים האחרונות ואיך כל השינוי שייך בדיוק לאוכל וכמובן לנו, לישראלים. הרעיון של טיולים קולינריים לגאורגיה כך לדבריו, מספק לישראלי את צרכיו המדויקים. המהפך הקולינרי שעברנו בשנים האחרונות הוציא את שיח האוכל והניח אותו על השולחן. היום הישראלים מוציאים לא מעט כסף על תרבות אוכל. אנחנו כבר לא מסתפקים בהמלצת המלצר לגבי המנה המובחרת, אנחנו שואלים על חומרי הגלם, מבינים היטב מתי השתמשו במצרכים ישנים ויודעים להעריך את הטרי והטוב. כמובן שלא אכפת לנו לשלם על התענוג הזה.

ואילך בדיוק העניין הזה מתקשר לטיול קולינרי? לדבריו של שי הטרנד הזה התחיל אי שם לפני כשני עשורים. הטיולים הקולינריים מבוקשים מאוד. אם ניקח לרגע את תיירות האוכל הארצית נוכל לראות קבוצות מטיילים שסוקרות את צפת ואת כלל הגליל, מחפשות כפרים ומטבחים אותנטיים. יש לנו רצון עז להתחבר למטבח הילדות של האחר. אחת הנקודות היותר יפות בסיפור הטעים הזה מתייחסת למיקום ולהטרוגניה שלנו, מדובר בישראל, יש כאן ערבוב של מספר לא קטן של ארצות. אנחנו הישראלים נוטים לחשוב שיש מטבח מזרחי אחד, או מטבח אשכנזי אחד. צריך לרדת לפרטים הקטנים, המטבח הפולני שונה מהמטבח הרומני והמטבח הרוסי שונה מהמטבח הגאורגי.

ונחזור לטיולים ואפרופו מטבח גאורגי, טיולים קולינריים לגאורגיה הפכו לאחד הטרנדים היותר חמים. אנחנו רואים את האהבה הישראלית למטבח המיוחד הזה וכמובן לנופים המשגעים שגאורגיה מציעה. יש שם שפע של אוכל, חומרי גלם ייחודיים וכמובן שפע שלם של יקבי בוטיק שנשתמרו ע"י המשפחות. טיול לגאורגיה משתלב היטב עם אוכל ואירוח. 

טיול קולינרי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב