דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ענף האופניים החשמליות בשלושת השנים האחרונות 

מאת    [ 31/07/2013 ]

מילים במאמר: 1408   [ נצפה 2423 פעמים ]

שוב ושוב אנו מציינים שאופניים חשמליות הופכות להיות פופלריות יותר ויותר מאז שהן הפכו לחוקיות בארץ.

 

אופניים חשמליות נפוצות יותר ויותר בכל שכבות האוכלוסיה, הן ככלי שעשעים והן ככלי תחבורה. ואנחנו חייבים לומר שאופניים חשמליות ככלי תחבורה משמשות באותו אופן גם בשכבות האוכלוסיה הגבוהות וגם בשכבות האוכלוסיה הנמוכות.

 

ככלל, אנשים מסתכים על מי שרוכב על אופניים חשמליות כעל אדם אינטליגנט ומעודכן, מצליח וחכם. סמל סטטוס של ממש.

 

מדריכים רבים נכתבו על אופניים חשמליות, בניהם, המדריך שאנחנו כתבנו - "המדריך לרכישת אופניים חשמליות מתקפלות".

 

הבעייה היא שמי שרוצה לעשות מחקר על אופניים חשמליות לפני קנייה, מוצא לפניו המון (באמת המון), מידע, שחלק גדול ממנו מידע סותר, חלק גדול לא רלוונטי - אפילו אנחנו היינו צריכים לעדכן לא מזמן את המדריכים שלנו פשוט בגלל שחלקים חשובים שם פשוט לא רלוונטיים.

 

מה שבעיקר לא רלוונטי הוא הדגמים המובילים (לפחות בחלקם, כיוון שבהחלט יש דגמים שהיו מובילים בעבר, והן עדיין מובילים ביותר היום), וגם חלק מהמידע הטכני שהיה קיים אז ושהידע והניסיון שנצבר היום הוא עדכני יותר. כמו כן, אופניים חשמליות מתקפלות, נמכרות עדיין בהיקפים ובאחוזים גדולים הרבה יותר מכל סוג אחר של אופניים (כ 80% - 90% מסך הכלים שנמכרים בארץ ישראל בכל שנה!).

 

אז מה היה לנו שם? ומה בדיוק השתנה?

 

נאמר את זה כך, מבחינת הטעם האישי שלנו, האופניים הטובים ביותר לטעמנו בשוק המתקפלים היו ונשארו רוליטק "20 מתקפלים וגם הבאגי בייק קלאסיק (וכן קלאסיק פרמיום). בלא מתקפלים הרוליטק נשאר לטעמנו הדגם המוביל בשוק. ראוי לציין גם את סוויפט "26 עם מנוע קדמי ועם סוללה של A10.5 חצי אמפר יותר מהממוצע. מעניין.

 

בצד הזול יותר של המתרס, אופניים חשמליות ב 3,000 ש"ח נשארו אופניים פחות איכותיות, ואין מה לעשות הכסף מדבר.

 

בצד הזול יותר של האופניים החשמליות הטובות, כלומר אופניים בסכומים של 4,000 - 4,500 ש"ח נצבר מספיק ניסיון כדי שנוכל להמליץ על דגמים שהם מאד אמינים, וגם מאד חזקים - V36 וגם A10.

 

ישנם עוד כמה כוחות יחסית חדשים בשוק, אבל אנחנו מחכים שייצבר איתם ניסיון כדי לתת עליהם המלצות חמות ובוטות של ממש.

 

מה שיותר חשוב לצורך העניין הוא המידע והניסיון שנצבר בעינין של סוללות.

 

בסופו של יום, התברר שאכן הסוללות האיכותיות יותר מחזיקות כשנתיים, שנתיים וחצי אורך חיים עם טווח פעולה כמעט מלא (לפחות 90% אחרי שנתיים, שנתיים וחצי), ולא מדובר על הסוללות שלכאורה הצהירו עליהן שהן עם 2,000 טעינות או אורך חיים מוגבר, אלא פשוט הסוללות הטובות יותר, כמו הסוללות של HW (head-way) למשל.

 

נכון להיום יש לנו לקוחות שרכשו אופניים חשמליות ממש בתחילת הדרך, וכבר שלוש וחצי שנים עדיין נוסעים עם הסוללה המקורית. יש להניח שטווח הפעולה שלהן התקצר וימשיך ויתקצר לאורך השנים מצד אחד, מצד שני, טווח פעולה ממוצע של 30-35 ק"מ (לפחות) לסוללות הטובות של V36 הוא ממילא הרבה יותר ממה שרוב האנשים באמת צריכים ומשתמשים בפועל.

 

בשורה התחתונה, סוללות טובות עם BMS (רכיב שמחלק את העומס בין התאים), ישרדו לאורך זמן. בניגוד למה שכתבנו בעבר במקומות אחרים, נכון להיום סוללות סיניות מתוצרת טובה הן בהחלט רצויות, טובות ומתאימות, ואין לסוללות אחרות עדיפות עליהן. למה זה קורה? מאד פשוט, בסין מייצרים נכון להיום בכל רמות האיכות, מהכי נמוך כפי שהיה בעבר, ועד לרמה שמרצדס וב.מ.וו מייצרות בסין חלפים.

 

מה שטוב למרצדס וב.מ.וו, טוב גם לאופניים החשמליות, סוללות סיניות של החברות הטובות טובות מאד לאופניים החשמליות שלך. אם רכשת למשל סוללה של HW או מנוע של 8fun רכשת רכיבים איכותיים ברמות הגבהות ביותר.

 

שינוי נוסף קשור כמובן לכמות של האופניים שנמכרים ושמסתובבים בשטח.

 

כמות האופניים החשמליות שנמכרות, עלה למעלה מפי 5 משנת ה"חוקיות" הראשונה, ובשנה האחרונה עשה קפיצת מדרגה נוספת, ולדעתנו עד לסוף השנה הזו ישבור את השיא הקודם בהפרש גדול, מגמת הגידול רק תמשיך.

 

זה הזמן אולי לומר שבאירופה (משם העתקנו את התקן לאופניים חשמליות), כמות האופניים החשמליות שנמכרות בכל שנה כבר מתקרבת להיות מחצית מכמות כל האופניים שנמכרות בשנה בחלק מהמדינות.

 

אפשר גם לציין שיש כיום דיבורים על שינויים בתקן, כך שהמנועים יהיו חזקים יותר מ W250 והוספת מצערת הפעלה ידנית מלאה תהיה גם כן חוקית.

 

יש לציין שכל שינוי שיהיה באירופה יגיע בסופו של דבר גם לישראל, אבל השאלה היא באיזה קצב? אולי, וככל שחברי כנסת יתחילו להשתמש בכלי הירוק, השינויים יהיו מהירים קצת יותר מהממוצע הרגיל של כנסת ישראל וועדות התקינה שלה.

 

בהקשר הזה צריך לציין שבאופן מוזר ביותר, נשמעו לאחרונה טענות שלפיהן ההתקנה שמסדירה את חוקיות האופניים החשמליות הייתה זמנית ומועדה פקע ולכן לכאורה, כולנו (מוכרים ורוכשים)... עבריינים??? באמת לא ברור.

 

כך או אחרת, כמו שאמרנו, החד השינויים הגדולים ביותר הוא כמובן התפוצה של האופניים החשמליות, התפוצה הלכה ועלתה, וכך גם מספר החנויות שמוכרות אופניים חשמליות, גם חנויות ישנות שפשוט הכניסו את המוצר הזה לסל המוצרים שהן מוכרות, וגם חנויות חדשות של יזמים זריזים, שחלקם מקצועיים יותר וחלקם לא.

 

כמו שאמר לנו לקוח - "נכנסתי לכמה חנויות ופשוט לא רצו לענות לי על שאלות, נתנו לי תחושה שעושים לי טובה..., זה היה משהו בסגנון... האופניים האלה יותר טובות מאלה, - למה? - הן פשוט טובות יותר...."

 

אנחנו משתדלים להסביר אבל באמת, לפעמים יש לנו לקוחות שקוראים כל כך הרבה שטויות באינטרנט, שצריך להסביר להם הכל מאפס וזה די מתיש. אבל אנחנו לא מאשימים אותם, כי זה פשוט המצב - גם בשבילנו לא פשוט כיוון שמספר הדגמים החדשים שמגיעים הוא עצום. רובם אבל לא באמת מחדשים משהו.

 

בגסות ובגדול, ניתן לומר שבשנה האחרונה לא הגיע לישראל דגם שממש עשה מהפכות במחירים או באיכויות המוצר, אם כי חלק מהדגמים הישנים, הותיקים והמוכרים השתפרו. חלקם גם עלו במחירים וחלקם אמנם השתפרו אבל נשארו באותה רמת מחיר.

 

התפוצה הגדולה של מוכרי האופנים יוצרת גם כן בלבול מסויים, אבל בסופו של יום הרוב המוחלט של הצרכנים מבינים שאחרי שהם הסתובבו ב 3 מקומות (המחמירים ב 5), הם ראו את רוב הדברים שיש לשוק להציע. אנחנו ממליצים בכל זאת לוודא שראיתם את הרוליטק המתקפלים "20 הייחודיים, הכמעט בלעדיות עם בולם זעזועים אחורי מלא, שמוצעות היום במחיר של 4,800 ש"ח בלבד - והן באיכות וברמה של אופנים חשמליות שעולות 1,000 ש"ח יותר. (מהניסיון שלנו וגם מניסיון של לקוחות שרכבו על מספר גדול של דגמים לפני שרכשו אותם).

 

אז איך בסופו של יום צרכן צריך לבחור - ובכן לפי הצרכים, הלב, תחושת הישבן וגם הכיס. צריך לציין לגבי הכיס, שמי שרוכש אופניים חשמליים באמצעי תחבורה, עדיף לו לרוב להשקיע ולעשות קצת יותר מאמץ (במיוחד אם הוא רוכש בתשלומים - מה שהופך את הרכישה לקלה יותר), ולקחת את הדגמים האיכותיום יותר. כמו שאמרנו היום במחיר של בין 4,400 ש"ח ל 4,800 ש"ח כבר אפשר לקנות את הדגמים ברף העליות ביותר של האיכויות, אז באמת שאין צורך להתפשר. עבור מי שרוכש את האופניים החשמליות כאמצעי תחבורה מדובר באמת במחירים שווים לכל נפש, ואין כלי תחבורה אחר שנותן כל כך הרבה, בעלויות רכישה ואחזקה כל כך נמוכות.

 

אז מה בעצם השינויים העיקריים בשלושת השנים האחרונות, ומה המגמות שהוא צפוי ללכת אליהן בעתיד?

 

ובכן בקצרה תמצית השינוים הם כפי שציינות למעלה, רמת ואיכות הדגמים בגדול עלתה, כמות האופניים הנמכרת עלתה, וכך גם כמות המוכרים ונקודות המכירה.

 

צריך לציין שיבואנים חד פעמיים נמחקו מהשוק, (יבואנים שייבאו מכולה אחת או שתיים והפסיקו את העיסוק שלהם בענף), וזאת החל מן השנה הראשונה, אולם כל שנה וכל הזמן צצים גורמים חדשים כאלו, שהשרידות שלהם היא נמוכה.

 

מבין היבואנים הותיקים והטובים, איכויות הדגמים ורמתם רק הלכה ועלתה ובחלקם גם המחירים.

 

עתיד השוק עוד לפניו, ובשנים הקרובות יש להניח שיתפתח שוק ער לחלפים ולתיקונים של אופניים ותיקות בנות כמה וכמה שנים.

 

מבחינת יבואנים לא צפויות הפתעות גדולות לדעתנו, למרות שגורמים חדשים בענף הרכב ובכלל נכנסו לשוק הייבוא, עדיין מוקדם מדי לטעמנו לומר מה והאם בכלל תהיה להם השפעה מהותית ומשמעותית על השוק הזה. זאת כיוון שלדעתנו שלושת השנים שעברו הביאו את השוק לנקודת יציבות מסויימת.

 

אנחנו נמצאים בתקופה מעניינת מאד בשוק הזה. משחרב בית המקדש ניתנה הנבואה לשוטים - כך לפי הגמרא (גמרא, בבא בתרא, דף י"ב עמוד ב'), ועם זאת ההגיון הבריא אומר שהגידול בשוק (זו המגמה שקשה להתווכח איתה), יאפשר לפחות לגורם אחד או שניים חדשים, אבל גם חזקים, לבסס את עצמם בשוק, הן בתודעת הצרכנים והן בכמויות שיימכרו בארץ.

 

מצד שני יש כמה יבואנים שאין לנו ספק בכלל שיישארו איתנו לטווח המאד ארוך, כי זה מה שרמת מוצר ושירות גבוהים עושים.





בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב