דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבע נקודות שיקלו עלייך באימוץ כלב בוגר 

מאת    [ 29/07/2013 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 2232 פעמים ]

אימוץ כלב בוגר

כלבים בוגרים ננטשים בהמוניהם. לאחר שסיימו את "השלב החמוד" שלהם כגורים, מושלכים כלבים רבים מבתיהם. כלבים אלו מוצאים עצמם לרוב בכלביות או בהסגר לאחר שאיש לא לוקח עליהם אחריות.

העצוב הוא שרוב הכלבים הננטשים הבוגרים לא מוצאים בית קבע חדש וככל שגילם גבוה יותר והמימדים שלהם גדולים יותר, כך עולה הסיכוי שימצאו את מותם עוד בטרם ימצאו בית חדש.

מה חשוב לדעת לפניי אימוץ כלב בוגר:

כלב בוגר יכול להגיע מכלבייה לאחר שננטש, מבעלים שנאלצו מסיבה זו או אחרת להיפרד ממנו ולעיתים גם לאחר שבעליהם נפטרו ולא נשאר איש לקחת אחריות עליהם.

אם בחרת לאמץ כלב בוגר, עשית חסד רב עם הכלב המאומץ, רק כדאי לנסות ולהשיג כמה שיותר מידע על הכלב ועל היחס שקיבל במשפחה הקודמת.

אלו הן נקודות שיכולות להשפיע על ההחלטה איזה כלב לאמץ ויותר מכך על קליטה מהירה וטובה שלו בבית החדש:

הרגלים- אלו הרגלים היו לכלב בטרם הגיע לאימוץ. האם נהג להשתולל? האם היה רגוע? האם נהג לטייל טיולים ארוכים או קצרים? האם חי בגינה או בבית? האם נהג לעלות על רהיטים? בין ההרגלים כדאי לדעת גם איך הכלב רגיל לאכול- כמה פעמים ואפילו איזה סוג מזון נהג לאכול (לפחות לימים הראשונים של קליטתו מומלץ להישאר עם אותו סוג מזון).

ההרגלים הקודמים של הכלב הבוגר הם אלו שהורגל אליהם ולהם יצפה גם בביתו החדש. מומלץ לדעת שהרגלים אלו מתאימים לך ושתשמח לאמץ אותם יחד עם הכלב.

מדוע הכלב נעזב- לעיתים אין לדעת מה היה בעברו של הכלב, אך לעיתים הכלב הגיע ממשפחה ויש עליו את ההיסטוריה שלו. חלק מהכלבים נמסרים בשל מעבר הבעלים לחו"ל והקושי בהעברת כלב בוגר למקום חדש או להתמודדות עם טיסה.

חלק מהכלבים ננטשים לאחר קושי אמיתי להתמודדות איתם כמו נשיכות, הרס של הבית ותוקפנות. ניתן להתמודד עם סיבות הנטישה השונות ולפעמים יש צורך לעזרה מבעל מקצוע לשם כך, לכן חשוב לדעת את הסיבה שבגללה מועד הכלב לאימוץ.

התעללויות ועבר כואב- לצערנו, ישנם כלבים המיועדים לאימוץ אשר עברו טראומה. הטראומה יכולה להיראות או לא להיראות על הכלב. חלק המטראומות קשורות בהתעללות פיזית נראית לעין אשר השאירה חבורות ופצעים על הכלב וחלק התעללויות נסתרות וכוללות הרעבה או תת תנאים. חלק מההתעללויות כוללות "רק" הצקה. התעללויות אלו ועבר כואב של הכלב אינן אומרות שהכלב לא טוב לאימוץ, לפעמים להיפך, אך יש לקחת עבר זה ולקבל טיפים וכלים כיצד להתמודד עם העבר וליצור לכלב חיים חדשים גם מבחינת ההרגלים. עבר זה יכול לגרום לכלב להיות מאד פחדן או תוקפן או פשוט מתמסר מאד. חשוב מאד לגלות כמה שיותר על העבר של הכלב הבוגר כדי לשלבו במשפחתו החדשה בצורה טובה ומהנה.  

מחלות ואירועים מיוחדים- יש לקבל כמה שיותר מידע אודות מחלות או אירועים שילוו את הכלב בטרם הוא מגיע למשפחתו החדשה. אם עבר דריסה הדורשת פעילות מיוחדת איתו או אם הכלב זקוק לתרופות. רוב העמותות או הבעלים יודעים לספק מידע שכזה. הבחירה האם לאמץ כלב למרות מגבלה פיזית היא שלך ועליה לעהשות מתוך מודעות גם למגבלות הכלב ולדרישות המיוחדות שלו.

 

אימוץ כלב בוגר זוהי ברכה שיש להנות ממנה. כפי שנרצה שהכלב ימצא בית חדש ונעים, כך גם נרצה שהבעלים החדשים ימצאו כלב נעים המתאים להם. רוב המאמצים כלבים בוגרים יעידו על כך שזו חוויה נפלאה ומרגשת ואם מתחשבים בעצות הכתובות החוויה יכולה להתעצם, הן עבור המאמץ והן עבור המאומץ.

 

לקבלה למייל: הספר השלם על גידול כלבים

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות אלינו, אתר החי של ישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב