דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דשא סינטטי בכדורגל 

מאת    [ 25/07/2013 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 4012 פעמים ]

מי שניסה פעם לשחק כדורגל או משחק ספורט אחר על דשא סינטטי בוודאי מבין כמה זה שונה ומיוחד לעומת משחק על דשא רגיל. האיכות של הדשא תמיד נשמרת וכך גם הרבה יותר מהנה לרוץ עליו. לא נוצרות גומות מסוימות וגם לא נוצרים חלקי אדמה וחול שמשבשים את המשחק. היתרונות של הדשא הסינטטי די ברורים וכוללים עלות אחזקה נמוכה שכוללת חיסכון גדול בהשקיה, טיפוח, דישון ושימוש בכח אדם לצורך תחזוק. הבטיחות של השחקנים גם כן גוברת, כאשר אין מהמורות שונות על דשא סינטטי בשונה מאלה שנוצרות בעקבות תנאי מזג אויר על הדשא הרגיל. בנוסף שימוש במגרש המכיל דשא סינטטי מתאים לחובבי הקט-רגל ומאפשר משחק על משטח נוח במשחק של חמש נגד חמש. כול זאת ללא שימוש במגרשי האספלט המסוכנים שמביאים לפציעות רבות, שפשופים ונזקים לגוף.

 אחד המגרשים הבינלאומיים הראשונים שלקחו את השיטה צעד אחד קדימה הוא האצטדיון הלאומי במוסקבה שברוסיה שנקרא "אצטדיון לוז'ניקי". ברוסיה הבינו שתנאי מזג האוויר הקשים המתבטאים בקור עז, פוגעים במשטחי הדשא הרגילים ולא מאפשרים הנאה ממשחק כדורגל. הבוץ הרב שהשלג יצר במגע עם הדשא הביא להחלקות רבות ולקשיים בניהול משחק תקין ואיכותי מצד השחקנים. לכן אצטדיון זה שמונה כ- 85,000 מושבים יצר תקדים בספורט כשהביא איתו את הדשא הסינטטי לליגה המקצוענית ברוסיה.

הקבוצות שמשחקות לרוב באצטדיון זה הן: טורפדו מוסקבה, ספרטק מוסקבה ולוקומטיב מוסקבה. בנוסף לכך גם הנבחרת הלאומית של רוסיה משתמשת באצטדיון זה כאצטדיון בית. קבוצות רבות מהעולם מגיעות לשחק באצטדיון לוז'ניקי בעקבות טורנירים בין לאומיים שהקבוצות הרוסיות חברות בהם: מוקדמות אליפות אירופה לנבחרות, מוקדמות אליפות העולם וכן שלבים בטורניר ליגת האלופות של אירופה, יצרו מודעות רבה לאצטדיון וכמובן לבידול העיקרי שלו משאר המגרשים בעולם שהוא כמובן השימוש בדשא הסינטטי.

שיטת המשחק מעט משתנה על מגרש זה מכיוון שהתנאים יוצאי דופן ועדיין לא מספיק מוכרים למאמנים ולשחקנים. ברוב המקרים מועדוני הכדורגל השונים מציידים את השחקנים בנעליים מיוחדות שמתאימות יותר לסוג דשא סינטטי וכן שחקנים גדולים כבר הביעו את דעתם החיובית אודות האצטדיון המרשים הזה שהפך את משחקי החוץ של הקבוצות היריבות להרבה יותר פשוטים למרות הקור העז שקיים ברוסיה.

ב-2 לדצמבר 2010 נבחרה רוסיה לארח את מונדיאל 2018. היא גברה על יריבות כמו: ספרד, פורטוגל, אנגליה והולנד ויצרה עוד תקדים כאשר הגמר ככול הנראה יתקיים באצטדיון לוז'ניקי ובפעם הראשונה בהיסטוריה יתקיים גמר המונדיאל על דשא סינטטי. יכול להיות שפיסת ההיסטוריה הזו תגביר את הפופולאריות של הדשא הסינטטי ותמשוך מדינות קרות אחרות להשקיע השקעה ראשונית אחת שתיתן להם המון ערך ספורטיבי לעתיד. בכול מקרה לא משנה מה, גמר המונדיאל הוא אחד האירועים המעניינים שקיימים בעולם, אשר מושך מיליונים למסך הטלוויזיה ויהיה מעניין לראות איך הגמר בלוז'ניקי יתפתח עם הדשא המיוחד שלו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב