דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תבחרו יועץ פנסיוני שיגן על זכויותיכם וכספיכם 

מאת    [ 18/07/2013 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 3694 פעמים ]

כיצד תבחרו יועץ פנסיוני שיגן על זכויותיכם וכספיכם
אם אתם מעוניינים לקבל ייעוץ פנסיוני ולא יודעים כיצד לבחור יועץ אמין ואובייקטיבי; או אם אתם רוצים לדעת מה ההבדל בין יועץ פנסיוני, סוכן פנסיוני ומשווק פנסיוני (חשוב מאוד שתדעו את ההבדלים) ? קראו את המידע והכל יתבהר.

נקדים ונאמר כי יועץ פנסיוני אובייקטיבי מחזיק ברישיון מאגף שוק ההון במשרד האוצר.
כשאתם מגיעים לשלב הייעוץ, אל תהססו לבקש לראות תעודה זו, שמהווה גושפנקא להכשרתו המקצועית החיונית עבורכם מנותן השירות.

מדוע ייסדו מקצוע ייחודי ל-: יועץ פנסיוני אובייקטיבי ?
עד וועדת בכר בשנת 2005, כל אדם יכול היה להציע שירותי ייעוץ פנסיוני. התחום היה פרוץ, ללא תקינה, ללא הסמכה ממשלתית .
באוגוסט 2005 במסגרת הרפורמה הפנסיונית הכוללת שנערכה, הוסדר נושא מתן שירות ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי והוגדר במדינת ישראל מקצוע מפוקח על ידי משרד האוצר  ה -  "יועץ פנסיוני מורשה".
בהמשך להחלטות וועדת בכר,  לחייב הבנקים למכור החזקותיהם ב קופות גמל, קרנות השתלמות, הבנקים נדרשו למכור בפרק זמן קצר מאוד את נכסיהם כדי שלא יהיו נגועים בניגוד אינטרסים בו הבנק גם משווק מוצרים פנסיונים, גם יועץ לגביהם וגם המרוויח.

במסגרת הועדה נקבעו גם תנאים והכשרה למעוניינים לעסוק  בייעוץ פנסיוני כיועצים מורשים שאינם סוכני ביטוח ו/או נציגי הקרנות והקופות, נקבע כי על יועץ פנסיוני לעמוד בבחינות הכשרה בין השאר : בחינה ביסודות הביטוח אשר נערכת מטעם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. בחינות ביסודות ייעוץ השקעות - בחינות ליועץ השקעות הנערכות מטעם הרשות לניירות ערך וכוללות את הבחינות הבאות: בחינה בכלכלה, בחינה בחשבונאות ובחינה בסטטיסטיקה ומימון וכו'. כל הנ"ל כדי שיוכל לתת ללקוח המיועץ פתרון פנסיוני בראיה פיננסית מקיפה.
בנוסף נקבע כי יועץ פנסיוני יחוייב בתקופת התמחות אצל יועץ פנסיוני בכיר שהוסמך לכך על ידי משרד האוצר הנמשך 6 חודשים.

היתרונות שמקבלים לקוחות ייעוץ פנסיוני היום בהשוואה לעבר
בפעם הראשונה מאז חקיקת החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות וניגודי העניינים בשוק ההון בישראל ב 2005 , עמדה בפני הלקוחות היכולת לקבל ייעוץ פנסיוני מאדם שעובד על פי חוק, מוסמך ובעל רישיון מחייב ממשרד האוצר, בעל כישורים מתאימים, רקע השכלתי מתאים ולאחר תקופת התמחות.
הגדרת התפקיד מבטיחה כי היועץ עבר מבחני רישוי, הוא מייעץ לפי הגדרת תפקיד מדויקת ועומד בדרישות משרד האוצר הקובעות  מה מותר ומה אסור במסגרת הייעוץ הפנסיוני, מה זכויותיו ומה חובותיו כלפי לקוח המקבל ייעוץ פנסיוני.

ייעוץ פנסיוני הינו תהליך מובנה ומוגדר
הלקוח מקבל שירות מיועץ פנסיוני בעל כישורים מתאימים שעובד על פי  הנחיות קפדניות של האוצר קיימים קווים מאוד ברורים כיצד מתבצע תהליך ייעוץ פנסיוני, איזו מידע כתוב חייב הלקוח לקבל , מה מותר ליועץ לבצע, ומה אסור. לשם המחשה : חל איסור מוחלט לזיקה וקשר בין יועץ הפנסיוני ליצרנים פנסיונים בהם קופות גמל, קרנות השתלמות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה וכיוצ"ב.

אלו מגבלות חלות על יועץ פנסיוני אובייקטיבי במתן השירות ?
ליועץ פנסיוני יש מגבלה מרכזית אחת. והיא שעליו לעבוד באופן נטול זיקה וללא קשר ישיר או עקיף עם יצרן פנסיוני כך שהוא רואה רק את טובת הלקוח לנגד עיניו.
על פי חוק, עליו לפרוס לפני הלקוח, על פי שיקול דעתו המקצועית, את האפשרויות המתאימות לו ביותר מבין כלל האפשרויות והמוצרים הפנסיונים הקיימים בתחום קופת הגמל, הפנסיה וכו'.
אסור לו להיצמד למוצר פנסיוני אחד או לחברה אחת.

מהם שלושת סוגי הרישיונות בתחום הפנסיוני ?
סוגי הרישיונות הם :

יועץ פנסיוני אובייקטיבי ? הינו בעל הכשרה ורישיון יועץ פנסיוני מטעם אגף שוק ההון במשרד האוצר. הוא מוסמך להעניק שירותי ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי לפרטיים ולחברות, ייעוץ פנסיוני לפני פרישה, ייעוץ פנסיוני בקרנות וותיקות, ייעוץ פנסיוני לשכירים, עצמאיים ובכירים.

משווק פנסיוני ? המשווק הוא עובד שכיר של יצרן פנסיוני המשווק מוצרים פנסיונים מטעמו.
לדוגמא : לקרן פנסיה מבטחים יש משווקים פנסיונים מטעמם שמשווקים את מוצרי הקרן.

סוכן פנסיוני ? סוכן ביטוח פנסיוני הינו עצמאי הבוחר מול איזה חברות ביטוח ברצונו לעבוד ואלו מוצרים מטעמם לשווק, ואותם הוא מציע ללקוחותיו.

כיצד תוודאו שאתם נפגשים עם יועץ פנסיוני מומלץ ? (מה חשוב לבדוק לפני תיאום פגישה עם יועץ פנסיוני) ?
?    רישיון לייעץ ממשרד האוצר. חשוב שהיועץ יחזיק ברישיון ממשרד האוצר. אל תהססו לבקש להציג את הרישיון בעת הפגישה כדי לוודא כי הנך מקבל שירות מיועץ ולא מול סוכן.
?    העדיפו יועץ פנסיוני בעל ניסיון ? הדבר מתבטא ביכולתו לאפיין צרכים ואפשרויות של הלקוח, ולהגיע לתיק פנסיוני המותאם לך באופן ספציפי לפי מרכיבים שונים בהם : גיל, מצב משפחתי, מצב נכסים פנסיוניים, מצב בריאות, רצונות, סוג העיסוק (שכיר עצמאי), גובה השכר ועוד.
?    חפשו חוות דעת או המלצות ? כדי להשלים את התמונה, בצעו בגוגל חיפוש פשוט עם שם היועץ הפנסיוני וקראו מידע אודותיו. האם יש ביקורת, משובים מלקוחות, המלצות, פרסומים, הופעות בתקשורת ועוד.

הכותב הוא יועץ פנסיוני בכיר, מורשה משרד האוצר ומנכ"ל חברת ייעוץ ובקרה פנסיונית.

ישראל לחמן יועץ פנסיוני אובייקטיבי בכיר מורשה משרד האוצר, מנכ"ל שאול את לחמן בע"מ ייעוץ ובקרה פנסיונית לחברות וארגונים. אחימאיר 14 א' רמת גן.


טל 03-7516466 | sl@s-l.co.il שאול את לחמן הינה חברה מובילה בלתי תלויה לייעוץ ובקרה פנסיונית בעלת וותק ונסיון עשיר, מומחית ביצירת ערך ,חסכון והגנה מקסימאלית מסיכוני ביטוח למעביד ולעובדים.
בעלי החברה, ישראל לחמן ורן שאול, הנם יועצים פנסיונים בכירים מורשי משרד האוצר המייעצים שנים לחברות בהם מערכות פנסיוניות מורכבות ומרובות עובדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב