דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסטיבל העגבניות בספרד 

מאת    [ 17/07/2013 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 12304 פעמים ]

סינגפור (17 ביולי 2013) Agoda.com, החברה המובילה באסיה להזמנת מלונות אונליין וחלק מקבוצת פרייסליין יוצאת עם מבצעים במלונות מעולים לכבוד הפסטיבל המשוגע, המטונף והרועש של ספרד - פסטיבל העגבנייה (La Tomatina), המכונה לעתים קרובות גם מלחמת האוכל הגדולה בעולם. השנה הפסטיבל מתקיים ב -28 באוגוסט.

ישנן מספר גרסאות באשר למקורו של הפסטיבל, המתקיים בעיר Bunol כ- 35 ק"מ ממערב לולנסיה. אחת הגרסאות הפופולריות ביותר גורסת שהפסטיבל נוסד בעקבות קטטה מפורסמת בין צעירים מקומיים באמצע שנות ה-40 שהחלו לזרוק אחד על השני את הדבר הראשון שהניחו עליו את ידם- עגבניות. מסיבה שאיננה ברורה, הקטטה נתפסה כאירוע השנה ובשנים הבאות המשיכו לציין ולשחזר אותה עד שכבר הפכה לפסטיבל רשמי ב- 1957.

תמונות מהפסטיבל ממחישות אולי באופן המדויק ביותר את הטירוף של החוגגים- אלפי אנשים מכוסים ברסק אדום מתבוססים בערימות גבוהות של עגבניות מעוכות. אף על פי השיגעון והבלגן שיש באירוע הזה יש לו כמה חוקים ברורים. אחד המצחיקים שבהם הוא אות הפתיחה של המלחמה. לקהל אסור להתחיל לזרוק עגבניות לפני שניתנת אות הפתיחה הרשמית. מהי אות הפתיחה אתם שואלים? אז ככה: כשברקע הקהל רוקד שר ומשפריץ מים המשתתפים מנסים להשתלשל במעלה מוט משומן עד שאחד מהם מגיע לבשר חזיר התלוי בקצה העליון שלו. רק לאחר שמישהו מהם ירד אל הקהל עם החזיר בידו, תשמע ירייה ומשאיות אשפה עם 40 טון עגבניות רכות יגיעו לאזור החגיגה. מנקודה זו ואילך, יש מילה אחת לתאר את מה שהולך שם- טירוף!

מאחר וזריקת עגבניות לכיוון קהל צפוף ועמוס של אנשים יכולה להוביל לפציעות מיותרות, ישנם מספר חוקים נוספים בנוגע למלחמת האוכל: ראשית, מותר לזרוק עגבניות ורק עגבניות.שנית, אסור לזרוק חזק מדי ולכיוון הפנים ובכל מקרה, מומלץ בחום להרכיב משקפי מגן. שלישית, אסור לקרוע את בגדיו של אדם אחר ולסיום ברגע שנשמעת הירייה השנייה- הקרב רשמית נגמר ואסור לזרוק יותר עגבניות.

סביר להניח שהבחורים מהקרב האגדי לא העלו על דעתם שהקטטה שלהם תהפוך לפסטיבל שנתי של מלחמת אוכל. במהלך השנים הפסטיבל כל כך גדל עד שמספר המשתתפים בו הגיע עד ל40,000 איש, כשתושבי העיירה עצמה מונים רק 10,000!

מכיוון שהעיירה Bunol קטנה מלהכיל את כל המשתתפים מומלץ לישון בעיר הסמוכה (והיפיפייה) ולנסיה. Agoda.com מציעה דילים על מלונות בולנסיה תציצו בהם ומהרו לקנות משקפי מגן!

Agoda.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב