דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפחתת כאב במפרקים 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2364 פעמים ]

הפחתת כאב במפרקים

האם יש מישהו מבין הקוראים שמעולם לא הרגיש כאב במפרקים? הייתי רוצה לראות מישהו שאף פעם לא אמר לעצמו או לאחרים- "יו, כואבת לי הברך" או "משהו לא בסדר במרפק שלי" או "הגב שלי מציק לי". אם יש מישהו כזה, אותו אדם פטור מלקרוא את המאמר זה, הוא יכול לעבור למשהו אחר.

אז אם המשכת לקרוא סימן שגם את/ אתה סבלת פעם מכאב כלשהו במפרקים. במאמר זה אעסוק בשאלת הפחתת כאב במפרקים מכיוון קצת אחר. זה נכון שאפשר פשוט לקחת כדור ולהעביר את הכאב, אבל העברת הכאב לא פותרת את הבעיה, היא רק גורמת לנו להתעלם ממנה.

הפחתת כאב במפרקים הוא נושא שצריך לעניין כל אחד ואחד מאיתנו. משום שכאב במפרקים משפיע בצורה ישירה על איכות חיינו.מי יכול ליהנות מטיול עם ברכיים כואבות? איך אפשר להתענג על ארוחה טובה כשכואב לשבת? איך אפשר להצליח לישון כשכל שינוי תנוחה מכאיב?

הפחתת כאב במפרקים, כיצד-כפי שאמרנו, אפשר לעשות זאת עם תרופות וכדורים. אין ספק שבהתחלה זה נראה כמו פיתרון טוב. עד שמתחילות תופעות הלוואי- בחילות, סחרחורות, קוצר נשימה, אולקוס.... השיטה השנייה- לטפל בגורם הבעיה.

הפחתת כאב במפרקים תהיה אפשרית כשנבין מה גורם לבעיה, ואיפה הקושי. לדוגמא- לאנשים רבים יש כאבי ברכיים משום שהקרסול לא בסדר. מפרק שלא מתפקד כראוי (פציעה, טווח תנועה מוגבל) יגרום נזק גם למפרקים שלידו. במקרה של הקרסול, מדובר על הברך, הירך והגב. הסיבה היא שהמפרקים שלנו בנויים בצורה שמחלקת את העומס בצורה סבירה בין כל המפרקים. קרסול שלא מתפקד כראוי יגביר את העומס על המפרק הבא בתור, כלומר הברך. עומס יתר על הברך יגרום לפגיעה בה, מה שיוביל לעומס יתר על מפרק הירך וכך הלאה.

הפחתת כאב במפרקים במקרים כאלההיא פשוטה- יש להחזיר למפרקים את טווח התנועה שלהם. למעשה, אנחנו צריכים ללמד אותם לזוז מחדש בצורה נכונה ובטוחה. בדיוק כמו שתינוק לומד לזוז בראשית חייו.  שיפור טווח התנועה של המפרק יביא הרבה פעמים לירידה ברמת הכאב, ולתחושה יחסית מהירה של שיפור והקלה.

חשוב לזכור, הפחתת כאב במפרקים זה משהו שאפשר לטפל בו בצורה פשוטה, בטוחה וטבעית, בעזרת תנועה נכונה ומודעת. הפיתרונות המהירים של תרופות לפעמים עושים יותר נזק מאשר תועלת, נסו גם פיתרונות אחרים.

נדב שושןPrimal move
אימון פונקציונאלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב