דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעה לפטנט - בורסה לכרטיסים לאולימפיאדה 

מאת    [ 21/02/2008 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 3303 פעמים ]

במאמר הבא בחרתי להציג את שיטת החוזים העתידיים, כפי שיכלה להשתקף באירוע המרכזי של קיץ 2012, הלוא הוא אולימפיאדת לונדון.



המצב כיום

בתאריך 07 לאוגוסט 2012 יתקיים אירוע הפתיחה המושקע בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים, ולאחריו יחלו התחרויות לזכייה במדליות השונות. ולמרות שבשביל רובנו, האולימפיאדה תגיע, לקראת סוף יולי, בהפתעה, הרי שלמתפרנסים מעסקי הספורט האירוע ידוע שנים מראש.

לפי המצב כיום, אורח הרוצה להשתתף ולראות את אחת התחרויות, מוקדמות או גמר, חייב לרכוש מראש את הכרטיסים. המצב מסתבך עוד יותר במקרה והאורח רוצה לחוות את חגיגת הפתיחה, או אז הוא אמור להשתתף בהגרלת כרטיסים מקדימה (בסגנון לוטו) שרק תעניק לו את הזכות לרכוש כרטיס.


הבעיות המלוות את שיטת המכירה הזו הן רבות ומגוונות -

1) ראשית - תמיד מרחף ממעל האיום הגדול ביותר של ביטול המפעל האולימפי כולו. מספיק שאירוע טרור מתוזמן היטב יפגע במקום אסטרטגי, והאולימפיאדה כולה תתבטל. במקרה של ביטול, עלות הנזק כולה יושבת על כתפי המארגנים, עובדה זו מתבטאת בעלויות ביטוח עצומות.

2) במשחקי ספורט, מעצם הוויתם, המשתתפים בשלבי הגמר אינם ידועים מראש. לכן נוצר מצב בו בלתי אפשרי לתכנן מראש לקנות כרטיסים במקרה והספורטאי או הקבוצה האהובה עלינו תעלה לגמר. אם גיא ברנע, שיאן ישראלי בשחייה, יעלה למשל לגמר, כמעט אף תייר ישראלי לא יהיה שם כדי לעודד אותו.

3) הספסרות פורחת. לתוך הסיטואציה של מחסור בכרטיסים לתחרויות חשובות, נכנסים גופי פשע אלימים אשר קונים מראש כמויות של כרטיסים ומנסים למכור אותם ברווח לפני הארוע. זהו מצב של חוסר צדק בסיסי המתחיל מזה שהפושע החזק פיזית, שולט בביקוש ההתחלתי, ומסתיים בכך שרק החזק פיננסית יוכל לבסוף להיכנס לתחרות.

4) המחיר של התחרות אינו נקבע לפי שיקולי היצע וביקוש משוכללים אלא לפי מפתח קבוע מראש. במקרה זה עלות התחרויות המוקדמות מסבסדות בעצם את עלות אירועי הגמר הנוצצים.



המצב העתידי

במקרה בו יבחרו להפעיל בורסה למכירת כרטיסים בשיטת החוזים העתידיים (ואופציות על כרטיסים) המצב יכול להשתפר פלאים ?

השיטה היא שהקונה אינו צריך לרכוש בפועל את הכרטיס ולשלם מראש את מלוא ערכו אלא מספיק רק לשים מקדמה שתוכל להפוך לרכישת הכרטיס בפועל ביום התחרות. בשיטה זו:



1) מחיר הכרטיס יקבע ע"י היצע וביקוש - לאירועים נוצצים ישלמו הרבה ולאירועים רגילים ישלמו הרבה פחות. ככל שתאריך האירוע יתקרב, והוודאות מי המשתתפים בו תעלה, כך מחיר הכניסה לתחרות יקבע בהתאם.



2) תיירים וסוכני נסיעות יוכלו לתכנן ולקבוע מראש את מחיר החבילה המתאימה עבורם. הם יוכלו לקנות חוזה או אופציה לרכישת כרטיס ובכך להבטיח את מקומם בקהל.


לדוגמא תייר מברזיל מתכנן להגיע לאולימפיאדה. מראש הוא מתחייב לקנות כרטיסים לשלבי המוקדמות של נבחרת הכדורגל של ארצו. המחיר של הכרטיס ידוע לו מראש והוא מתכנן את הוצאותיו בהתאם. בנוסף, התייר רוכש אופציה לכניסה למשחק הגמר של ארצו במחיר מוסכם. אם נבחרתו תעלה הוא יממש את האופציה ויקנה כרטיס ואם ברזיל לא תעלה לגמר, התייר יוכל למכור את האופציה לתייר מארץ אחרת (או לתת לה לפקוע חסרת ערך).



3) הוועדה המרכזית תוכל למכור מראש אופציות לרכישת כרטיסים במחיר יקר יחסית (נניח האופציה לקנות כרטיס לגמר אתלטיקה ב- 1000$). מכירה זו תכניס לה כסף מיידית ותוריד את הסיכון הכולל למקרה וכל האולימפיאדה תתבטל.



4) בורסה משוכללת תוכל לאפשר בקלות לשלוט בזרמי ההיצע והביקוש המשתנים לכרטיסים. לדוגמא, רק הבורסה תאפשר לענות במהירות על מקרה הפתעה בו לאחר חצי גמר טורניר הכדורסל נודע שקרואטיה עלתה נגד צ'ילה. מייד יוכלו התיירים מקרואטיה וצ'ילה לממש את האופציה שלהם לרכישת כרטיס ולקנות אותו בפועל מאוהדי ארה"ב (DREAM TEAM) שימכרו את החוזים והאופציות שברשותם.


5) ברגע שתוקם בורסה שכזו לטובת המסחר בכרטיסי האולימפיאדה, אפשר יהיה להשתמש בפלטפורמה גם לטובת אירועי ספורט בינלאומיים נוספים (למשל מונדיאל, אולימפיאדת חורף וכו') כמו גם לארועי ספורט מקומיים יותר (גמר פוטבול, הוקי קרח, גמר פוטי ועוד).



כמובן שיש עוד יתרונות וחסרונות רבים אבל היריעה קצרה מלהכיל.



ולסיום, המסגרת שמנסה היום לענות על מסחר בכרטיסים היא אתר EBAY אבל היא רק פלטפורמה למסחר בספוט (תשלום מלא ומראש)ולכן איננה המסגרת האידיאלית לסוג מסחר עולמי שכזה.


שחף פרקש
השכרת מניות

***הפלטפורמה המוצגת להלן נמצאת בשלבי פיתוח. משקיעים המעונינים בפרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר.

שחף פרקש - השכרת מניות 
הופך את המניות שלך לנכס מניב
למידע נוסף לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב