דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיהור שפכים מחסרון אנושי ליתרון 

מאת    [ 11/07/2013 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3792 פעמים ]

המגמה הירוקה הביאה לפיתוח טכנולוגי למען הסביבה ולחידושים רבים בתחום של טיהור השפכים. הפעילות של טיהור שפכים הגיעה כתוצאה משימושי המים הרבים של האדם בחיי היום יום. השימושים העיקריים הם: שתייה, רחיצה, השקיה ותהליכי תעשייה וחקלאות אשר יוצרים שימוש רב במשאבי המים השונים. השימוש הרב שלנו במים פוגע באופן קבוע באיכותם של אותם משאבי מים. טיהור השפכים מבוצע לצורך טיפול במים המשומשים והמזוהמים לאחר השימוש בהם. הטיפול באמצעות טיהור שפכים הוא למעשה תהליך מחזור של המים שמעלה את איכותם ומאפשר לנו לבצע בהם שימוש נוסף לצרכים רבים. במאמר הבא נרחיב אודות המקורות אשר יוצרים את הזיהום וכן במטרות העיקריות של טיהור השפכים.

 מה מזהם את המים?

ישנם מספר גורמים אשר פוגעים במים, חלקם מגיעים ישירות משימוש קבוע וביתי שלנו במים וחלקם מגיעים מפעילות תעשייתית ומחוסר תשומת לב של האדם והתעשייה בכלל לנושאים סביבתיים.

האדם בביתו- גורם לזיהום המים בפעילות שנראית לנו מאוד שגרתית בחיי היום יום. השימוש שלנו בשירותים בבית מביא להפרשות שונות אשר מהוות גורם ישיר לזיהום מים. בנוסף לכך, פסולת המזון שאנו צוברים גם כן מביאה לפגיעה וכן חומרי ניקוי שאנו צורכים ביום יום בשימושים שונים בבית.

התעשייה- פסולת רבה של מפעלי מזון, ופעילות חקלאית הכוללת שימוש בדשנים הנשטפים למערכות הביוב ופוגעים במאגרים. כך גם נפט אשר נשפך לים בתהליכי תעשייה ימיים מהווה פגיעה ובנוסף חומצות גופריות אשר עולות לאוויר כתוצאה מפעילות תעשייתית. חומצות אלה נשטפות הישר מהאוויר על ידי הגשם ומחלחלות למאגרי הביוב. גם חומרי הדברה שונים מביאים לפגיעה כשעם הזמן מגיעים גם הם אל הביוב ופוגעים במאגרים.

 הפתרון

האפשרות לטפל בנושא הזיהום מתחלקת לשניים. קודם כול חשוב שכול אחד יסתכל על עצמו ויעשה את המקסימום מבחינתו גם ברמה תעשייתית וגם ברמה אישית בכדי למנוע זיהום מיותר. תשומת הלב צריכה לבוא בעיקר מהגורמים התעשייתיים אשר להם יכולת רבה למנוע כמה שיותר זיהום של המים על ידי שימוש בחומרים שמזיקים פחות ובקרה על כול פעילות שנעשית ברמה תעשייתית או חקלאית. הנקודה השנייה היא הטכנולוגיה של טיהור שפכים אשר עוזרת לחברה ולסביבה. יש מקרים בעיקר אצל האדם בביתו שלא ניתן למנוע את הזיהום מכיוון שהדבר מורכב מאוד. טיהור שפכים נכנס במקרים הללו בכדי לעזור לייעל את השמירה על איכות המים. תהליך הטיהור מנקה את מי השפכים הביתיים, החקלאיים והתעשייתיים אשר צוינו. ניקוי וטיהור השפכים מטפל בחיידקים, מזהמים, פסולת ורעלים אשר נוצרים כתוצאה מהפעילות השונה של האדם. בנוסף, חלק מהתהליך של טיהור שפכים הוא ייצור מי קולחין המביא למחזור של המים המזוהמים המאפשר שימוש חוזר חלקי בהם. הרעיון תורם מאוד למשק המים הלאומי כאשר מסופקים מקורות מים נוספים ואיכותיים יותר אשר משמשים את התעשייה והחקלאות ובמביאים לתהליך נקי יותר.

הגורם העיקרי לזיהום המים הוא האדם. מדובר בתהליך ממושך בו פעולות רבות שאנו עושים זורמות עם המים ומביאות במהלך התהליך לפגיעה בהם. טיהור שפכים דואג שאותו תהליך יהיה נקי יותר והוא ממש יוצר מחזור של המים המשומשים בהפיכתם למי קולחין המשפרים את המים ושומרים לבסוף על הסביבה. למרות זאת יש חשיבות רבה לפעילות אנוש בעיקר מצד התעשייה והחקלאות אשר יכולים לחסוך הרבה כסף, משאבים וזיהום סביבתי במידה ויקדישו תשומת לב ובקרה על כול פעילות שיכולה להביא לעוד זיהום מים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב