דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפחתת כאבי שרירים ומניעתם 

מאת    [ 30/06/2013 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 2565 פעמים ]

כאבי שרירים הם אחת הסיבות הנפוצות לפנייה לרופא. כאבי שרירים יכולים להיגרם מסיבות שונות ומשונות- זה יכול להתחיל במאמץ גופני חד מדי ("שריר תפוס"), דרך מחלות,  דלקות, פציעות וכך הלאה. מאמר זה ידבר על נושא כאבי שרירים שנגרמים מפעילות ספורטיבית, כיצד לגרום הפחתת כאבי שרירים וכיצד למנוע אותם.

הפחתת כאבי שרירים שנוצרים כתוצאה מפעילות גופנית בעוצמה גבוהה צריכה להיעשות בזהירות. כאבי שרירים כתוצאה מפעילות גופנית, נגרמים משום שהתאמצנו יותר מדי ביחס ליכולת שלנו. על מנת למנוע מצב כזה יש צורך לבנות תכנית אימונים מסודרת עם מאמן, תוך כדי התחשבות במצב הגופני ההתחלתי של המתאמן, ומה מטרותיו מהאימון.

גם אם אנחנו מבינים את הנקודה הזו, אנחנו לא תמיד מספיק סבלניים בשביל לחכות לתכנית כזו, או שאין לנו כסף למאמן שיבנה כזו תכנית.  אנחנו עכשיו במצב שכואב לנו, אין לנו זמן לחכות למישהו שיגיד לנו מה לעשות בפעם הבאה!

הפחתת כאבי שרירים במצב הזה, כאמור, תצטרך להיעשות בעדינות. כטיפול מיידי, הייתי ממליץ להיכנס לג'קוזי או לאמבטיה חמה. זה אמנם יעזור לפתור רק את הבעיה המיידית, אבל זה בהחלט משהו... בנוסף, אחת הדרכים היעילות ביותר כשמדובר על הפחתת כאבי שרירים היא להפעיל את השריר מחדש, בצורה נכונה ומבוקרת.

איך תיעשה הפעלת שריר מבוקרת? מאמן טוב ידע ללמד כיצד להפעיל את הגוף ואת השרירים בצורה שתאפשר בקרה על התנועה, ועל ידי כך תתאפשר הפחתת כאבי שרירים. לתנועה מבוקרת יש ערך מוסף גם במניעת כאבי שרירים בעתיד.

איך לאפשר בקרת תנועה? אצל כולנו יש בגוף דברים שנקראים מכאנו-רצפטורים, שמאפשרים לנו חישה נכונה של הגוף שלנו, או בז'רגון המקצועי- פרופריוספציה (proprioception). אם הפרופריוספציה שלנו לא טובה, אין לנו מודעות למתי אנחנו דוחפים את עצמנו ברמה בטוחה, ומתי אנחנו מתאמצים יותר מדי, וגורמים לעצמנו נזק. פרופריוספציה טובה משמעה גם תנועה נכונה, שפני עצמה יכולה למנוע פציעות, בגלל חלוקה נכונה יותר של העומס על הגוף.

ברגע שיש לנו פרופריוספציה טובה, הפחתת כאבי שרירים, גם אם יהיו לפעמים, תהיה גם היא פשוטה בהרבה, משום שנדע בדיוק מה כואב ומדוע, ונדע מה עלינו לעשות כדי לשחרר את הכאב.

הפחתת כאבי שרירים ומניעתם בעיקר, זה עניין של תנועה נכונה ומודעות לתנועה. כשיש לנו מודעות, אנחנו מסוגלים למנוע את מרבית הבעיות שלנו.

נדב שושןPrimal move
אימון פונקציונאלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב