דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין בחינות לישכת עורכי הדין לאיכות הלימודים בפקולטות השונות 

מאת    [ 30/06/2013 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 8141 פעמים ]

האם באמת שיעורי ההצלחה בבחינות לישכת עורכי הדין מלמדות על איכות מוסדות הלימוד.

 

לאחר כל בחינה ובחינה של לשכת עורכי הדין מפרסמת הלשכה תוצאות של אחוזי המעבר של המתמחים לפי המוסדות הלימוד בהם למדו. חלק מהמוסדות מציגים לראווה את שיעורי המעבר בבחינות הלשכה כהוכחה לאיכות הלימוד במוסדם. במאמר זה ננסה לבחון האם יש ממש בצורה זו של הצגת דברים והאם באמת יש קשר בין שיעורי המעבר את בחינות הלשכה ובין איכות הלימוד במוסדות האקדמאים השונים.

לעניות דעת הח"מ יש קשר ואין קשר בין אחוזי המעבר של בחינות הלשכה ובין המוסדות העניקים תואר ראשון במשפטים. אם התבלבתם והכן ולא אז ננסה להבהיר את עצמנו.

כאשר אנחנו בוחנים את התוצאות אנחנו רואים אחוזי מעבר גבוהים הרבה יותר לפקולטות היוקרתיות. לכאורה על פני הדברים נראה כי פקולטות אלו מכשירות את בוגריהם ברמה טובה יותר למקצוע עריכת הדין ועל כן רמת מעבר הבחינות גבוהה יותר.

אולם כפי שכתבנו למעלה מדובר רק לכאורה, והלכאורה הוא גדול מאוד. מי שמכיר את תחום לימודי המשפטים והעבודה המשפטית בכלל יודע שאי שום קשר אמיתי בין מה שלומדים במוסדות הלימוד האקדמאים ובין הפרקטיקה של עריכת דין בפועל. אם אנחנו מדברים על בחינות הלשכה אז כאן הקשר בין הלימודים במוסדות הלימוד ובין בחינות ההסמכה של הלשכה הינו מיקרי לחלוטין, ולמעשה אין שום קשר בין הלימודים באוניברסיטה ובין בחינות הלשכה. בבחינות הלשכה נדרש המתמחה לשנן בעל פה עשרות חוקים שמעולם לא פגש בלימודי באוניברסיטה, לשנן פרטים שוליים הנוגעים למועדים, לוחות זמנים, סדרי דין אזרחיים ופליליים, ובעיקר לעסוק בטפל ובשינון חומר אינסופי וברוב המקרים גם מיותר מבחינתו. לשם מה מתמחה בפלילים צריך לשנן כללי סדר דין אזרחי בדקדקנות אין סופית.

המסקה העולה עד כה מהאמור לעיל שאין שום קשר בין הלימודים באוניברסיטה ובין בחינות הלשכה וההצלחה בהן

אם כן בכל זאת מדוע הסטודנטים מהמוסדות הנחשבים יותר עוברים את הבחינות יותר בקלות? התשובה לשאלה הזו היא די פשוטה והיא גם ברורה וידועה לכל מי שעוסק בענף. ככל שהמוסד יוקרתי יותר קשה יותר להתקבל אליו, ומי שמצליח להתקבל אליו הוא בדרך כלל בעל יכולת לימודית טובה יותר. בגלל היכולת הלימודית הזו הוא גם השיג בגרות ופסיכומטירי כזה שאפשר לו להתקבל למוסד הלימודים היוקרתי.

כאשר סטודנטים עם יכולת לימוד טובה יותר מגיעים לבחינות הלשכה – הם גם עוברים את הבחינה בהצלחה יתרה, וזאת ללא כל קשר למה הם למדו באוניברסיטה.

האם יש בתוצאות הבחינה ללמד משהו על האוניברסיטה – התשובה היא לא. האם יש בכך בכדי ללמד על הסטודנטים שלומדים באוניברסיטה – התשובה היא כן.

לסיכום: תוצאות מבחני הלשכה אינם מלמדים על איכות הלימודים לתואר ראשון במשפטים באוניברסיטה אלא על איכות הלומדים בה. יוקרתו של מוסד לימודים מבוססת בין היתר על איכות הלומדים בו, ועל כן הפרמטר של בחינות הלשכה משפיע על איכות מוסד הלימוד למשפטים בסופו של יום.

 

שי חקלאי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב