דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיניות בזוגיות וותיקה 

מאת    [ 25/06/2013 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2689 פעמים ]

מיניות בזוגיות וותיקה

בריאות מינית הוגדרה על ידי  ארגון הבריאות העולמי כ"אינטגרציה חיובית של היבטים גופניים, רגשיים, אינטלקטואליים וחברתיים של ההוויה המינית של האדם, המקדמת ומעשירה את אישיותו ואת התקשורת והאהבה בחייו". אם להרחיב את ההגדרה למינטימיות בריאה (מינטימיות = מין + אינטימיות), הרי קשר אינטימי בין בני זוג, הכולל את המגע, הליטוף, הנשיקה, מעצים את חיי הזוגיות ומהווה בסיס נכון למערכת יחסים הדדית ואוהבת.

בעיות במיניות הזוגית

אם בני זוג חיים בזוגיות מאושרת ומלאה, וכל אחד מהם קשוב לצרכים ולרצונות של השני, קל להם יותר לדבר על תחושות כמו נסיגה בחשק המיני או חוסר עניין. לכן, בזוגיות טובה יש צורך חיוני בהידברות בין בני הזוג. היכולת להקשיב, היכולת להעניק, והיכולת לחשוק, הם חלק חשוב מזוגיות וותיקה. חוסר בתקשורת המילולית ובמגע הפיזי עשויים לגרום לנתק רגשי בין בני הזוג.

כאשר בני זוג חיים בזוגיות ממושכת, יכולים להיווצר 'שחיקה' במערכת היחסים האינטימית וחוסר עניין ביחסי המין. כדאי לדעת כי לעתים  הירידה בחשק המיני יכולה לנבוע מסיבות בריאותיות (ובנשים ההפרעה שכיחה יותר בתקופת האימהות או לאחר לידה). Hypoactive Sexual Desire Disorder   יכולה להיחשב לבעיה כאשר היא הופכת להפרעה ביחסי הזוגיות. האם הגורם לירידת התשוקה הוא פיזיולוגי בלבד? פרט מעניין, במחקרים הללו, ההגדרה להפרעה בתשוקה  כללה: "חוסר או היעדר של פנטזיות מיניות".

זוגיות ארוכה ומיניות

מה עושים כאשר מערכת יחסים ממושכת הופכת ל'פחות מעניינת' מבחינה מינית? כמו בכל מערכת יחסים זוגית קצרה או ממושכת, כאשר יש צורך בהשקעה בקשר המשותף, מיניות בזוגיות ארוכת שנים מחייבת השקעה. על שני בני הזוג להתמיד ולהעניק במערכת היחסים הרגשית, בתקשורת ביניהם, בהיענות, בקרבה ובמגע האינטימי שמעניק את הביטחון. מובן מאליו כי כאשר מערכת היחסים המינית הזוגית טובה כפי שהיא אין סיבה להסתגל לתנאי זוגיות חדשים שאינם מתאימים לבני הזוג. במקרים בהם כן קיימת בעיה, במקרים קיצונים ניתן לפנות לייעוץ זוגי או מיני. יחד עם זאת, השמירה על הזוגיות המינית הטובה היא בידי בני הזוג עצמם ובאחריותם. הכנסת תרגולים חדשים, יצירת מגע פיזי שוטף, חידוד הסקרנות, מימוש פנטזיות, שליחת מסרים מינים מאתגרים ,השתתפות בסדנאות זוגיות, אלא הם רק חלק מהדברים שניתן לעשות. גורל המיניות הזוגית נמצא בידנו וכדאי לטפחו.

שגרת היומיום, העבודה השוחקת, ההתנהלות היומיומית משפיעים  על הצורך בקיום קרבה אינטימית,  כאשר רוצים  למצוא כיוונים חדשים ביחד, קיימות דרכים רבות 'לצאת מהשגרה' ולמצוא מחדש את חיי המין המשותפים.  בני זוג במערכת יחסים וותיקה המתכננים רגעים יפים ביחד, חופשות רומנטיות  ובילויים אינטימיים, מסירים את 'אבק היומיום' ומעניקים מקום לתחושות הקרבה והאינטימיות הזוגית. קיימות דרכים רבות לשמירה על המיניות במערכת היחסים, וההשקעה במיניות הזוגית חשובה גם מהבחינה רגשית. בסופו של דבר, מערכת יחסים זוגית שהיא טובה ונכונה לשני הצדדים, לא תוכל להתקיים ללא מיניות וללא מגע אינטימי.

זכרו מיניות טובה חלק מאבני היסוד של זוגיות מעולה.

בהצלחה

תשומת לב-אריאל טמירתשוקה זוגית בשיח ומגע קבלו מתנה חינם : מסע בשבילי המיניות הזוגית http://land.t-l.co.il/?p=1 בפייסבוק http://www.facebook.com/bishvil.hazugiut או באתר www.t-l.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב