דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין רכבי הסופר מיני 

מאת    [ 25/06/2013 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 4008 פעמים ]

קטגורית רכבי הסופר מיני, תמיד הייתה פופולרית, בין היתר עבור בעלי משפחות צעירות ובשנים האחרונות גם חברות הליסינג הרחיבו את הרכישות שלהן בקטגוריה זו. מידי שנה גדל הקף העיסקאות של רכבי סופר מיני והוא עבר בשנים האחרונות את רף הארבעים אלף בשנה. יש לא מעט דגמים שנחשבים איכותיים וראויים בקטגורית רכב זו. ההשוואה שלנו, תתמקד בארבע מהדגמים היותר פופולריים בארץ : ה – I20 של יונדאי, הטיוטה יראיס המיוצרת בצרפת, הסקודה פאביה הותיקה, תוצרת צ'כיה והדגם המחודש של סוזוקי סוויפט.

נוחות

טויוטה יאריס, נחשבת לאחד הרכבים האיכותיים ביותר בקטגוריה, אך לוא דווקא בשל רמת הנוחות בנסיעה בה, שמוערכת כבינונית (למרות תא מטען מכובד). ליונאי I20 ולפאביה של סקודה נוחות לא רעה, בזכות המרווח בחלל הנסיעה והגובה. דווקא הסוזוקי סוויפט נחשב לדגם נוח במיוחד, בגלל החלל הפנימי המרווח אבל גם בשל שימושים נכונים באלמנטים של עיצוב פנים. הסוויפט, כמו ה – I20, מאובזרים היטב, מה שמשפר גם הוא את חווית הנסיעה.

עיצוב

עיצוב הוא עניין של טעם, כמובן ובכל הדגמים המושווים פה, ניכר המאמץ של היצרנים בשדרוג ועדכון של הרכבים גם ברמת המראה. אצל הסוזוקי סוויפט השיפור העיצובי לא באמת מורגש. היאריס וה- I20 מרשימים הרבה יותר. בסקודה, ניסו לבגר את הפאביה ולהתאים אותה לקהל בוגר ומבוסס יותר ולכן, בהתאם הפאביה נראית סולידית ורצינית יותר ומתאימה למי שמחפש סגנון כזה ברכב שלו.

ביצועים

היאריס והפאביה הצליחו טוב יותר בקטגורית הסופר מיני בשילוב בין מנוע קטן יחסית לביצועים טובים וחסכוניים. תיבת ההילוכים הרובוטית של היאריס, שהייתה כישלון מהדהד, הוחלפה בדגם ידני ודגם אוטומטי, שאפשר להפיק מהם אנרגית נסיעה טובה, יחד עם חסכון בצריכה. גם הפאביה מצליחה לשלב ביצועים וחסכון. בדגמים של יונדאי וסוזוקי יש פחות הצלחה. ה- I20 לא נוסע טוב מחוץ לעיר. הסוויפט עשתה את המעבר לצריכה חסכונית של דלק ושילמה מחיר בחוזק המנועים.

מחיר (על פי נתוני 2013)

I20 הוא הרכב הזול ביותר בין הרכב המושווים, עם עלות של 76 אלף שקלים לדגם הידני ו – 98 אלף שקלים לדגם האוטומטי. הסוזוקי סוויפט עולה מעט יותר – 80 אלף ו – 99 אלף בהתאמה. הדגם הידני של הפאביה עולה בין 80 ל – 85 אלף ש"ח, בעוד הדגם האוטומטי (1.4 ליטר) הוא היקר ביותר – כ – 107 אלף שקלים. יאריס עם גיר ידני תעלה כ – 89 אלף ש"ח והמקבילה האוטומטית 101 אלף.

שורה תחתונה

בסך הכל, היאריס של טויוטה ופאביה של סקודה נחשבים לרכבים איכותיים בקטגורית הסופר מיני, כשהפאביה מושכת לכיוון יותר סולידי ושמרני אך גם נוחה יותר. ה- I20 והסוויפט הם דגמים משופרים ולא רעים בהשוואה לקודמיהם ובעלות של כעשרה אחוזים פחות מסקודה וטויוטה, גם הם יכולים להחשב לרכישות מוצלחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב