דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים למעבר דירה עם בעלי חיים 

מאת    [ 24/06/2013 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2508 פעמים ]

בעלי החיים הביתיים שלנו, בעיקר כלבים וחתולים, הופכים לחלק בלתי נפרד מחיי המשפחה וסדר יומה. מדובר בבעלי חיים רגישים שרגילים לשגרת היום יום ויכולים להתקשות בהסתגלות לשינויים. מעבר דירה הוא בהחלט שינוי משמעותי לא רק עבורכם אלא גם עבור חיות המחמד שלכם ועבורם מדובר גם במעבר לא צפוי שאין להם יכולת להערך אליו נפשית. לכן, ההכנות למעבר וארגון החיים בדירה החדשה צריכים לכלול גם התייחסות רגישה לכלב או לחתול שלכם.

יום המעבר

בעלי החיים הביתיים יתחילו להרגיש את רוחות השינויים כבר כשהבית יתחיל להארז ולעבור לארגזים. כלבים וחתולים רגישים יגיבו באי נוחות, במקרה הטוב, לשינויים במראה החדרים או לצפיפות שתיווצר. לכן, כדאי להשאיר חדר אחד פנוי יחסית ולהשאיר בו חפצים וריהוט שהכלב או החתול מכירים. במילים אחרות, נרצה להשאיר לו תחושה מסויימת של בית, עד הרגע האחרון. אם יש אפשרות, כדאי להוציא את הכלב לטיול דווקא בדקות האינטנסיביות שבהן המובילים מפנים את הבית והבית מלא בזרים שנכנסים ויוצאים, מבלי לגלות רגישות מיוחדת לבעל החי. כדי שתוכלו למצוא זמן גם לבעל החיים ביום עמוס ומורכב כיום במעבר, כדאי להעזר בכל השירותים הנוחים שיש היום, כמו שירות מעבר דירה של חברות התקשורת והספקים שונים, שיפנו מעט מהזמן שלכם.

הובלת בעל החיים

רצוי להעביר את בעלי החיים ברכב הפרטי שלכם, איתכם ולא באמצעות המובילים, מה גם שרובם לא יסכימו להעביר בעלי חיים במשאית. הרבה כלבים נהנים מנסיעה במכונית, אבל כיוון שאתם מגיעים לסביבה לא מוכרת עבורם, כדאי שיהיו מוחזקים או קשורים, כדי למנוע מצב שיברחו מבהלה עם ההגעה. אם הכלב או החתול מראים סימני לחץ או לא מורגלים לנסיעה, מוטב להעביר אותם בתוך כלוב נשיאה סגור. טוב תעשו אם אדם אהוב ישב איתם מאחורה וישרה עליהם ביטחון במהלך הנסיעה.

הסתגלות לסביבה החדשה

ההסתגלות לבית ולסביבה החדשים עשויה לקחת זמן. בימים או בשבועות הראשונים, חשוב לתת תשומת לב מיוחדת לבעלי החיים. הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא להעביר את כל הציוד של הכלב או החתול וגם רהיט (ספה וכדומה) שאהוב עליו לאחד החדרים, כדי לתת לו תחושה מחודשת של סביבה מוכרת. סדרו לו סביבה ללא ארגזים וחפצים לא מוכרים. בתקופת ההסתגלות, רצוי ללכת עם הכלב לטיול ברצועה ולתת לו להכיר את השכונה, כמו גם את הסכנות והמגבלות. יש כלבים וחתולים שיגיבו בדכדוך למעבר ויסרבו לאכול. אם בעל החיים לא אוכל או לא חיוני גם אחרי שלושה או ארבעה ימים, כדאי לקחת אותו לוטרינר – לכן ודאו שכל המסמכים, תעודות החיסונים וכדומה של בעל החיים, יהיו בהשג יד ולא קבורים עמוק באחד הארגזים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב