דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מנועי החיפוש מציגים את האתר שלך? 

מאת    [ 19/02/2008 ]

מילים במאמר: 739   [ נצפה 2859 פעמים ]

האתר שלך הינו עתיר תוכן, העיצוב בו משובח, התמונות נהדרות ותנועות הגולשים בו ערה. עם זאת, מנועי החיפוש מציגים אותו בארבע שורות טקסט. האם אין זה מאכזב שתמצית האתר שלך בתוצאות החיפוש (SERP - Search Engine Results Page), שמטרתה לגרום ללקוחות ללחוץ בעכבר, מוצגת בטקסט ורק טקסט.

מיקום גבוה בתוצאות החיפוש על פי מילות מפתח הוא דבר נהדר, אבל לא פחות חשובה היא הדרך שבה מוצג האתר שלך בתוצאות החיפוש. אתה רוצה בוודאי שהאתר שלך יוצג בדרך שתגרום ללקוחות ללחוץ על הקישור כדי להגיע אליו מיד. אם תיאור האתר, כפי שמופיע בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, אינו 'עושה את העבודה', קרוב לוודאי שלא ילחצו עליו. המשמעות היא פחות פניות ופחות עסקאות.

בחיפוש הביטוי "מועדון קריאה" במנוע החיפוש Google התקבלה התוצאה הבאה באתר www.read4free.co.il:

מועדון קריאה| ספרים | אירועי תרבות

קריאה של ספרים בכיף. קריאה של ספרים בבית או בעבודה. גלה ספרים וסופרים חדשים. קריאה של קטעים מתוך ספרי קריאה בדואר אלקטרוני. ספרי קריאה ממיטב הסיפורת.

www.read4free.co.il/ - 22k- עותק שמור - דפים דומים

השורה הראשונה מכילה את התוכן של כותרת הדף, או במילים אחרות: את התוכן של התגית title. מה שרשום שם, יופיע כמו שהוא. מנועי החיפוש יקצרו את הטקסט רק אם הוא ארוך במיוחד.

בשורה הרביעית יש מספר חלקים, שהבולט ביניהם הוא כתובת הדף. באמצע יש שתי שורות.

הבה נראה כיצד מנועי החיפוש (Google, Yahoo, MSN/Live) יוצרים את אותן שתי שורות המוצגת בדף תוצאות החיפוש?

Google

מנוע החיפוש של גוגל משתמש כפי הנראה בתוכן התגית meta description, ומציג את הכתוב בה בתוצאות החיפוש. זה לא קורה תמיד, אבל במקרה של חיפוש הביטוי 'מועדון קריאה' זה קרה, וגוגל לקח את תוכן השורות משם. כך גם בחיפוש הביטוי 'מאיר שלו' וגם בחיפוש אחר 'אתגר קרת' בתוצאות של אתר www.read4free.co.il. איך יודעים זאת? חפשו בגוגל אחר 'מאיר שלו'. אתרו את התוצאה של אתר www.read4free.co.il. פתחו בחלון חדש את הדף על מאיר שלו באתר  www.read4free.co.il וחפשו אחר התיאור שראיתם בתוצאות החיפוש של גוגל. לא תמצאו דבר. עכשיו, התבוננו בקוד המקור של הדף ושם...בינגו. התיאור שהציג גוגל הוא בדיוק מה שנכתב בתגית meta description.

לחילופין, אם תוכן התגית meta description לא 'מצא חן' בעיני גוגל, או שאין תגית כזאת, גוגל ייקח קטעים מתוכן הדף על פי מילות המפתח. ניתן יהיה להבחין בקיטוע הטקסט שנעשה על ידי שלוש הנקודות (...) המחברות בין קיטוע לקיטוע. אם שלוש הנקודות (...) נמצאות בסוף הקטע, פירוש הדבר שהתוכן נלקח מהתגית meta description, אבל לא היה מקום לכל התוכן הרשום בה.

אם הדף רשום ב-DMOZ - מדריך האתרים הפתוח, אז בהחלט יכול להיות שגוגל ייקח את התיאור משם. חפשו את "המדריך השלם לסיני", קראו את התיאור, ונסו לחפש אותו באתר. לא תמצאו. חפשו ב-DMOZותמצאו את מבוקשכם.

Yahoo

מנוע החיפוש יאהו מנצל רק את החלק הראשון של התוכן הרשום בתגית meta description ומשלים בקיטוע מתוך תוכן הדף המכיל את מילת המפתח.

אם לדף אין תגית meta description, מנוע יאהו ישתמש בתיאור האתר שנמצא באינדקס של יאהו, בתנאי שהדף הזה אמנם נמצא באינדקס. כדי להיכנס לאינדקס של יאהו, עליכם להצטייד ב-299 דולר!

אם לדף אין תגית meta description או שהוא אינו מופיע באינדקס של יאהו, מנוע יאהו יציג מתוך הדף מספר קיטועים המכילים את מילת המפתח.

MSN/Live

מנוע החיפוש MSN/Live מציג בתיאור פחות תווים בהשוואה לגוגל ויאהו. נראה שמנוע MSN משתמש במשפט הראשון מתוך הדף אשר מכיל את מילת המפתח. אם מילת המפתח אינה מופיעה בדף, אז MSN/Live יציג את המשפט הראשון של המסמך.

אם הדף נמצא באינדקס האתרים DMOZ, אז בדומה לגוגל, גם MSN יציג את תיאור האתר מתוך DMOZ.

מה המשמעות של כל הטיעונים האלה עבורך?

אם אתה רוצה שדפי האתר שלך לא רק ימוקמו 'גבוה', בתחילת תוצאות החיפוש, אלא גם יוצגו עם טקסט מושך, עליך לוודא שיש תוכן ממשי בתגית meta description בכל אחד מדפי האתר. מנועי החיפוש מחפשים את הכתוב בתגית זו, ויש סיכוי גבוה שהם גם יציגו את התוכן הרשום בה. מבחינתך, הטוב ביותר הוא שמנועי החיפוש יציגו את תוכן התגית meta description כפי שאתה רוצה שיוצג, ולא יבחרו באוסף קטעים מתוכן הדף. בתגית meta description תוכל לכתוב תוכן מעורר עניין וסקרנות, בניגוד לקטעי טקסט שונים שאין לך שליטה על בחירתם על ידי מנוע החיפוש, וגם אינך יודע מאיזה קטע של הדף הם יילקחו. חשיבות כתיבת התוכן בתגית עולה, כי שלגוגל יש נתח שוק גדול יותר משאר מנועי החיפוש גם יחד, והוא שואב מהתגית הזו את המידע לתצוגה בתוצאות החיפוש. ייתכן שבעתיד גם מנועי חיפוש אחרים ינהגו בדרך זו. רצוי להתייעץ עם יועץ קידום אתרים מקצועי ומיומן על מנת שיוביל אותך למיקום גבוה בגוגל ואלי אפילו להיות ראשון בגוגל

זהר עמיהוד יועץ קידום אתרים באינטרנט בשאיפה להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי מכר ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר מועדון קריאה ומחבר הספר פרסום בגוגל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב