דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפחתת כאבי פרקים 

מאת    [ 22/06/2013 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 2091 פעמים ]

הפחתת כאבי פרקים כפונקציה של תנועה נכונה

לא מעט אנשים סובלים על כאבי פרקים. כאבי פרקים יכולים לבוא לידי ביטוי  בכאבי ברכיים, כאבי גב, כאבים במפרק הירך, כאבי צוואר, כתפיים וכך הלאה. לרפואה המודרנית יש שתי דרכים מרכזיות לגרום הפחתת כאבי פרקים- טיפול תרופתי (לרוב הרופא ירשום לנו ארקוקסיה), ופיזיותרפיה. 

אין ויכוח על כך שתרופת הארקוקסיה והפיזיותרפיה יעילות בטווח הקצר. אבל כמו תמיד, אין פתרונות קסם. ראשית, התרופות שניתנות לכאבי פרקים עלולות לגרום לתופעות לוואי מאוד לא נעימות כגון קוצר נשימה, כאבי בטן, תגובות אלרגיות למיניהן, חולשה, עייפות, כאבי ראש (עיינו בחוברת לצרכן של ארקוקסיה שהוציא משרד הבריאות) ועוד. שנית, וזה אולי יותר גרוע- הן לא פותרות את הבעיה, אלא את הסימפטום.

הפחתת כאבי פרקים חייבת לצאת מתוך ההבנה שהכאב הוא לא הבעיה, אלא הסימפטום. זוהי טעות שקל להבין אותה ולהתפתות לה, אבל זו, כאמור, טעות. דמיינו אסלה סתומה שהמים נשפכים ממנה. האם לנגב את המים על הרצפה יפתור את הסתימה באסלה? בוודאי שלא. באותה מידה, הפחתת כאבי פרקים חייבת להיעשות על ידי מציאת גורם הבעיה ומתן פיתרון לאותו גורם.

ישנם אנשים רבים שסובלים מכאבי פרקים עקב הרגלי תנועה לא נכונים. דוגמא קלאסית היא שימוש יתר בצד הדומיננטי של הגוף. אנחנו משתמשים, באופן טבעי, בצד הדומיננטי שלנו כדי לפעול- להרים משאות כבדים, מזיזים דברים, מגרדים בראש, כותבים, זורקים כדור וכך הלאה, הכל עם הצד הדומיננטי. הפועל היוצא מכך הוא שהצד הלא דומיננטי הולך ונחלש בעוד הצד הדומיננטי הולך ומתחזק. התוצאה היא חוסר סימטריה חמורה בין הצדדים.

למה חוסר סימטריה הוא בעייתי ומסוכן? משום שהוא גורם להרגלי תנועה בעייתיים, ויותר עומס יופעל על צד אחד של הגוף מאשר על השני. הצד שיקבל יותר עומס ממה שהוא מסוגל להתמודד איתו ילך ויישחק לאט לאט, עד שיתחילו כאבי פרקים ופציעות.

הפיתרון לבעיות כאלה פשוט- לומדים איך לזוז נכון. עושים אבחון FMS (עניין של רבע שעה) ומגלים איפה חוסר הסימטריות שלנו, באילו תנועות אנחנו מתקשים ומה גורם לנו לעומס יתר. הדרך המהנה והנעימה ביותר לתקן את הרגלי התנועה שלנו תהיה היעילה ביותר, משום שכל דרך אחרת תהיה משעממת ולא נרצה להתמיד בה. הפחתת כאבי פרקים יכולה להיות כיפית, כשעושים את זה נכון!

 

 

נדב שושןPrimal move
אימון פונקציונאלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב