דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסרטיביות או אגרסיביות - זאת השאלה! 

מאת    [ 17/06/2013 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 2633 פעמים ]

 

אסרטיביות או אגרסיביות – זאת השאלה!

"אז למה אני פה?" – אני שואלת. ככה אני מתחילה פגישת הכרות לרוב. חשוב לי לדעת למה האדם שפנה אלי עשה זאת, מה הוא רוצה לשנות, מה הוא מקווה שיקרה, חשוב לעשות תיאום ציפיות רגע לפני שיוצאים לדרך.

לא פעם התשובה שאני מקבלת היא שהאדם ממול שואף להתנהל בביטחון עצמי גבוה יותר, להשיג את הדברים שהוא רוצה לעצמו, לשפר מערכות יחסים וכמעט באופן מוחלט אנשים רבים רוצים ללמוד איך להיות אסרטיבים.

אסרטיביות – מכירים? מיום ליום אני מבינה יותר ויותר שהמושג הזה אינו ברור. אנחנו מאוד רוצים להיות אסרטיבים אבל לא לגמרי יודעים איך זה נראה בפועל, מתי האדם שמולי הוא אסרטיבי ומתי הוא למעשה – אגרסיבי, לעיתים זה נשמע דומה, נראה דומה אך בפועל – זה ממש שונה.

אסרטיביות בהגדרתה היא:

אסרטיביות היא היכולת של אדם לבטא את אמונתו ולהגן על זכויותיו מבלי לפגוע בזכויותיהם של אחרים.

אסרטיביות היא צורת ביטוי מודעת, עקבית, ברורה, ישירה ומאוזנת, שמטרתה העברת הרעיונות והרגשות של האדם, או הגנה על זכויותיו מבלי לפגוע באחרים, תוך כדי פעולה מתוך מצב פנימי של בטחון עצמי.

להיות אסרטיבי פירושו לקחת אחריות על חייך ועל בחירותיך. פעולה מתוך אמונה שאתה שולט בחייך והמנעות מחשיבה המאשימה אחרים או "נסיבות" במה שקורה. התנהגות אסרטיבית , מעודדת הבעת רגשות כנים בנוחות, תוך שמירה על הגינות בסיסית ומבלי לפגוע או לשלול את זכויותיהם של האחרים.(ויקיפדיה).

אדם אגרסיבי לעומת זאת, מדכא ומנצל את האחרים. משיג את מטרותיו על חשבון האחר ואינו פועל תוך התחשבות בו . אדם כזה לרוב תוקפני, משפיל מתפרץ ואינו מתחשב בגבולות של האחרים.

כשמציגים את הדברים ככה , ההבדל הוא ברור. אך כאשר אנו בוחנים זאת על סמך התנהגות, לעיתים הגבולות מעט מטשטשים. כאשר אנו רואים אדם צועק על אדם אחר ודורש את שמגיע לו, מתנפל, מאיים, מנופף בידיים, משתמש בביטויים לא נעימים, האם יותר אסרטיבי מאדם אחר שדורש את מה שמגיע לו בלי כל ההתלהמות הזו? מדבר בטון תקיף ולא תוקפני, מציב גבולות מבלי לרמוס, מוכן לתת ולא רק לקבל, הוא פחות אגרסיבי וזה ההבדל.

כאשר אנו פועלים באסרטיביות אנו מגדילים את הסיכויים שהאדם שמולנו ישתף איתנו פעולה במידה כזו או אחרת, יתרה מכך, הרבה לפני שנמדוד את ההבדלים איך האדם השני מרגיש בכל אחת מהאפשרויות, ההבל העיקרי הוא באיך שאנחנו מרגישים עם עצמנו, באמת!

לפני מספר שנים עסקתי בגביה, בנקודה ההיא, חשתי שבכדי לגבות מהחייבים עלי להיות להיות אגרסיבית ואומר- כוחנית, צעקנית, תוקפנית. מיותר לציין שבדרך הזו נתמלאתי לא פעם באנרגיות שליליות שהשפיעו גם על התנהלות חיי האישיים. לאחר שנים של אימון אישי, למדתי היטב את ההבדל בין שתי הדרכים. תמיד אמרתי על עצמי שאני אסרטיבית אך לא ידעתי לבטא זאת נכון.

כיום, כאשר אני פועלת באסרטיביות, אני מתמלאת באנרגיות חיוביות, לרוב השגתי את מה שרציתי וגם אם לא, בכל מקרה הדרך שבה פעלתי גרמה לי להרגשה טובה, פעלתי כפי שאני מאמינה שמגיע לי, תוך הבנה שגם לאחר מגיע. למדתי לומר גם את מה שפחות נעים לומר או להודות בו בדרך ברורה יותר, מדויקת בלי הרבה רעשי רקע שמפריעים למסר לעבור.

רוצים ללמוד על אסרטיביות, פנו אלי ונתאם פגישת אימון והכרות – ללא עלות ועם המון רווח!  

 

עדי אסייג וזנה - מאמנת אישית ועסקית תות תקשורת ותוצאות - אלון גל אימון אישי לשיפור איכות החיים - הצטרפו אלי גם בפייסבוק


הכנסו לאתר שלי:


href="mailto:adilifecoach@weebly.com">adilifecoach.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב