דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצערת הפעלה ידנית לאופניים חשמליים 

מאת    [ 16/06/2013 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 7714 פעמים ]

אופניים חשמליים הפכו להיות תקניים בארץ מלפני כשלוש שנים בערך.

התקן הישראלי אימץ את התקן האירופי לאופניים חשמליים הידוע גם כ  EN-15194.

התקן האירופי EN-15194 למעשה קובע שתפעול המנוע החשמלי יעשה על ידי דיווש רגיל - כלומר סיבוב של הפדלים, כאשר האופניים החשמליים "קוראים" את העובדה שהרוכב מדווש ומעוניין לנסוע - והמנוע נכנס לפעולה כמנוע עזר שנותן דחיפות - "פולסים" חשמליים תוך כדי הדיוש.

זאת חוייה די מרעננת, אם כי אנשים רבים מצפים שהאופניים יעבדו כמו "אופנוע", דהיינו, בלי דיווש או מאמץ בכלל, ועד היום ישנן מחלוקות בנוגע לחוקיות של מצערת הפעלה ידנית, כאשר המאשרים טוענים ומציינים שחלק ממדינות אירופה ניתן להתקין מצערת הפעלה ידנית ("ידית גז") להתחלת נסיעה עד 6 או 7 קמ"ש ולאחר מכן לתפעל את האופניים באמצעות הפדלים (מנוע עזר המופעל על ידי חיישן), ואילו המחמירים שוללים מכל וכל וטוענים שאין כל זכר לאישור מצערת בנוסח התקן הישראלי עצמו (שהוא כאמור תרגום של התקן האירופי וכאשר הוועדה שאישרה אותו מדברת מפורשות על אימוץ התקן הנהוג במדינות אירופה).

הבעיה עם מצערת הפעלה ידנית היא שלמעשה למוכר האופניים החשמליים אין כל שליטה על הנושא מהרגע שהאופניים עזבו את החנות. הלקוח יכול להתקין מצערת מלאה או להוריד את מגבלת המהירות באמצעות ניתוק המגבלה בבקר.

מכיוון שכל המידע על אופניים חשמליים, תפעול, תחזוקה וכיוצא מזה מצוי היום באינטרנט - הרי שלמעשה הלקוחות יודעים את זה והיו כבר לקוחות ששרפו בקרים בגלל שהם החליטו גם לנתק את מצערת ההפעלה הידנית ועל הדרך "לפתוח את המגבלה של המהירות" על ידי חיבור וניתוק של חוטים שונים כשהסוללה מחוברת...

ברמת העיקרון חשוב לומר שלקוחות רבים שרכשו אופניים חשמליים בפעם הראשונה, מציינים שאחרי שימוש ראשוני, ואחרי שהתלהבות הראשונית מידית ה"גז" פגה, הרי שאין צורך של ממש בהפעלה ידנית, והרבה יותר נעים וטבעי להשתמש באופניים החשמליים כמו אופניים רגילים.

לגבי הידיותשמותקנות בפועל על האופניים החשמליים בארץ - קיים מגוון רחב מאד של ידיות, ישנן ידיות "אגודל" שצמודות לידית האחיזה והדחיפה בהן מתבצעת על ידי האגודל בלבד. קיימות ידיות מלאות שעובדות כמו "אופנוע" - חלקן מופעלות תמיד וחלקן דורשות לחיצה על כפתור הפעלה שמעביר את ההפעלה מהפדלים אל המצערת, וקיימות כמובן ידיות "חצי" שבהן החצי החיצוני של הידית הוא ידית אחיזה קבועה והחצי הפנימי הוא למעשה מצערת שעובדת בסיבוב.

לטעמנו האישי אם כבר ידית אז ידית החצי היא המומלצת יותר משום ששורש כף היד מקובע ואז השליטה באופניים החשמליים היא טובה יותר, אבל מנגד, יש אנשים שזה גורם להם לחוסר נוחות ביד, והם מרגישים נוח יותר עם מצערות מסוג אחר.

כך או אחרת, אם אתם רוכשים אופניים חשמליים ומרכיבים עליהם מצערת הפעלה ידנית, חשוב שיהיה לכם קל ונוח לתפעל ושתרגישו שליטה מלאה על האופניים. עוד יש לזכור שלרוב לאחר שימוש קצר רוב הלקוחות מוותרים על המצערת ולכן כדאי לשקול אם בכלל להתקין כזו מלכתחילה או פשוט לוותר על זה ולנסוע באופן טבעי יותר.

בכל מקרה סעו בזהירות עם האופניים החשמליים - ובכלל.

 

 

 

 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום אופניים חשמליות. כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב