דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכויות פנסיונות בגירושין בתעוד ייעוץ פנסיוני 

מאת    [ 16/06/2013 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 3466 פעמים ]

גירושין בראי ייעוץ פנסיוני

היה זה צפוי, לאחר שנים בהם עפ"י חוק שייך כל הרכוש של בני זוג נשואים לשניהם ללא קשר לבעלות על הנכסים לפני הנישואין והחסכונות הפנסיוניים יעלו למתקן הבדיקה של חברי הכנסת.

ואכן לקראת אמצע שנת 2013 עברה בקריאה טרומית הצעת חוק פרטית שהוגשה  ע"י חברת הכנסת זהבה גלאון (וסיעתה) הצפויה לדעת מגישיה להוות שינוי באופן חלוקת הנכסים של זוגות נשואים לאחר שהתגרשו.

כיום, כאשר זוג מחליטים להתגרש נוטה בית המשפט להתייחס לכלל הנכסים המשפחתיים שנכס השייך במידה שווה לשני הצדדים ואגב כך מתייחס בית המשפט גם במקרה גירושין שהתקיימו בסמוך לפשיטת רגל או אי-החזר חובות ע"י אחד מבני הזוג.

במקרים רבים ניתן פס"ד בהסכמה בו משום שבמקרים רבים בשנות הנישואים הארכות עסקה האישה בניהול הבית וגידול הילדים בעוד הבעל מפתח קריירה, מפרנס וחוסך, ובני הזוג מגיעים יחד להסכמה על זכויות האישה גם בחלק מזכויות הפנסיה של הבעל, וגם להיפך!

לעיתים למרות ההסכמה, נותר מצב בו קרנות הפנסיה מעבירות על אף ההסכמה את זכויות הפנסיה לעמית ואינן מחלקות הזכויות עפ"י פס"ד שניתן והעמית מסיבות השמורות עימו אינו מביר את חלקה של האישה לידיה עפ"י הסיכום והאישה נאלצת לפנות לערכאות בכדי לממש את זכויותיה ולעיתים כרוך המהלך במסע ייסורים ארוך, מתיש ואפילו יקר הכולל הזמנת חוות דעת של מומחים בייעוץ פנסיוני ואקטוארים לשם עזרה לשופטים בהערכת שווי הסכומים בתוכניות פנסיוניות כאלה ואחרות.

חמור המצב במקרה מות הבעל דאז אין הקופה רואה את הגרושה כאלמנה ואינה מעבירה לידיה שום סכום למרות ההסכם שנכרך בין האישה לבעל בעודו בחיים.

מטרת הצעת החוק לדברי גלאון הינה לתקן את משוא הפנים מול הנשים העומדות במצבים אלה מול קרנות הפנסיה באופן שיחייב את קרנות הפנסיה לחלק את זכויות הפנסיה בתוכניות עפ"י המסוכם בין בני הזוג המתגרשים.

חלק מהמומחים העוסקים ביום-יום בשירותי ייעוץ פנסיוני וחוות-דעת חלוקת נכסים פיננסיים ופנסיוניים מספרים כי נשים רבות מעודדות קבלת ייעוץ פנסיוני משפחתי עוד בגיל הצעיר באופן שירכז את כל הנתונים העדכניים בשקיפות מלאה מול שני בני הזוג כך שכר במהלך הנישואין ניתן להחליט ולתעד החלטות חלקוה וזכויות בכל נכסי המשפחה לכל מיגון האירועים העשויים לקרות במהלך השנים כגון, פטירה, אובדן כושר עבודה, גירושין ומחלה.

הערכות בעוד מועד מסייעת לפתרון מהיר והוגן ללא הוצאות מיותרות ולכן חשוב להתמיד ומידי שנה וחצי עד  שנתיים לבצע "רוויזיה" על תיק החיסכון והביטוח הפנסיוני ובאותה הזדמנות לבדוק התאמת הביטוחים למבנה המשפחתי האישי והכלכלי וביטול תשלומים מיותרים הגורמים למשפחה לרדת ללא צורך ברמת חייה היום יומיים וגם פוגעים בצבירת החיסכון ורמת החיים הצפויה לאחר הפרישה אם כזוג נשוי ואם לכל אחד מבני הזוג במקרה גירושין.

חשוב שבמסגרת תהליך ייעוץ פנסיוני, מעבר למכתבי שיוניים דרושים, תתועד בקשת בני הזוג לחלקות זכויות גם בעת גירושין ולאחריהן ויישלחו מידי תקפה מכתבים מעודנים.    

דני טל מנכ"ל פורשור מומחים בע"מ - תאגיד ייעוץ פנסיוני מערכת מומחים יועצים פנסיוניים ובדיקות תשלומים לחברות ביטוח  יועץ פנסיוני בכיר ומוסמך להגשת חוות-דעת מומחה בבימ"ש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב