דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמר על הגשמת חלומות - לנשים, באהבה 

מאת    [ 17/02/2008 ]

מילים במאמר: 1678   [ נצפה 7876 פעמים ]

מוקדש לנשים באהבה
מאת אסתי פישר-היים

יש נשים הרוצות להשיג דבר-מה או חולמות על משהו ומייד יוצאות ופועלות להשיג דבר זה. אבל עבור נשים רבות חלומות הם התחלה של סיוט או לפחות "הזמנה" לתסכול. הן אינן מעזות לנסות להגשים את החלום, מהססות לצאת לדרך, או מנסות בקטן ונסוגות. הן חוות אכזבה ונרתעות מהמכשולים השונים בדרך.
אם את מוצאת את עצמך מתקשה להגשים את משאלות-לבך נסי את הגישה הבאה המתבססת על תיאוריית ©האינטליגנציה האינטואיטיבית של אסתי פישר-היים מנהלת ביה"ס i.C.U לאימון אישי. התיאוריה מתבססת על ההנחה היא כי עלינו להכשיר את הקרקע להגשמת החלומות ולהכין את עצמנו לקראת המציאות החדשה עליה אנו חולמים. והניסיון מראה כי עבודה מנטאלית, המתבצעת במוחנו ובדמיוננו, חשובה להצלחתנו לא פחות מצעדים מעשיים, או מפעולות ממשיות.

1. לרצות באמת - המחוייבות שלך לחלומך
את כמה את באמת רוצה להגשים את חלומך? האם את באמת רוצה לצאת לדרך ולהגשים את חלומך או אולי את רק סקרנית לשמוע סיפורים, טיפים, הצעות? האם יש לך חלום שאת רוצה להגשים, באמת ומכל הלב, או שאת רק משתעשעת ברעיון שחלום זה יוגשם ... מתישהו ... ?
השאלה אם תצליחי להגשים את חלומך היא מורכבת ותלויה בעניינים רבים. אולם הצעד הראשון הוא לברר בינך לבין עצמך את רצינות כוונותייך. עד כמה את באמת רצינית לגבי הגשמת חלומך? האם ברור לך שאין מי שיגשים את חלומותייך במקומך?
האם השאלות למעלה הרגיזו אותך? תשובתך חשובה, כי כשאנחנו לא רציניים שאלה כמו "האם את באמת רוצה להגשים את חלומך?" מסוגלת להרגיז. אולם כשאנחנו נחושים בדעתנו שאלות מסוג זה מתקבלות בחיוך ובברכה: "בודאי שאני רוצה. אני לגמרי נחושה ואני אגשים את חלומי ויהי מה".
הגשמת חלומות איננה תלויה במאמר כזה או אחר, בטיפ אחד או שניים, או בעצה חכמה של מישהו. היא תלויה בך ובך בלבד. מצד אחד זה נשמע מפחיד ומאיים: מה, אני לבד? בלי תמיכה? בלי עזרה? מצד שני - מרגע שאנחנו מבינים כי חיינו הם בידינו והגשמת החלומות שלנו תלויה בנו ורק בנו - עולה תחושה של הקלה. חיכינו ל"משהו" שידחוף אותנו, למישהו שיניע אותנו, אבל אם זה לא אמור לקרות, אז הציפיות הבלתי ריאליות הללו ל"נס" או לישועה מבחוץ מתחילות להתפוגג, ובאותו רגע מתחיל המסע האמיתי שלך להגשמת חלומך.

2. ביי-ביי לפנטזיות
הפכי את חלומותייך למטרות, ואת הפנטזיות - לשאיפות הניתנות למימוש. כיצד? ערכי רשימה מפורטת של חלומותייך ואחר-כך רשמי ליד כל חלום משפט המנוסח כ"מטרה".
הדפיסי את המטרות על דף והציבי אותו במקום בו תוכלי לשוב ולקרוא אותן. למשל, על המראה ליד שולחן האיפור, על המחשב, או סמוך למיטה. חזרי וקראי את המטרות בקול רם מספר פעמים ביום על מנת להפוך אותן לחלק מהמציאות שלך.

כיצד מנסחים מטרות ?
נסי להפעיל את 7 הכללים הבאים לניסוח מטרותייך:
1 נסחי משפט קצר
2 כתבי בלשון בהירה וברורה
3 התנסחי באופן חד-משמעי - ללא תנאים או סייגים
4 השתמשי בגוף ראשון ("אני")
5 נקטי בלשון חיובית
6 התייחסי לזמן הווה
7 השתמשי במושגים מוחשיים
לדוגמה, אם החלום שלך הוא: "הייתי רוצה להיות אישה המצליחה בקריירה שלה", המטרה שלך יכולה להיות מנוסחת: "אני מצליחה בקריירה שלי."
התייחסות למטרותייך בלשון חיובית ובזמן הווה מדריכה את מוחך לחשוב בצורה חדשה, להתחיל לאמץ את החלום שלך כמידע בעל תוקף. ככל שתשנני יותר את מטרתך כך יש לך סיכוי טוב יותר לשכנע את מוחך לשתף אתך פעולה, ומכיוון שהמוח הוא ביסודו "איבר מבצע" - הוא יתחיל לפעול בכיוון החדש שלמד.

3. התמקדי!
בחרי מטרה אחת אותה תנסי להגשים ראשונה. התמקדי בה והשאירי את המטרות האחרות למועד מאוחר יותר. עם כל מטרה נוספת שתשיגי יהיה לך קל יותר להמשיך למטרה הבאה אחריה.
גייסי את עצמך ואת כל המשאבים שלך למטרה אחת זאת. התגייסי למען עצמך והדפי הצידה עניינים שאינם רלבנטיים.
אם אינך רגילה להתמקד את צפויה לחוש מעין הלם מעוצמת החוויה, אולם לאחר שתתחילי לחוות תחושות של אושר וסיפוק תראי כי התגייסות והתמקדות מסייעים לך להמשיך הלאה בכיף, בשמחה.

4. התלהבי מהעתיד כאילו הוא הווה. העירי את המוטיבציה באמצעות פרטים מוחשיים.
נסי להתחבר אל חווית ההנאה אשר תרגישי כאשר תשיגי את חלומך. האם באמת תשמחי אם תשיגי מטרה זאת? מה תרגישי? מה תחווי? התחברי אל תחושות השמחה, האושר, הסיפוק. נסי לחוות אותן כאילו הן כבר כאן, ברגע זה, איתך, בהווה.
התחברות אל החלומות שלנו מחזקת את המוטיבציה שלנו לצאת ולהגשים אותם. ראי את חלומך, בעיני רוחך, כאילו כבר הוגשם. ככל שתשנני יותר את מטרתך כך הסיכוי שלך להגשים אותו - גדול יותר. אם המוח האנושי מסוגל ללמוד דברים משונים כמו אסטרופיסיקה וסינית, הוא בודאי מסוגל ללמוד רעיון כמו "אני מנהלת מוצלחת" או "אני אשה בריאה ועשירה" או "אני עורכת דין חשובה".
אם את רוצה להיות מנהלת מצליחה ציירי לעצמך את תמונת העתיד כאילו את כבר "באמת מנהלת". עצמי עיניים ונסי לראות בדמיונך את עצמך ואת סביבתך: מה את לובשת? היכן את נמצאת? איך נראה שולחן העובדה שלך? מה האווירה בחדר? מי האנשים סביבך? איזה תמונות יש על הקירות? לאחר שתמונת החזון ברורה במוחנו, קל לנו יותר להפוך אותה לחלק ממשי מחיינו. התחברות חווייתית אל החלומות שלנו מעוררת את המוטיבציה ומחזקת אותה: אנו יודעים כי יותר קשה לנו לוותר על חלום שממש התחברנו אליו.

5. קחי את חלומך ברצינות! ותרי על התירוצים.
כעת, עלינו לשאול את עצמנו שאלה קצת אכזרית: "מדוע המטרה שלי היא חלום ולא חלק ממציאות חיי?" התשובה לכך היא בודאי מורכבת. רשמי את השאלה בראש דף נקי וערכי רשימה של כל הסיבות, התירוצים, והקשיים האמיתיים אשר בגללם החלום שלך הוא עדיין "רק חלום". חלק גדול מהעניינים המונעים מאיתנו הגשמת חלומות הוא תירוצים שונים ומשונים, וחלק אחר, קטן יותר, קשור לנטייה שלנו להעדיף לחלום מאשר לעשות, לפעול, להסתכן ...
עברי על כל התשובות שרשמת ומחקי את כל התירוצים או הסיבות הבלתי-רציניות, וכל עניין שאת יכולה להתגבר עליו או להתמודד אתו, אם רק תחליטי לקחת את חלומך ברצינות. אם תהיי אמיצה וכנה תגלי כי הסיבה העיקרית לכך שחלומך הוא עדיין רק חלום היא שלא לקחת אותו ברצינות. בחני שוב את עצמך ואת המטרה שהצבת לעצמך.
אם את באמת רוצה להגשים את חלומך - עלייך להיפרד מכל התירוצים והסיבות, ולהתמקד רק בעניינים אשר יאפשרו לך דווקא כן ולמרות הכל - להגשים את החלום.

6. סנני ונפי ידידים, והזיזי מתנגדים
בדקי מי בין מכרייך ובני משפחתך עשוי לסייע לך בדרך זאת או אחרת, לתמוך בך כלכלית או נפשית, להקשיב בעת הצורך, או לתת כתף. יידעי אנשים אלה לגבי תוכניותייך, וגייסי אותם לצדך. אולם, אל תתפלאי לגלות כי רוב האנשים סביבך מתנגדים לרעיון שלך, לתעוזה, להחלטה לצאת לנסות להגשים את חלומך. מדוע זה כך? כי אנשים לא אוהבים שינויים; שינויים מאיימים עלינו. טבעי שכל אחד דואג לעצמו ורוצה לראות אותך "במקום הרגיל שלך". לי, אישית, קל יותר לשנות את חיי מאשר לקבל שינוי אצל מי מבניי או מיקיריי. ובמקביל, כל פעם ששיניתי את חיי הרגזתי את הסובבים אותי.
אנשים הקרובים אלייך בהחלט עשויים להיפגע מהמסע שלך, בגלל שתהיי עסוקה ולא יהיה לך זמן אליהם, או תהיי עייפה או חסרת סבלנות, וטבעי שהם חשים מאויימים. מבחינתם - הם צודקים: עדיף שלא תשני דבר בחייך. אם זה מרתיע אותך - אל תצאי לדרך. המסע הוא תובעני ועלייך להיות נחושה בדעתך להתמודד גם עם לחצים מהמשפחה ומאנשים קרובים.
אם את נחושה להגשים את חלומך, גייסי לצדך את מי שאפשר, וברכי לשלום את כל השאר. אמרי לעצמך בלב כי את תפגשי אותם אחרי הסיבוב הראשון, אחרי שתגיעי להצלחה, ואז יהיה לך שפע זמן לחייך ולרצות אותם.

7. קחי אחריות מלאה לחייך
בשלב זה של אימון אישי, בדרך כלל, המאמן יעבוד אתך על אחריותך האישית לחייך. כאשר אדם לוקח אחריות מלאה על חייו הוא אינו מסוגל עוד להתחמק מעשייה, ועל-פי-רוב אינו זקוק עוד להישענות על תירוצים.
כאשר אני מרגישה אחראית לחיי איני מאשימה אחרים, איני מחפשת "אשמים", ואיני טורחת למנות סיבות "מדוע החלום שלי אינו מוגשם". כל זה הוא בבחינת בזבוז זמן.
במקום זה, אני מתמקדת בעשייה לקראת השגת המטרה שלי. אני יודעת כי התוצאות אליהן אגיע כמו גם הדברים שלא אשיג - הן באחריותי.
לא קל לצאת ממצב של קיטורים ו"קורבנות" למצב חדש של אחריות מלאה, אבל בלי זה - חלומך יישאר תלוי מעל ראשך כבלון חמוד ... ותו לא.

8. הקשיבי לאינטואיציה שלך
בטחי בתחושות האינטואיטיביות שלך שיובילו אותך לצעדים המתאימים. האינטואיציה שלך היא בעדך. לימדי להקשיב לה ובטחי בה.

מדוע להקשיב לאינטואיציה?
אינטואיציה היא מידע המגיע אלינו ממוחנו ואנו מקבלים אותו בצורה של תחושה חווייתית או גופנית. המידע האינטואיטיבי הוא אמיתי כי הוא משקף את התרשמות מוחנו מהמצב.
אנשים רבים רגילים להסתמך על השכל וההיגיון בלבד, אולם הכל יודעים כי שיקולים הגיוניים אינם תמיד מובילים להחלטות הנכונות.
האינטואיציה יכולה להעביר לך מידע מדויק יותר מחשיבה רציונלית משום שהמידע האינטואיטיבי נשען על כל מה שהמוח יודע ולא רק על האינטרסים ההגיוניים הרגעיים.
כאשר חווייתך נוכח אדם מסוים היא נוחה ונינוחה את בעצם מקבלת מידע אינטואיטיבי שהכל בסדר ואפשר להמשיך להתקדם. אולם את את חווה לחץ בבטן או בחזה, תחושה של מועקה בלתי-ברורה, זה בהחלט עשוי להיות איתות של האינטואיציה להיזהר או לפחות לבדוק שנית את המצב.
אם נזכור כי אינטואיציה היא מידע המגיע אלינו ישירות ממוחנו ולא מהחלל החיצון ולא מרוחות השמיים נוכל לבטוח יותר בתחושות האינטואיטיביות שלנו ולהסתייע בהן לפני החלטות חשובות.
[ למעלה מובא חומר תיאורטי מתוך הספר "פתאום הבנתי - הדרך לאינטליגנציה אינטואיטיבית"" מאת אסתי פישר-היים. בסדנת "חמשישי לפיתוח האינטואיציה" נלמד ונתרגל פיתוח האינטואיציה באופן מעשי.]

9. האמיני בעצמך ופרגני לעצמך
האמיני כי מגיע לך להצליח. מגיע לך להיות מאושרת. מגיע לך שחלומותייך יתגשמו. מגיע לך לחיות חיים טובים ונהדרים, בדיוק כפי שאת מאחלת לעצמך. ואין אדם בעולם המסוגל לדאוג לך יותר טוב מאשר את-עצמך. טפחי את עצמך באהבה. פרגני לעצמך חיים טובים, אושר ועושר.
ברגעים של ספק חזרי ואמרי לעצמך כי מגיע לך להיות מאושרת ומגיע לך להצליח. אמונה בעצמך היא כוח עצום המסוגל להניע אותך קדימה גם ברגעים קשים.

10. הרשי לעצמך להתנסות. הרשי לעצמך לטעות.
המחשבה כי ננסה להגשים חלום וניכשל היא מחשבה מאוד לא משמחת, בלשון המעטה. למעשה, היא יכולה לדכא גם אנשים נחושים ואמיצים. הדרך להתגבר על כך היא להרשות לעצמנו להתנסות ולהרשות לעצמנו להיכשל. אם תצפי לתחושת ודאות של "100% הצלחה" - את תמשיכי להמתין והחיים יחלפו על פנייך כרכבת מהירה. הרשי לעצמך לנסות להשיג מטרות. העזה אינה חייבת להיות הימור טיפשי; היא יכולה להיות מהסוג של "סיכון מחושב". אל תהמרי על כל רכושך, אך, מצד שני, אל תהססי לקחת סיכון מסוים אם את באמת מאמינה ברעיון שלך ובעצמך. לכי על זה. אם תפלי או תיכשלי - תלמדי דברים חשובים שיסייעו לך בסיבוב השני. למעשה, כישלונות עשויים להיות שלב חשוב בדרך להצלחה.

טוב, מספיק לחלום. צאי לדרך, ושיהיה בהצלחה.

באהבה,
אסתי פישר-היים.
מאמנת, מנהלת בית ספר iCU לאימון אישי
המרכז לאינטליגנציה אינטואיטיבית
אתר: www.my-intuition.com

אסתי פישר-היים מנהלת את ביה"ס ICU להכשרת מאמנים אישיים - המרכז לאינטליגנציה אינטואיטיבית.
מתמחה בעבודה עם משפחות ויעוץ זוגי
מלמדת ומרצה על הדרכת הורים, זוגיות, פסיכולוגיה חיובית, ADHD.
מנהלת מרכז אימון ארצי בו פועלים עשרות מאמנים ומטפלים.
מחברת הספרים:
1. "זריחה פתאומית" - הוצאת ידיעות אחרונות, 1996
2. "פתאום הבנתי - הדרך לאינטליגנציה אינטואיטיבית" - הוצאת דיונון, 2006
אתר ביה"ס וממרכז אימון אישי: www.my-intuition.com
טלפון: 03-6488108



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב