דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקושי ללמוד שפה זרה לישראלים 

מאת    [ 10/06/2013 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 1795 פעמים ]

שליטה בשפה האנגלית מאפשרת לכם נגישות יום יומית למכלול דברים שאינם נגישים למי שאינו שולט בשפה- כמו ערוצי טלויזיה באינטרנט לא מתורגמים, משחקים, אפליקציות חשדשניות שלא שווה לתרגם אותן לעברית, מקומות עבודה מסביב לעולם ועוד.
בבית הספר רבים מהתלמידים נוטים להעביר את לימודי השפה מבלי להבין את החשיבות שבלימוד. מטרת המאמר להסביר לכם למה ישנו קושי ייחודי לדוברי השפה העברית לדבר באנגלית, אך עם זאת חובה לדעת את השפה.

 

יש מספר סיבות עיקריות שגורמות לנו הישראלים קושי ללמוד ולשלוט בשפה האנגלית, קושי שגורם לנו להפסיק וללמוד. הגורמים הם:


    • שפת יתדות - עברית נכתבת מימין לשמאל מרכז השפה המוחי מעוצב באופן שונה ממרכזי שפה אצל דוברים שפות לטיניות אלו התפתחו לכתיבה על נייר.
    • העיברית מנותקת מהשפות הלטיניות -  בין שפות ספרדית, לטינית אנגלית ואפילו קרילית  יש חפיפה רבה במילים שונות. כך שלומד השפה יכול להתגבר על הלימודים בקלילות. ועל כן תראו דוברי אנדלית רבים ששולטים באופן מושלם בשפה הספרדית. הסיבה בגלל, שעברית התפתחה לפני שפות אלו.
    • גיל מאוחר ללימוד - התפתחות מרכז השפה אצל ילדים חל בגיל מאוד מוקדם יש הטוענים שבשנה שנתיים הראשונות להולדת הילד כבר יש צורך ללמד אותו שפות נוספות. ואילו בישראל רוב הילדים יחשפו בפעם הראשונה לשפה האנגלית סביב גיל 6 במקרה הטוב ועד גיל 7 ברוב בתי הספר.
    • התפתחות מערכת הדיבור – השפה העברית היא גרונית ודורשת שימוש במיתרי הקול באופן שונה מהשפה האנגלית שהיא יותר לשונית – כלומר הדיבור מתבצע בעיקר באמצעות השפתיים והלשון.

 כדי להצליח בלימודי השפה יש להקפיד על כמה דברים כמו לימוד עקרונות השפה באופן מקיף – תחביר זמנים, תארים וכו ,תרגול תרגון ועוד תרגול כולל שינון מילים, תמיכה סביבתית ושימוש רב בשפה גם בסיום והכוונה אפילו לצפיה בתוכניות דוברות אנגלית ולא מתורגמות.

 רבים מהתלמידים רוצים להתקדם באופן מיידי עם לימודי השפה ובצדק – ברוב המקרים כשתלמיד מגיע לקורס הוא עושה זאת מתוך סיבה חיצונית ולא מתוך רצון פנימי אמיתי ללמוד את השפה. כמו בחינות שונות בכלל בחינת הפסיכומטרי, הכנה למקום עבודה הדורש שימוש בשפה האנגלית, טיסה דחופה לחו"ל.

אדם שמתכנן את ההתפתחות שלו בלימודי השפה, עדיף לו להיערך ללימודים מתמשכים ולהתחיל את המסלול גם בגיל מבוגר משלב יחסית התחלתי. להתחיל מקורס אנגלית למתחילים להתקדם ברמות עד מעבר לקורסי אנגלית עסקית או קורסים ייעודיים לתחומי תעסוקה.

תוך מספר חודשים של אימון ולימודים מכוני ההכנה בשיתוף פעולה עם התלמיד ונכונותו ללמוד יכולים להביא את שפת האנגלית שלו לרמת שפת אם לפחות בדיבור. בטח אם התלמיד יתמיד ויקפיד על על תירגולי השיח גם מחוץ למוסד הלימודים.

efind - אינדקס מידע ועסקים בישראל המכיל אינפורמציה מגוונת על תחומים רבים בישראל - אינדקס עסקים, טיפים , משחקים, מידע על סרטים, מאמרים וכוד.


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב