דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המושג שירי ארץ ישראל 

מאת    [ 07/06/2013 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2534 פעמים ]

המושג שירי ארץ ישראל

האסוציאציה הראשונה העולה בראש כאשר שומעים את המושג "שירי ארץ ישראל" היא שאלו  שירי מלחמות,ובדרך כלל מדמיינים אנשים מבוגרים..מקור המושג שירי ארץ ישראל מגיע החל לקטגוריה הנקראת שירי ארץ ישראל נכנסים השירים הישנים הנכתבו בתקופת קום המדינה ובשנים הראשונות של מדינת ישראל, אך יש הטוענים שכל שיר הנכתב ונוצר בישראל ועוסק  בהגדרת היותנו ישראלים ועוסק בישראליות באופן כללי – צריך להיכלל תחת המושג "שירי ארץ ישראל". לכן גם שירים מודרניים הנכתבים היום,שירים פופולאריים - לפי הגדרותיהם של אנשי מוסיקה שונים – גם הם ראויים להיכנס תחת אותה הגדרה- שירי ארץ ישראל. אנשים רבים נוטים להגדיר את המוזיקה החדשה, של העשורים האחרונים, כמוזיקה אשר לא משתווה באיכויות שלה לשירים אשר נכתבו בעבר, לכן רבים מתנגדים לכול אותם תחת ההגדרה המכובדת. אותם אנשים טוענים כי המוזיקה המודרנית יותר היא גם יותר רדודה, אם זה מבחינת הלחן ואם זה מבחינת הטקסטים שלה, נעמי שמר הגדירה את שירי ארץ ישראל כשירים מינורים וטענה כי כל שיר בסולם מז'ור ולא מינור, אינו שיר ישראלי אמיתי.

עבור כל אותם האנשים אשר אינם עוסקים במוסיקה, שיר ארץ ישראלי הוא כל שיר אשר מעלה בך איזושהי הרגשת געגוע, נוסטלגיה זיכרון מימי ילדות נשכחת ולתקופה שחלפה.

נוסטלגיה אינדבדואלית

השנים חולפות, גם השירים שנכתבו לפני עשרים,שלושים שנה נחשבים נוסטלגיים לאלו בינינו אשר בעשור הרביעי והחמישי לחייהם, לכן הנוסטלגיה המדוברת והמורגשת בשירים הינה אינדבידואלית לכל אחד. לכל דור ולכל שיכבת גיל ישנם השירים עליהם גדלו ואיתם הזכרונות..

ישנם המגדירים את שירי ארץ ישראל כשירים אשר אותם היה נהוג לשיר בקיבוצים בחדרי האוכל, בגני ילדים, בתנועות נוער, בבית הספר, בצבא ועוד.

לסיכום, המושג שירי ארץ ישראל שנוי במחלוקת, יכול להיות שגם לעולם לא יצליחו אנשי המקצוע העוסקים בתחום להגיע להגדרה אשר מוסכמת על כולם. לכן כאשר עורכים

שירה בציבור לאירועים

ערב שירה בציבור, ומזמינים זמר שירי ארץ ישראל לאירוע כדאי לבקש ממנו להוסיף לרשימת השירים ויערוך תכנית מגוונת ומורכבת משירי ארץ ישראל הישנה, וגם משירי עבריים מתקופות שונות, וכך לרצות את הקהל שבדרך כלל מורכב מגילאים שונים ומתחבר בעיקר לשירים. אין ספק בהזמנת זמרת לערב שירה בציבור ביום הולדת לאדם יקר או לכל מסיבה או ארוע תוכלו להפיק הנאה גדולה ותמלאו את הערב בתכנת מהנהבמיוחד, שירי ארץ ישראל באירועים יחזירו אתכם במהרה לימי ילדותכם ולהרגשת מתיקות.. 

רויטל טל - זמרת מנחה ערבי שירה בציבור בארועים מתמחה בארגון שירה בציבור בימי הולדת !!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב