דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תהפכו את המצגת הבאה שלכם להצלחה 

מאת    [ 06/06/2013 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2824 פעמים ]

כמה מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי הפחד מדיבור בפני קהל הוא הפוביה הנפוצה ביותר בקרב הציבור. אנשים מסביב לעולם פוחדים מדיבור בפני קהל אפילו יותר ממוות ועכבישים. אבל, בדיוק כמו שהמוות מגיע מתישהו, סביר להניח שכך גם הדיבור בפניהקהל. בשלב מסיום בחיים שלכם תצטרכו להעביר מצגת בעבודה, לשאת נאום בחתונה של חבר, או איזו חובה אחרת שתאלץ אתכם לדבר בפני קהל.

אבל, כאשר המספר שלכם יגיע, כדאי לשים לב: דיבור בפני קהל אינו דבר כה נורא, והוא בוודאי אינו טראומטי כמו לרוץ בתוך נחיל של עכבישי ענק. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחרי מספר טיפים פשוטים שעשויים להפוך את הנאום הבא שלכם להצלחה.

הכירו את הנושא. אם אתם ברי מזל מספיק כדי לבחור את נושא המצגת, לכו על הנושא שאתם יודעים הכי טוב - בין אם זה תחביב אהוב, חוויה שמשנה את החיים או נושא אחר הקרוב ללבכם. בדרך כלל מומלץ להתחיל את הנאום או המצגת בכמה מילים עליכם בגוף ראשון. אם, מצד שני, הנאום שלכם מכסה נושא חדש עבורכם, כדאי לכם לעשות את שיעורי הבית בצורה טובה. אין דבר גרוע יותר מאשר להקשיב למישהו שקורא ישר משקופיות של PowerPoint.

להתאמן, להתאמן, להתאמן. יחד עם לימוד החומר, חשוב לעשות חזרות רבות לפני הנאום, או המצגת, כדי לשפשף את הפרקטיקה שלכם שוב ושוב. מומלץ גם לערוך חזרה מוקדמת בפני קבוצה של אנשים, אפילו אם מדובר בקולגות, בני משפחה או חברים.

צרו קשר עין. קשר עין הוא המפתח לשמירה על תשומת הלב של האנשים בקהל. יש אנשים שאוהבים לבחור כמה פרצופים ידידותיים בקהל ולחזור אליהם במהלך המצגת. קל יותר ליצור קשר עם אנשים פרטיים, ולא עם הקבוצה כולה. דרך נוספת ליצור קשר היא לשאול את הקהל שאלות מעת לעת.

רתמו את השתיקה לטובתכם. יש אנשים שמפחדים משתיקה וממהרים למלא את החלל. אבל, דווקא אלו שלומדים להתאפק רק קצת יכולים לבדל את עצמם. נסו לקחת כמה שניות כדי לסרוק את קהל היעד שלכם לפני שאתם מדברים. הקהל דווקא יגלה התעניינו מוגברת בזמן שאתם נותנים לעצמכם רגע כדי לאסוף את המחשבות שלכם.

דברו ברור. כידוע, הרושם הראשוני הוא תמיד החשוב ביותר, ולכן יש לפתוח את ההופעה שלכם בביטחון גדול. זכרו, קשה מאד להתאושש מפתיחה רעה. לא בטוחים איך להתחיל? סיפור מצחיק או אישי תמיד עושה את העבודה.

דברו חזק. לא משנה כמה טוב את הנאום שלכם, הוא לא הולך להרשים אף אחד אם הם לא יכולים לשמוע אותו. זה נדיר לדבר בקול רם מדי מאשר בקול חלש מידי.

רתמו את הפחד. הפחד מדיבור בפני קהל יכול להיות האויב, או החבר שלכם, תלוי איך אתם מסתכלים על זה. יש מומחים הטוענים שהצגת סמנים של חרדה - כגון זיעה בכפות הידיים, דפיקות לב מואצות, יובש בפה - בצורה חיובית והבנת שהגוף שלכם מסמן על ההיערכות שלו למשימה, יכולה דווקא להועיל להצלחה במשימה. לפיכך, הדרך הטובה ביותר לנצל את הלחץ הבריא ולא לתת לחרדה לשתק אתכם, היא פשוט התנסות חוזרת ונשנית. 

אתי בר-לב, מנכ"לית NATURAX.


למידע נוסף, טיפים וסרטונים:   www.NATURAX.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב