דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור טווח תנועה -Primal Move 

מאת    [ 02/06/2013 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 4292 פעמים ]

אנשיים רבים צריכים לעבוד על  שיפור טווח תנועה של מפרקים כתוצאה מבעיות שונות. הסיבות לבעיות אלה רבות ומגוונות,. אנשים שעברו פציעות, ניתוחים, או אפילו רגילים לשבת יותר מדי שעות ביום (עובדי משרד למשל). בעיות בטווח תנועה של מפרקים יכולות להתבטא בהגבלות תנועה וכאבים, אבל גם יכולות להביא לפציעות נוספות, משום שהגוף לא זז כראוי.

לשם הדגמה ניקח פציעה שגרתית לחלוטין- אדם שנקע את הקרסול. אדם שנקע את רגלו לא ישים עליה משקל, באופן טבעי, כדי להימנע מכאב. כך במשך מס' ימים, עד שהכאב פוחת. הבעיה היא שבמהלך אותם ימים גופו לומד למעשה ללכת "עקום", בלי להפעיל את מפרק הקרסול. צורת הליכה זו למעשה תאלץ מפרקים אחרים לפצות את חוסר התנועתיות של הקרסול, ותגרום, אם לא נפעל למען שיפור טווח תנועה של מפרקים פגועים, לברך לעשות תנועות שהיא לא אמורה לעשות. סביר להניח שהברך תוכל להחזיק מעמד בצורה כזו במשך תקופה מסוימת, אבל בסופו של דבר היא תקרוס מעומס יתר ותנועה לא נכונה.

יש שיאמרו שלאחר שהכאב חולף, שיפור טווח תנועה של מפרקים יתרחש באופן טבעי. לצערנו, אין זה המצב. לא סתם חלק מהעבודה בשיקום פציעות היא שיפור טווח תנועה של מפרקים. הגוף למעשה מאבד את התחושה בקולטני התנועה במפרק, והם יחזרו רק ע"י הפעלה מודעת ומתמשכת של המפרק הפגוע.

כשאנו עוסקים בנושא של שיפור טווח תנועה של מפרקים, הדבר החשוב ביותר הוא שיפור תנועתיות (mobility), יחד עם חיזוק יציבות התנועה והמפרק (stability). אלה שתי המטרות המרכזיות של Primal Move. הדרך שלנו לשיפור טווח תנועה של מפרקים היא, למען האמת, מאוד פשוטה.

ב-Primal Move אנחנו אוהבים ליהנות, ומשתדלים מאוד שהתרגילים שלנו יהיו כיפיים, והם מבוססים לפי תנועות פרימיטיביות. מה זה אומר מבחינת האימון שלנו? זה אומר שאצלנו אתם לא תנערו חבלים, לא תרוצו במקום על מכשירים מוזרים, ואנחנו לא נצרח עליכם אם תעצרו לנוח. מה כן נעשה? ניצור עבורכם תרגילים שיתאימו לרמת הכושר והתנועה שלכם, תרגילים שיהיה לכם כיף לעשות. אנחנו לא מחפשים את הכמות, אלא את האיכות וההנאה.

התרגילים שלנו יעזרו לכם לשפר את ה-mobility ולאחר מכן את ה-stability של המפרקים, וכך אימוני Primal Move יגרמו לשיפור טווח תנועה של מפרקים, יפחיתו וימנעו כאבים וימנעו פציעות עתידיות.

 

נדב שושן Primal move
אימון פונקציונאלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב