דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפסות תלת מימד 3D - הדפסת כלי נשק. 

מאת    [ 31/05/2013 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 4905 פעמים ]

 

התקדמות משמעותית ומואצת של יכולות מדפסות התלת מימד 3D עבור פיתוח רכיבים של כלי נשק כמו כן שוק מדפסות התלת מימד גדל בצורה משמעותית מדי חודש אשר יוצר סדר יום חדש בעולם. כלי נשק בתלת מימד מאיימים להפוך את מאמצי הפיקוח על נשק 3D לחסרי תועלת ובלתי הפיכים, הייצור שלהם מדי יום הופך להיות נפוץ יותר, נגיש יותר וזול יותר.

 כאמור כיום ניתן לרכוש מדפסת תלת מימד פשוטה בעלות מינימלית של $500. אך מדפסת אשר מאפשרת ייצור עצמי של כלי נשק (רובה, אקדח) בהכנה ביתית על ידי הורדת שרטוטים שנמצאים ברשת העולמית וזמינה לכל אחד ניתן לקנות ברשת במחיר של $1299. כאשר השוק התחרותי והביקוש יוצרים ירידת מחירים מהירה.

האקדח התלת מימדי הראשון שנקרא "The Liberator" (המשחרר) פותח על ידי סטודנט אמריקאי - קודי ווילסון. "המשחרר", שיורה כדורים בקוטר 0.380, שכולל 16 רכיבי פלסטיק הניתנים להדפסה ומסמר אחד מתכת שהוא סיכת הירי. המדפסת נתמכת על ידי אספקה של פלסטיק מחומם וביצירת שכבה אחר שכבה בונה את האובייקט הרצוי על פי תוכנת העיצוב המותקנת במחשב. הסטודנט טוען "כל אחד עם מדפסת תלת מימד (P400 ABS) יכול לשכפל תוך 9-12 שעות זמן הדפסה ובין 150-200 דולר עלות חומרים, אך הוכחנו שאפשר לבנות אקדח גם ב50 דולר עם חומרים זולים יותר"

רוב הנשקים מורכבים מ 15-16 חלקי פלסטיק שמודפסים במדפסת תלת מימד שנקראת SST, ובעל יכולת לירות כדורי אקדח רגילים. משרד ההגנה בארה"ב קרא להסיר מהאינטרנט את תרשים האקדח שהודפס ע"י סטודנט שייצר אקדח במדפסת תלת מימד ביתית . אך, למרות שהסטודנט שייצר את האקדח הסכים לקריאה זו, השרטוט כבר מופץ ברשת והורד על ידי למעלה מ 100,000  אלף בני אדם.

הבעיות העקריות העומדות בפני רשויות ממשלתיות כרוכות בזיהוי כלי נשק זה ומדובר באיום רציני מכיוון שאלו יכולים להביס את גלאי המתכות. כיום בפיתוח כלי נשק בהדפסה תלת מימדית קיים תותב מתכת קטן שיכול להכשיל את הזיהוי וזהו הנוקר, וגם לרכיב זה עשויים למצוא עיצוביים עתידיים אשר יצמצמו או יחסלו את המתכת לחלוטין.

תהליך חקיקה מואץ נמצא בכל ממשלה בעולם אך יותר מהכל בארה"ב על איסור הדפסה תלת מימדית של נשקים.הנשק התלת ממדי המודפס הפך לשדה קרב בין תומכי ומתנגדי נשק בארה"ב.

אמנם החקיקה המוצעת לאסור על הדפסת 3D כלי נשק עלולה להרתיע, אך לא יכולה למנוע לחלוטין את הייצור שלהם.

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים: מתנות, גאדג'טים וגימיקים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.
http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב