דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כדאי לרוץ עם נעלי סקוני? 

מאת    [ 23/05/2013 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 6062 פעמים ]

נעליים שמתאימות לכף הרגל הן חיוניות ביותר להליכה יציבה ולבריאות גופנית כללית. קל וחומר כשמדובר בנעלי ספורט בכלל ובנעלי ריצה בפרט. נעלי ריצה שמתאימות לרגל יכולות לעזור לכם לרוץ ביתר נוחות ולסיים את הריצה ללא פגע. היום, השוק מוצף בנעלי ספורט נוחות שמותאמות לכלל הציבור. נעלי ספורט סקוני מיוצרים על ידי חברה שמתמחה בייצור סוגים רבים של נעלי ספורט, צריך רק לצאת ולמצוא את הנעל שמתאימה לכם.

חברת סקוני היא יצרנית אמריקאית של נעלי ספורט שהוקמה בשנת 1898 על גדות הנחל סקוני בפנסילבניה, ומכאן שמה. בשנת 1960 נרכשה החברה על ידי יצרני נעליים ממסצ'וסטס בשם "תעשיות אטלנטיק הייד", ולאחר זמן קצר מאד, כאשר המותג "סקוני" הפך למותג מוביל בחברה, הוסב גם שם החברה ל"סקוני", באופן רשמי.

החברה מציעה מגוון רחב של נעלי ספורט כגון: נעלי ריצה על דרך סלולה, נעלי ריצה על דרך לא סלולה, נעלי ריצה תחרותיות, נעלי ספורט לצעידה ונעלי ספורט לסטודנטים. כל אחד מסוגי הנעליים מנצל טכנולוגיה ספציפית ורלוונטית לסוג הפעילות הספורטיבית.

הנעליים מיועדות לשלושה סוגי ספורט עיקריים:

-          מרוצים (ריצה תחרותית)

-          ריצה רגילה

-          צעידה

הנעליים מיוצרות תוך התמקדות בכמה פרמטרים, כגון: כף הרגל של הספורטאי, מידת הרגל, סוג הריצה ומבנה קשת הרגל.

בחירת נעלי ספורט סקוני (Saucony) שמתאימות במיוחד לצרכים שלכם, תלויה בסוג התמיכה שכף הרגל שלכם זקוקה לה, ובצורה שבה אתם רצים.

-          יש רצים שבזמן הריצה כפות רגליהם פונות פנימה (Overpronate). לאלה מומלץ לבחור בנעלי ספורט שבהם יש תמיכה נוספת, למשל נעל הוריקן (Hurricane).

-          אם בעת הריצה כפות הרגלים פונות כלפי חוץ (Underpronate), מה שנקרא בשפת המקצוע "בעלי הילוך ניטראלי", מומלץ לנעול נעלי ספורט מסוג ניטראלי, לדוגמא גריד ריידר (Grid Raider).

טעויות בחירה נפוצות

אם תבחרו בנעל סקוני מסוג שלא מתאים לכם, אתם למעשה פוגמים בנוחות ובתמיכה ברגליים שלכם. למשל, אם אתם מאופיינים כ-Overpronate ובחרתם בנעליים ניטראליות, יתכן מאד שלא תוכלו לקבל את מידת התמיכה הראויה בעת הפעילות שאתם מבצעים. נעלים שמיועדות לשימוש בדרכי עפר נוטות להיות קשיחות יותר וגמישות פחות מאשר נעלי ריצה שמיועדות לשימוש בכביש סלול. אם אתם לא רצים בשבילי עפר, אלא רק בכביש סלול, נעליים לשבילי עפר עשויות לתת לכם הרגשה שחסר להן ריפוד.

את נעלי הספורט והריצה של סקוני ניתן לרכוש בחנויות הספורט בכל הארץ. לחילופין, ניתן לרכוש אותן גם באינטרנט באתר של החברה (saucony.com). לרוכשים באינטרנט, מומלץ למדוד ולנסות בחנות את סוג הנעל שאתם מעוניינים לרכוש, לפני ביצוע הרכישה באינטרנט.

נעלי הספורט של סקוני שמיועדים לריצה בדרכי עפר הן בעלות תכונות שמאפשרות אחיזה טובה בשטח לא ישר (בניגוד לדרך סלולה ישרה), הנעל נותנת תמיכה לקרסול ולעתים קרובות חלקה העליון עשוי מחומרים עמידים למים כדי לתת לרגל הגנה טובה יותר.

ולסיום, מומלץ למדוד נעליים בשעות היום המאוחרות ולאו דווקא בשעות הבוקר. הסיבה לכך היא, שבמהלך היום הרגליים מתנפחות מעט, ורכישת נעליים בשעות אחר הצהריים מאפשרת למדוד נעליים כשהנפיחות קיימת. כך לא תרכשו נעליים הדוקות מידי.

כדי לקרוא עוד בנושא נעלי ריצה לחצו כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב