דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העלמת ורידים - כיצד נפטרים מורידים בולטים? 

מאת    [ 21/05/2013 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 3311 פעמים ]

לא רק בעיה אסתטית

ורידים בולטים הנקראים גם דליות אינם מהווים רק בעיה אסתטית, לעיתים הם גם עלולים לגרוםלכאבים ואפילו לבצקות, ולא רק, אלא גם לפצעים. במקרים הללו העלמת ורידים מתבקשת מאליה. מדוע בכלל הורידים בולטים? מדובר על תופעה נפוצה והורידים בולטים עקב פגיעה במסתמים. תפקידם של המסתמים הוא הזרמת דם לכיוון הלב, זרימה זוהי היא חד כיוונית, כאשר הזרימה היא גם לעבר הרגליים, דבר מה איננו כשורה. כאשר המצב הפוך, כלומר מדובר על זרימה דו כיוונית, הן ללב והן לרגליים, אזי ישנה בעיה במסתמים, הדם זורם לרגליים במיוחד במצבים של עמידה, הוא מצטבר בורידים ולכן הם מתרחבים ומתנפחים ובולטים. אנו קוראים לתופעה ורידים בולטים ברגליים ואילו המונח הרפואי הוא "אי ספיקת ורידים".

כמה אנשים סובלים מהבעיה?

הרבה מאוד אנשים סובלים מהבעיה, בין שלושים אחוז לחמישים אחוז מקרב הנשים, ועד עשרים וחמש אחוז מקרב הגברים, ולכן העלמת ורידים היא כה נפוצה והיא מתבצעת במגוון שיטות שונות. הסיבות לורידים בולטים הן רבות ומגוונות כאן נוכל להזכיר הריון כסיבה לבעיה, תרופות המכילות אסטרוגן כמו גלולות נגד הריון, וגם עמידה לפרקי זמן ממושכים ופציעות עלולים לגרום לבעיה או להחמירה.

רק מעט מהאנשים הסובלים מהבעיה גם מטפלים בה, למעשה מדובר על עשרה אחוזים, וזאת למרות שישנו טיפול מצוין לבעיה, העלמת ורידים במגוון אופנים. יש לטפל בבעיה מייד כאשר היא מופיעה באמצעות הימנעות מעמידה ממושכת וניתן גם לגרוב גרביים אלסטיים. רק רופא יוכל לקבוע את מידת הלחץ של הגרביים. גרביים אלה אינן מעלימות את התופעה אבל הן עשויות למנוע את החרפת הורידים הבולטים ברגליים. כמו כן ניתן לחבוש את הרגל עם תחבושת אלסטית

טיפול רפואי

כאשר הבעיה היא חמורה העלמת ורידים היא כמעט והכרח המציאות. באמצעות טיפול רפואי מתאים ניתן אפילו להסיר את הורידים הבולטים מהרגליים. עוד טרם הטיפול מומלץ להיפגש עם רופא מומחה למחלות דם, להתייעץ עימו ולקבוע טיפול מתאים. הטיפולים הנפוצים להעלמת ורידים הם: סקלרותרפיה, ניתוח להסרת ורידים, טיפול בגלי רדיו, ולבסוף, טיפול בלייזר.

סקלרותרפיה?מחדירים תמיסה לוריד, ובעקבות הזריקה הוריד מתפרק ובסופו של תהליך נספג בגוף. לרוב נדרשים כמה וכמה טיפולים, בין אחד לשני יש להמתין כמה שבועות.

ניתוח להוצאת ורידים ?כשמו כן הוא, מוצאים את הורידים מהגוף. המנתח מבצע חיתוכים בסמוך לורידים, חיתוכים זעירים מאוד ובאמצעות פעולה כירורגית, הוא מוציא אותם החוצה, כל זאת באמצעות הרדמה מקומית.

טיפול בגלי רדיו ?גלי רדיו פולטים חום, מכווצים את דופנותיהם של הורידים ואוטמים אותם. לאחר הטיפול חובשים את האזור וגורבים גרב אלסטית.

טיפול בלייזר -  דומה לטיפול בגלי רדיו. הטיפול מיועד לורידים מאזור המפשעה ועד לברך. מבצעים בתחילה הרדמה מקומית ולאחר מכן מחדירים צנתר הפולט קרני לייזר, קרני הלייזר יוצרות חום וכך הן מכווצות את דופנותיהם של הורידים ואוטמות אותם. לאחר הטיפול יש לגרוב גרב אלסטית.

לפרטים נוספים כנסו לאתר ביגס מדיק העלמת ורידים

ביגס מדיק - מומחים בהעלמת ורידים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב