דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגמגום בשיטת הקול המרפא, תרפיה בקול תנועה בדיבור ובשירה 

מאת    [ 20/05/2013 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2051 פעמים ]

הקול שלנו הוא אחד מסימני ההיכר החשובים ביותר המאפיינים אותנו כבני אדם ייחודיים ושונים זה מזה. הקול מאפשר לנו גם לבטא את עצמנו. למעשה מיתרי הקול ומה שבוקע מהם, מהווים חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו. אולם לא פעם קורה כי הקול שלנו נתקל בקשיים בדרך לביטוי העצמי שלנו. צרידות כרונית, פחד במה וגמגום הן רק חלק מהתופעות המתרחשות כשיש בעיה בדיבור. לכל אחת מהתופעות ישנו טיפול אך לא תמיד הטיפול מצליח. במקרה של גמגום, טיפול בגמגום יכול להיות מורכב ומצריך שיטות פעולה יצירתיות.

מקורות שונים המשפיעים על הקול שלנו

בעיות שונות הקשורות לקול ולדיבור מהוות בדרך כלל סימפטומים לבעיות רגשיות אשר לא ניתן להן מענה. פעמים רבות המקור לבעיות בקול נובע מחסכים רגשיים, טראומות מודחקות, אירועים ומצבים רגשיים בלתי פתורים וכדומה. תרפיה בקול מחפשת את המקורות לבעיות הקשורות בקולו של האדם. הנחת היסוד בעת טיפול בגמגום, טיפול בצרידות או כל תרפיה בקול אחרת, היא כי יש להתייחס אל הקול כאל אובייקט רגשי, המתייחס לכל מחשבה, תחושה או רגש. אי לכך, טיפול בגמגום או בצרידות, מצריכה יצירת מערכת תמיכה קולית שתעניק יציבות, ביטחון והעצמה. מערכת זו כוללת הזנת המחשבות והרגשות שלנו בתכנים חיוביים.

 תופעת הגמגום

גמגום מייצג תופעה בה ניסיונות לומר מילים או משפטים נתקלים בכישלון. אדם הסובל מגמגום בדרך כלל חווה תסכולים רבים, אכזבות, ומאמץ פיזי ניכר להתגבר על מצבו זה. כל אלו יוצרים מבוכה ובושה בקרב אנשים הסובלים מגמגום, וכשמדובר בילדים, התופעה הזו הופכת אותם לא פעם למקור ללעג ולקלס בקרב חבריהם. התוצאה היא ביטחון עצמי ומוטיבציה ירודים. אנשים המתמודדים עם תופעת הגמגום נמנעים מלדבר ולהביע את עצמם. כל אלו יוצרים אנשים חסרי ביטחון, נמנעים, בלתי מעורבים ומופנמים אשר עומדים בפני מכשול גדול בדרך לאיכות חיים טובה יותר והתקדמות בתחומים שונים בחייהם.

מהו טיפול בגמגום?

הגמגום הוא תופעה בה ניתן לטפל, למוסס את התסכולים והאכזבות, ולהשיב לאדם את היכולת להתבטא באופן מילולי באופן זורם. טיפול בגמגום מסייע לחוויית ההצלחה, העלאת ביטחון עצמי והיכולת להתמודד עם סיטואציות בהן נדרשת יכולת דיבור רהוטה.

כיצד עושים זאת?

טיפול בגמגום דורשת ראשית כל - קבלת הבעיה. יש לקבל את הקול הנובע מתוכנו כמו שהוא, כולל הגמגום. קבלת הקול ללא תנאים. כעת אנו פנויים רגשית לקבל כלים על מנת לשפר את איכות הקול שלנו: תרגילי נשימה, טכניקות ווקליות מגוונות ואמצעים נוספים המאפשרים לנו ללמוד כיצד להיפתח אל הדרכים השונות בהן מופק הקול.

פן נוסף של טיפול בגמגום  מתמקד בתנועות ובשפת הגוף המעצימות את האופן בו משתחררת הנשימה, ובאופן בו משתחרר הקול.

לבסוף, טיפול בגמגום כולל תרפיה בקול דרך שירה. השירה מהווה כדרך טיפולית לשיפור הדיבור: הדיבור מקבל את מנגינת המילים שלנו ואף השירה מקבלת את נעימת הדיבור.

למעשה טיפול בגמגום משלב בין הערכים הטיפוליים של הקול,בדיבור ובשירה ובין הערכים הטיפוליים של התנועה. בדרך זו אוצר הצלילים הקוליים בגופנו גדל ומתעצם ונוצרת תחושת התרחבות קולית המשפיעה על הגוף אך גם, ואולי בעיקר, על הנפש.

מפסיקים לגמגם

אנשים שעברו טיפול בגמגום מספרים על תהליכים אשר גרמו להם לחשוב ולחוש את הקול בצורה חיובית. הטכניקות והכלים להפקת הקול, לצד קבלה והעצמה רגשית באמצעות השירה והתנועה, הצליחו לסייע לאנשים הללו להתמודד עם בעיית הגמגום ולהתגבר עליה. לאחר טיפול בגמגום הצליחו אותם אנשים לפתור סיטואציות של היתקעות בדיבור בצורה קלה ומהירה. בנוסף ביטחונם העצמי עלה והישגיהם בתחומים שונים זכו להצלחה מרשימה.

"הקול המרפא" צמח ממסע אישי לריפוי חסימות קולית ורגשית והפך לדרך ריפוי בקול להעצמה. טיפולי הקול המרפא בהנחיית ד"ר אירית אלון כוללים בין היתר: תרפיה בקול, טיפול בגמגום, העלאת ביטחון עצמי, טיפול בלחץ וחרדה, פחד קהל ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב