דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזגן מיני מרכזי 

מאת    [ 19/05/2013 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3707 פעמים ]

מזגן מיני מרכזי מעביר אוויר קריר באמצעות מערכת תעלות שמזרימות את האוויר הקר דרך פתחים בקירות, מתחת לרצפות או מעל לתקרות שמכוסות בסבכות. האוויר הקריר מתחמם במהלך זרימתו דרך הבית, אחר כך הוא מוזרם חזרה למזגן המרכזי דרך מערכת השבה.

מזגנים עוזרים לייבש את הלחות הנמצאת באוויר החדר. יחד עם זאת, באזורים שבהם קיימת לחות קיצונית או כשהמערכת אינה מתוכננת נכון ואינה עונה על הצרכים בגלל גודלה – לא ניתן לייבש את האוויר ולהשיג רמת לחות נמוכה. הפעלת היחידה למניעת לחות מגדילה את צריכת האנרגיה של המזגן בגלל הצורך לספק חשמל לשתי היחידות. לכך קיימת חלופה בדמות צינור חום שפועל לסילוק הלחות, ניתן להתקינו במערכות מיזוג קיימות.

סוגים שונים של מזגן מרכזי

מערכת מיזוג אוויר מרכזית יכולה להיות מערכת מפוצלת או מערכת אחידה. במערכת מיזוג אוויר מפוצלת יש ארון מתכת חיצוני שמכיל את המעבה ואת המדחס, ובנפרד מהם ארון פנימי מקורה שמכיל את המאייד. במערכת מיזוג אחידה המאייד, המעבה והמדחס נמצאים כולם באריזה אחת הממוקמת על הגג או על משטח בטון בצמוד לקירות החיצוניים של הבית.

מזגן מיני מרכזי הוא פתרון מצוין לקירור הבית בקיץ ולחימומו בחורף. התקנת מערכת מזגן מיני מרכזי חייבת להיות מלווה מתחילתה בתכנון מפורט שמסביר את כל יחידות המערכת, את הצנרת ואת החיבורים השונים.

מחוץ לבית מותקן המדחס שממנו עוברים כבלים וצינורות (כמו צינור הניקוז למים) אל יחידת השליטה והבקרה ומתחברים ליחידת הקירור או החימום שמותקנת בבית. כל החיבורים מוסתרים בדרך כלל בתקרה מונמכת בתוך הבית. מטבע הדברים יחידת המדחס היא יחידה גדולה, כבדה ורועשת ולכן היא חייבת להיות מותקנת כראוי מחוץ לבית במקום יציב ומאוורר.

במערכת מפוצלת של מזגן מיני מרכזי יחידת הקירור והחימום מותקנת בדרך כלל בארון מקורה בתוך הבית כאשר התכנון מתחשב בגובה התקרה. לכן, היחידות מותקנות במקומות שבהם ניתן בקלות להנמיך את התקרה (למשל במסדרון או בעליית גג אטומה). בכל מקרה, יש לקחת בחשבון את הרעד הנובע מזרימת האוויר ואת הצורך בגישה נוחה לצורך ניקוי, בעיקר של המסנן. מיחידת הקירור או החימום יוצאות תעלות שבהן מוזרם האוויר לכל חדרי הבית. תעלות אלה מוסתרות באמצעות הנמכת התקרה שבה עוברים שרוולים שמוליכים את האוויר. בנוסף, בכל חדר ממוקם פתח המכוסה על ידי תריס שדרכו מוזרם האוויר הממוזג לתוך החדר. גודלם של פתחים אלה נגזר מגודל החדר ובדרך כלל נהוג למקמם מעל דלת הכניסה לחדר.

ביצוע הנמכת התקרה חייב להיות מלווה על ידי בעל מקצוע שמבין בעיצוב על מנת לא לכער ולא לעוות את המבנה הפנימי של הבית. בדרך כלל ההנמכות עשויות מגבס או מתקרה דקורטיבית. הגימור של עבודות אלה צריך להיות מושלם ובלתי נראה לעין על מנת שהבית יראה טבעי גם לאחר ביצוע ההנמכות. כדי לקבל פתרון אסתטי, מומלץ לבצע את הנמכות התקרה באמצעות תקרה מעוצבת, כך שפתחי האוויר יהיו מוסתרים.

המאמר באדיבות: - http://air.electra-ecp.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב